کد خبر: ۳۳۴۱۶
زمان انتشار: ۲۰:۱۶     ۱۲ دی ۱۳۹۰
همزمان با آخرین مرحله از رزمایش بزرگ ولایت 90 نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران، موشك فوق پیشرفته سطح به سطح 'نور ' با موفقیت شلیك شد.

به گزارش ایرنا، موشك فوق پیشرفته نور عصر امروز -دوشنبه- از یگان شناور نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در منطقه عملیاتی رزمایش شلیك و هدف از پیش تعیین شده را با موفقیت رهگیری و منهدم كرد.

موشك نور نسبت به نسل قبلی خود در بخش سیستم های ضد راداری ، تعقیب هدف و كنترل و ضد جنگال (جنگ الكترونیك) ارتقا یافته است.

این موشك به راحتی قادر است پس از یافتن هدف مورد نظر آن را رهگیری كرده و با دقت بالا مورد اصابت قرار دهد.

صبح امروز نیز، برای نخستین بار موشك های ساحل به دریای برد بلند 'قادر' و برد كوتاه 'نصر' با موفقیت شلیك شدند و اهداف از پیش تعیین شده را با موفقیت مورد اصابت قرار دادند.

این موشك ها كاملا بومی و به دست متخصصان متعهد و جوان نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران، مراكز علمی و تحقیقاتی و هم چنین صنایع دفاعی كشور طراحی و ساخته شده است.

رزمایش ولایت 90 از جمله رزمایش های مهم نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران است كه در مدت برگزاری ، از سوی رسانه های غربی و نیروهای فرامنطقه ای اخبار آن مورد توجه قرار گرفته و منعكس شده است.

فردا رزمایش ولایت با رژه تمامی یگان های شركت كننده در این رزمایش اعم از یگان های سطحی ، زیر سطحی ، پروازی و نیروهای شركت كننده در آن ، در منطقه عمومی رزمایش و با حضور جمعی از مقامات لشكری و كشوری به كار خود خاتمه می دهد.

رزمایش 'ولایت 90' نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی از روز شنبه سوم دی‌ماه در آب های خلیج فارس و دریای عمان آغاز شد و در چهار مرحله ادامه یافت.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها