کد خبر: ۳۳۴۳۶۹
زمان انتشار: ۱۴:۲۵     ۰۱ شهريور ۱۳۹۴
به گزارش پایگاه 598، رئیس کمیته بانوان فدراسیون فوتبال گفت: باید برای بهتر شدن و توسعه تیم های بانوان تلاش کرد.

به نقل از سایت رسمی فدراسیون فوتبال، الهه عرب عامری، نایب رئیس سوم فدراسیون در امور بانوان درباره رقابتهای جوانان آسیا گفت: برگزاری مسابقات آسیایی در رده سنی زیر 19 سال به صورت 4 منطقه ای بود که از هر منطقه 2 تیم به مرحله بعد صعود می کنند و در نهایت 8 تیم در مرحله یک هشتم به رقابت با یکدیگر می پردازند. کنفدراسیون فوتبال آسیا امسال اعلام کرد که از هر منطقه یک تیم می تواند صعود کند و ایران به عنوان نماینده منطقه جنوب و غرب آسیا با شکست سریلانکا و فلسطین توانست در بین 8 تیم برتر آسیا قرار بگیرد.

وی در ادامه بیان کرد: ملی پوشان ایران با 4 تیم برتر آسیا که جزو 10 تیم برتر جهان هستند، به رقابت پرداخته اند. در صورتی که در گذشته چنین موردی نداشته ایم. تیم ازبکستان که جزو حریفان خوب در آسیا است، در این دوره از بازیها از تیم چین 9 گل و از تیم ژاپن 6 گل دریافت کرده است. تفاوت فاحشی بین تیم ها وجود دارد که با برگزاری مسابقات پی در پی و رقابت های مداوم این تفاوت و سطح اختلاف را باید از بین برد. پس نباید بخاطر نتیجه ای که گرفته شده، سرخورده شویم و یا راضی باشیم. باید تلاش کنیم تا بهتر از گذشته نتیجه بگیریم. زمانی بود که در مراحل مقدماتی حضور داشته و در نهایت از گروه خود صعود نمی کردیم اما با گذشت زمان و تلاش بازیکنان و کادر فنی اکنون بین 8 تیم برتر آسیا قرار گرفته ایم. تیم های ما نیاز به زمان و تجربه دارند تا بتوانند عملکردی قابل قبولی نسبت به گذشته داشته باشند.

رئیس کمیته بانوان ادامه داد: تیم هایی که در این مسابقات حضور داشتند، تدارکات خوبی را پشت سر گذاشتند. از لحاظ برگزاری اردو ایران همانند دیگر کشورها هم سطح بود اما متاسفانه عدم برگزاری بازیهای تدارکاتی و مشخص نشدن نقاط ضعف و قوت تیم، باعث شد تا در این مسابقات نتیجه نگیریم. باید کار کارشناسی صورت بگیرد تا مشکلات و ضعف های خود را شناسایی کرده و آنها رفع کنیم. بازیکنان ایران برای اولین بار مقابل کره جنوبی و کره شمالی قرار گرفته اند و بدون اغراق باید بگویم که رقابت با این دو تیم بسیار سخت است. تایلند نیز جزو کشورهای بسیار قوی حساب می شود و بازیکنان دیدار دشواری را با این تیم، پیش رو دارند.

وی افزود: نکته جالبی که باید به آن اشاره کرده تمامی بازیکنان تیم ملی زیر 19 سال از استانها و شهرستانهای کشور بوده و فقط یک نماینده از تهران به عضویت تیم ملی درآمده است. این تیم بسیار جوان و کم تجربه است و در مقابل تیم هایی صف آرایی کرده که ابر قدرت جهان و آسیا هستند. بدون شک این تیم نیاز به حمایت دارد که مطمئنا ما از آنها حمایت می کنیم. باید آنالیز کنیم و نقاط ضعف و قوت تیم را شناسایی و در جهت رفع و یا بهبود موارد، اقدام لازم را انجام دهیم. نباید اشتباهاتی که وجود دارد را کتمان کنیم و برای جبران آن باید تلاش کرد.

نایب رئیس سوم فدراسیون در امور بانوان گفت: در بخش آموزش مربیان نیز باید فعال تر شویم و مربیان خود را تقویت کنیم. نتایجی که کسب شد در شان تیم ملی فوتبال بانوان نبود اما داشته های ما اکنون بیش از این نیست و مطمئنا با کار کردن روی مربیان و اعزامشان به دوره های تخصصی و پیشرفته، می تواند ما را در جهت توسعه فوتبال کمک کند. اگر قرار باشد در هر بازی پیروز شویم و شکستی مقابلمان نباشد، برنامه ریزی دیگر مفهومی ندارد ما نیز سعی مان بر این است تا علاوه بر برگزاری اردوها و بازیهای تدارکاتی، برنامه ریزی دقیقی برای تربیت مربیان داشته باشیم تا بتوانیم گام به گام پله های ترقی را طی کنیم.

عرب عامری در پایان درباره عملکرد تیم ملی فوتسال بانوان مقابل ازبکستان گفت: نتایجی که در این سه بازی به دست آمد، مطلوب بود. این سه بازی با هدف ارزیابی بازیکنان از سوی کادر فنی برگزار شد. هدف ما شناسایی مشکلات و نقاط قوت تیم بود. یک ماه فرصت داریم تا برنامه ریزی خود را برای هرچه بهتر شدن این تیم به مرحله اجرا برسانیم تا در مسابقات قهرمانی آسیا که به میزبانی مالزی برگزار می شود، عملکرد مطلوبی داشته باشند. در مجموع عملکردشان در سه دیدار دوستانه مقابل ازبکستان راضی کننده بود.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها