کد خبر: ۳۲۰۳۵۳
زمان انتشار: ۱۴:۵۹     ۲۳ خرداد ۱۳۹۴
سرمربی تیم فوتبال سایپا با بیان اینکه سوءتفاهم‌ها بین وی و مدیرعامل باشگاه سایپا با گفتگوهای متوالی رفع شده است، مکانیزم انتخاب برترین مربیان فوتبال را تشریح کرد.
به گزارش پایگاه 598 ، مجید جلالی در گفتگو با مهر، درباره برگزاری انتخابات کانون مربیان فوتبال در شهر اراک با بیان مطلب فوق، اظهار کرد: ما شاخص‌هایی در انتخاب برترین مربیان داشتیم و در هر استان سه مربی برتر دربخش‌های پایه، بزرگسالان و بخش بانوان انجام دادیم. نزدیک به ۱۰۰ مربی از سراسر کشور انتخاب شدند و به شهر اراک آمدند تا در این مراسم حضور داشته باشند.
 
معرفی بهترین‌های بانوان
وی افزود: به غیر از این، در لیگ‌های مختلف مثل لیگ یک، لیگ برتر، لیگ دسته دو و لیگ دسته سه بهترین مربیان را انتخاب کردیم. در نهایت از بخش بانوان سه مربی انتخاب شدند که خانم محمودی در فوتسال، خانم مهینی در فوتبال پایه و خانم جعفری در فوتبال بزرگسالان به عنوان بهترین‌ها رسیدند.
 
انتخاب سرمربی نونهالان آق قلا
رئیس کانون مربیان فوتبال یادآور شد: در بخش پایه مردان هم سرمربی تیم نونهالان آق قلا بندر ترکمن به عنوان بهترین مربی انتخاب شد زیرا تیمش با وجود بودجه بسیارکم، توانست نتایج خوبی در مسابقه پایه بگیرد.
 
آرای اعضای هیات ژوره نزدیک به هم بود
جلالی درباره انتخاب سه مربی به عنوان بهترین‌های لیگ برتر تاکید کرد: برای انتخاب برترین مربی سال جلسات زیادی را با هیات ژوری برگزار کردیم و امتیازات مربیان بسیار به هم نزدیک بود. اعضای این هیات، آرای نزدیک به همی داشتند ولی در نهایت یحیی گل‌محمدی به خاطر قهرمانی در جام حذفی و عملکرد خوب در لیگ برتر به عنوان برترین مربی سال انتخاب شد. منصوریان هم بهترین مربی لیگ برتر شد و حسین فرکی هم به خاطر کسب دو عنوان قهرمانی پی در پی به عنوان مربی ویژه رسید.
 
برای انتخاب گل‌محمدی و منصوریان وارد ریزه کاری شدیم
وی در پاسخ به این سئوال که  تفاوت عنوان یحیی گل‌محمدی با علیرضا منصوریان در چیست؟، گفت: یحیی توانست به قهرمانی جام حذفی برسد ولی منصوریان هم تنها مربی‌ای بود که از ایران توانست به جمع هشت تیم برتر آسیا صعود کند. به همین دلیل آرای اعضا هیئت ژوری خیلی به هم نزدیک بود و ما برای انتخاب وارد ریزه کاری‌های زیادی شدیم از جمله بازی های رو درو، عملکرد سالهای گذشته و مسائل دیگر.
 
تغییر رای یک عضو هیات ژوری
رئیس کانون مربیان یادآور شد: هیات ژوری ۱۱ نفر دارد که ۵ نفر به یحیی گل‌محمدی و ۵ نفر به منصوریان رای دادند و یک نفر هم به حسین فرکی. به خاطر تساوی آرای دو مربی اول از فردی که به فرکی را داده بود، خواستیم بین منصوریان و گلمحمدی به یک نفر رای بدهد که این رای به سرمربی ذوب‌آهن داده شد.
 
بار اصلی روی دوش مربیان پایه است
جلالی با بیان اینکه برگزاری این مراسم فوق‌العاده بود، گفت: مربیان پایه از سراسر کشور به جلسه کانون مربیان آمده بودند. آنها که زحمت فوتبال بر روی دوششان است با برگزاری چنین مراسم‌هایی  تشویق می‌شوند و می‌دانند که دیده می‌شوند. این احساس واقعا در جلسه روز جمعه به وضوح مشخص بود.
 
بعضی‌ها با کانون مربیان کنار نیامده‌اند
سرمربی سایپا در پاسخ به این سئوال که «انگیزه شما از برگزاری این مراسم‌ها چیست؟» افزود: فوتبال ما به کانون مربیان نیازمند است. هر چند بعضی از مراکز مربوط به فوتبال با کانون مربیان کنار نیامدند ولی به مرور با این مسئله  کنار خواهند آمد. آنها باید بدانند فوتبال نیازمند این است که تخصصی اداره شود.
 
عیب ندارد مدیران سیاسی باشند
جلالی ادامه داد: اشکالی ندارد اگر مدیران سیاسی در فوتبال ما باشند ولی حداقل باید بدنه کار در فوتبال تخصصی باشد. کانون مربیان در حال حاضر تخصصی‌ترین بخش جامعه فوتبال است و خودش را دیکته می کند. ما می توانیم به فوتبال مشاوره بدهیم و در خصوص بسیاری از مسائل آسیب شناسی کنیم.
 
کارهایی روی سن طلایی مربیگری انجام داده‌ایم
وی یادآور شد: باید در حوزه فوتبال پایه قوی‌تر آسیب شناسی کنیم. ما در حوزه ثبات مربیگری در لیگ برتر هم تحقیقاتی انجام دادیم و نتایج آن به زودی آماده می شود. همچنین درباره سن طلایی مربیگری در فوتبال ایران کارهایی کرده ایم که به زودی آن را منتشر می‌کنیم. علاوه بر اینها ما در ۲۳ استان کشور نمایندگی کامل داریم که خودشان انتخابات را برگزار می‌کنند.
 
آغاز تمرینات سایپا از امروز
سرمربی سایپا در بخش دیگری از صحبت‌هایش درباره تمدید قرارداد با سایپا و ادامه فعالیت در این تیم برای فصل آینده گفت: بعد از آنکه لیگ به پایان رسید ما جلسات متعددی داشتیم و در نهایت به این دلیل که هر دو طرف تمایل به ادامه همکاری داشتیم، قراردادم تمدید شد و تمرینات از امروز عصر آغاز می شود.
 
سوء تفاهم‌ها برطرف شد
جلالی در خصوص اینکه مدیرعامل سایپا بعد از پایان لیگ علیه او موضعگیری کرده بود و حالا چطور با آن صحبت‌ها می‌تواند در سایپا فعالیت کند، تاکید کرد: سوءتفاهم‌ها با گفتگو حل شد. من فقط به همین بسنده می‌کنم که جلسات متعددی را مدیرعامل باشگاه داشتند و سوءتفاهم ها برطرف شد.
 
تغییر زیادی نداریم
وی در پاسخ به این سئوال که آیا سایپا نسبت به فصل گذشته تغییرات زیادی خواهد داشت یا خیر، گفت: خیر. تغییرات زیادی نداریم. فصل گذشته جوانان خوبی به بدنه تیم سایپا اضافه شدند که حالا آنها به بدنه فوتبال ملی هم تزریق شدند. ۴ بازیکن ما در تیم جوانان، ۴ بازیکن در تیم امید و ۲ بازیکن هم در تیم بزرگسالان داریم که این نشان می دهد روند جوانگرایی ما مثبت بوده است.
 
بازیکنانی مثل ترابی در سایپا باز هم داریم
سرمربی سایپا در باره درخشش مهدی ترابی بازیکن این تیم درتیم ملی و گلزنی مقابل ازبکستان تاکید کرد: ترابی بازیکن با استعدادی است. با اطمینان می گویم از این جوانان باز هم در سایپا داریم. سایپا اگر در تولید خودرو فعالیت می کند تلاشش این است که در فوتبال هم یک بخش تولیدی باشد و به عنوان باشگاه الگو معرفی شود.
 
چرخه تولید سایپا فعال شده است
جلالی خاطرنشان کرد: مطمئنم تولیدات سایپا را از حالا به بعد می توانید در عرصه ملی ببینید. ضمن اینکه باید بگویم مجموعه سایپا و مربیان پایه این باشگاه از بهترین مربیان  هستند که کار را به صورت اصولی و علمی انجام می دهند. چرخه تولید سایپا فعال شده و در آینده جوانانی مثل ترابی می توانند به فوتبال ملی کمک کنند.
 
از بازیکنانی مثل ترابی مراقبت می‌کنم
سرمربی سایپا در پاسخ به این سئوال که «برای نزول نکردن بازیکنانی مثل مهدی ترابی باید چه اقدامی صورت بگیرد؟» تاکید کرد: این نکته بسیار مهمی است. جوانهای زیادی هستند که خیلی زود در مسیر پیشرفت قرار می‌گیرند ولی خیلی زود هم غروب می‌کنند. نزول آنها به خاطر چالش‌های زیادی است که در حوزه اجتماعی وجود داردولی من سعی می‌کنم تا زمانی که این بازیکنان پیش خودم هستند از آنها مراقبت کنم.
 
نگران واسطه‌ها نیستم
وی درباره اینکه آیا نگران حضور واسطه ها دور و بر بازیکنان جوان سایپا و انتقال آنها به سایر تیم ها نیست، خاطرنشان کرد: خوشبختانه تمام بازیکنان جوان سایپا بین ۳ تا ۵ سال قرارداد دارند و از این بابت کسی نمی تواند به آنها آسیب برساند. ضمن اینکه ما سال گذشته علاوه بر فوتبال برای رفتار حرفه ای بازیکنان هم فقط گذاشتیم. ما بایدعلاوه بر افزایش دانش فوتبال بازیکنان آنها را از لحاظ شخصیتی و حرفه ای بودن  هم ارتقا بدهیم.
 
بازیکنان قرارداد سه ساله ببندند
جلالی همچنین گفت: من همیشه به بازیکنان تیم هایم توصیه کرده‌ام هر کجا می روند قراردادی بالای ۳ سال ببندند چون این موضوع به صورت اتوماتیک وار باعث می شود از خیلی از حاشیه ها مصون شوند و آدمهای فرصت طلب نزدیک بازیکنان نشود.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها