کد خبر: ۳۳۲۵۵۹
زمان انتشار: ۰۴:۱۰     ۲۶ مرداد ۱۳۹۴
سرمربی تیم فوتبال ذوب آهن گفت: «مطمئن هستم پرسپولیس در هفته‌های آینده‌ به صدر نزدیک می‌شود، به شرط آنکه هواداران صبور باشند و از این تیم حمایت کنند.»
به گزارش پایگاه 598، ذوب‌آهن اصفهان پس از دو هفته ناکامی برابر سپاهان و ملوان انزلی در هفته سوم غوغا کرد و توانست با نتیجه 2 بر صفر استقلال را در تهران شکست دهد. این پیروزی ثابت کرد یحیی گل‌محمدی متخصص بردن استقلال تهران است.

 

اظهارات گل محمدی را در ادامه می خوانید:

 

* فکرش را می‌کردید بعد از 2 باخت متوالی بتوانید استقلال تهران را در استادیوم آزادی شکست دهید؟

- اگر من این حرف را بزنم، می‌گویید دارد توجیه می‌کند ولی باور کنید ما در 2 هفته ابتدایی لیگ در عین شایستگی بازی را واگذار کردیم؛ ضمن آنکه ذوب‌آهن نسبت به سال گذشته کمی جوان‌تر شده است و شاید دلیل باخت‌های اولیه ما همین موضوع بوده باشد. جلوی استقلال هم به بچه‌ها گفتم بروید و بازی خودتان را انجام بدهید. ما 2 تا گل زدیم و باید 4 تای دیگر هم می‌زدیم که نزدیم.

 

* فصل گذشته هم ذوب‌آهن همین شرایط را تقریباً داشت. 7 هفته ابتدایی ناکام بود اما بعد راه افتاد. چرا موتور تیم شما دیر روشن می‌شود؟

- به این نکته توجه داشته باشید که در لیگ سیزدهم، ذوب‌آهن کاندیدای سقوط بود و ما چنین تیمی را تحویل گرفتیم. اعتماد به نفس بچه‌ها از بین رفته بود و زمان می‌برد تا این مشکل را مرتفع کنیم. امسال هم سعی کردیم با آوردن جوانانی مثل نژادمهدی، حسینی و رضا شکاری میانگین سنی تیم را پایین بیاوریم.

 

* البته اکبر صادقی را هم آوردید که از این بابت انتقاداتی هم به جان خریدید. برخی‌ها معتقدند یحیی گل‌محمدی نباید اکبر ایمانی و قاسم دهنوی را راحت از دست می‌داد.

- شما دیدید اکبر صادقی جلوی استقلال چقدر خوب بازی کرد. جدایی دهنوی و ایمانی دلیل بر ضعف این دو نیست. ما باید تغییراتی در تیم ایجاد می‌کردیم و چنین اتفاقی افتاد.

 

* (به شوخی) راستی به قعرنشینی پرسپولیس هم کمک کردی!

- (با تعجب) چطور؟!

 

* اگر به استقلال می‌باختید، شما به جای پرسپولیس به انتهای جدول می‌رفتید!

- (می‌خندد) عجبا! اصلاً این طور نیست. پرسپولیس همیشه شیر است؛ شیری که هنوز بیدار نشده است و اگر بیدار شود، به صغیر و کبیر رحم نمی‌کند. این حرف من کاملاً جدی است. باید به برانکو وقت بدهید تا برنامه‌هایش را پیش ببرد.

 

* ولی کم نیستند کسانی که معتقدند نمی‌توان به این پرسپولیس امیدی بست.

- نه، این‌ طور نیست. مطمئن هستم پرسپولیس در هفته‌های آینده‌ به صدر نزدیک می‌شود، به شرط آنکه هواداران صبور باشند و از این تیم حمایت کنند. به نظر من این پرسپولیس از تمام تیم‌هایی که تا به حال با آنها بازی ‌کرده‌ایم، قوی‌تر است.

 

* منظورت استقلال است؟

- من حرفم را زدم و برای همه تیم‌ها و هواداران آنها احترام قائل هستم.

 

* هفته چهارم هم باید مقابل پرسپولیس بازی کنید. درباره تقابل با تیم سابق خودتان حرفی ندارید؟

- فعلاً زود است بخواهیم درباره بازی با پرسپولیس حرف بزنیم. هر وقت نزدیک این مسابقه شد، ان‌شاءالله در موردش مصاحبه خواهم کرد.

 

* با زیرکی از جواب دادن به سؤال ما طفره رفتید. راستی قرارداد شما با ذوب‌آهن چند ساله است؟

- من با باشگاه ذوب‌آهن قرارداد یک ساله دارم.

 

* همواره از شما به عنوان آلترناتیو سرمربیان پرسپولیس اسم می‌برند و به نظر می‌رسد خود یحیی گل‌محمدی هم بدش نمی‌آید این اتفاق بیفتد.

- ببینید من در حال حاضر با باشگاه ذوب‌آهن قرارداد دارم و تمام تمرکزم هم روی این تیم است. از آ‌ن گذشته پرسپولیس هم یک مربی بزرگ به نام برانکو بالای سر خود دارد و به خودم اجازه نمی‌دهم درباره این مسائل حرف بزنم.

 

* باورش خیلی سخت است که یحیی گل‌محمدی تمایلی به بازگشت به پرسپولیس نداشته باشد. بی‌تعارف ما باور نمی‌کنیم!

- مربیگری کردن در پرسپولیس برای هر کسی افتخار است و این افتخار نیم ‌فصل نصیب من شده است. به پرسپولیس مدیون هستم و هر کمکی هم از دستم بربیاید، کوتاهی نخواهم کرد ولی در حال حاضر با ذوب‌آهن قرارداد دارم.

 

* بگذریم! با سومین پیروزی مقابل استقلال به نوعی می‌توان گفت هت‌تریک کردید.

- لطف خدا و همت بچه‌ها بود. اول آنکه ما مقابل استقلال انگیزه داریم و از آن گذشته فکر می‌کنم بازی بچه‌های ذوب‌آهن به استقلال می‌خورد. فوتبال است دیگر، یک روز توپ‌هایت توی گل می‌رود و روز دیگر برعکس است البته برابر استقلال ما بدشانسی آوردیم که توپ‌های دیگرمان گل نشد.

 

* استقلالی‌ها از قضاوت داور مسابقه یدالله جهانبازی گله داشتند.

- من که نباید در این رابطه نظر بدهم. این همه کارشناس داوری وجود دارد و بهتر است آنها نظر بدهند. متأسفانه بعد از بازی برخی دوستان و بزرگان حرف‌هایی علیه من زدند که خیلی بعید بود.

 

* منظورتان بهرام افشارزاده است؟

- آقای افشارزاده بزرگ ورزش ماست. ایشان استخوان خردکرده مدیریت در ورزش ایران است و من هم احترام خاصی برای مدیرعامل باشگاه استقلال قائل هستم. در بازی با استقلال من فقط روی یک صحنه اعتراض کردم و آن هم وقتی بود که کاوه رضایی توپ را از جاسم کرار دزدید و هافبک عراقی روی بازیکن ما خطا کرد. من اعتراض دیگری نداشتم که آقای افشارزاده... بگذریم. باز هم به نظر ایشان احترام می‌گذارم.

 

* ظاهراً از برخورد هواداران استقلال هم به شدت دلخور هستی؟

- واقعاً انتظارش را نداشتم. خانواده من چه گناهی دارند که به آنها اهانت می‌شود؟ من در کنفرانس مطبوعاتی بعد از بازی حرف نزدم اما به شدت ناراحت هستم. استقلالی‌ها به خودم و خانواده‌ام فحش دادند و توهین کردند. چرا باید این اتفاق بیفتد؟ آیا توقع داشتند ما به استقلال ببازیم؟!

 

* به هر حال این اتفاقات در فوتبال ما وجود دارد و ببخشید شاید بتوان گفت در حال عادی شدن است.

- متأسفانه جو وحشتناکی در ورزشگاه آزادی علیه من به راه افتاد. به نظرم دوستان استقلالی به جای آنکه به یحیی گل‌محمدی اعتراض کنند، بروند و جلوی این حرکات و رفتارها را بگیرند.

 

* علی نظری‌جویباری پس از پایان بازی استقلال و ذوب‌آهن اصفهان گفته است حرکات یحیی گل‌محمدی زشت بوده.

- حرکات من زشت بود یا فحاشی تماشاگران استقلال به خودم و خانواده‌ام؟! (با صدای بلندتر) واقعاً برای همه آنها متأسف شدم. اتفاقاً فیلم همه فحاشی‌ها را دارم و اگر باشگاه استقلال تمایل داشته باشد، حاضرم یک نسخه هم برای دوستان بفرستم تا ببینند کدام یک زشت‌تر است! البته وقتی یک تیم می‌بازد، همه دنبال بهانه می‌گردند و... باور کنید هنوز هم بابت اتفاقات روز جمعه ناراحتم. مگر فوتبال چقدر ارزش دارد که یک عده تماشاگرنما هر چه دهان‌شان می‌رسد، بگویند؟ متأسفانه و باز هم متأسفانه هیچ برخوردی با این قبیل رفتارها نمی‌شود تا جلوی آن گرفته شود.

 

* مزدک میرزایی گزارشگر بازی هم برای شما سنگ‌تمام گذاشت. نظری ندارید؟

- لطف مزدک میرزایی بوده است. من همواره سعی کرده‌ام سرم به کار خودم باشد و دنبال حاشیه یا تبلیغات نبوده‌ام. این تعاریف به آدم انگیزه می‌دهد اما باعث نمی‌شود یحیی گل‌محمدی خدای ناکرده مغرور شود. به هر حال از مزدک تشکر می‌کنم.

 

* در غیاب قاسم حدادی‌فر احساس نکردید خط میانی شما با مشکل مواجه است؟

- قاسم دارد استراحت می‌کند و هفته آینده می‌رسد. ما بازیکنان خوب و یکدستی داریم و به قول معروف یک تیم هستیم. حدادی‌فر هم بازیکن بزرگی است اما با همدلی توانستیم استقلال بزرگ را در خانه‌اش شکست دهیم.

 

* به عنوان سؤال آخر؛ ذوب‌آهن اصفهان می‌تواند مدعی قهرمانی لیگ پانزدهم باشد؟

- تأکید می‌کنم (دوباره تکرار می‌کند) تأکید می‌کنم که مدعیان قهرمانی را از حالا نمی‌توان شناخت. ان‌شاءالله از نیم‌فصل دوم مشخص می‌شود چه تیم‌هایی شانس قهرمانی دارند.

منبع : جام نیوز
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها