کد خبر: ۳۴۳۰۷۷
زمان انتشار: ۱۳:۱۶     ۱۱ مهر ۱۳۹۴
وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه فصل جدیدی از روابط سیاسی در منطقه آغاز شده است و نظم نوینی در منطقه آغاز می‌شود، گفت: ایران به عنوان پیشتاز امنیت منطقه نقش اساسی در توسعه عمران و آبادانی و امنیت ایفا خواهد کرد.
به گزارش پایگاه 598، عباس آخوندی در همایش بین‌المللی معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری در حمل‌ونقل، مسکن و شهرسازی،‌گفت: خوشبختم که بعد از سفر رئیس‌جمهور به مجمع عمومی سازمان ملل، این اجلاس با حضور ۶۱ شرکت خارجی برگزار می‌شود و این حاکی از این است که شاهد آغازکننده نوسازی و آبادانی ایران در دوران جدید هستیم.

وی ادامه داد: ایران هجدهمین کشور جهان از لحاظ جمعیت و هفدهمین کشور از لحاظ وسعت است، بنابراین ایران یازدهمین کشور به‌عنوان کشورهای نوظهور در جهان معرفی خواهد شد.

آخوندی تأکید کرد: درآمد مردم ایران براساس قدرت خرید در حال حاضر ۱۵ هزار دلار است،شانزدهمین کشور جهان از لحاظ ثبات در منطقه بوده که درصد مردم باسواد و ۷۴ درصد نرخ شهرنشینی است.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه پروژه‌های بزرگی در حوزه مسکن نیز در کشور درحال انجام است، گفت: در حوزه مسکن حدود ۲۱ میلیون و ۸۰۰ هزار خانوار در شهرها و ۶.۲ میلیون خانوار در روستاها زندگی می‌کنند. برای ۱۰ سال آینده در حوزه مسکن سالانه باید یک میلیون واحد مسکونی در سال ساخته شود، پس باید خود را برای این کار بزرگ در کشور آماده کنیم.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به موقعیت ایران در جهان،‌ گفت:‌ موقعیت ایران در جهان نشان می‌دهد که نقطه تمرکز کریدورهای شمال به جنوب و شرق به غرب جهان در ایران قرار دارد که نشان از موقعیت استراتژیک ایران است.

وی با اشاره به موقعیت ممتاز ایران از هر لحاظ زمینی، هوایی و آبی، گفت: اتفاقاتی که در ایران در حال رخ دادن است، نشان می‌دهد در حال حاضر ۹۲ درصد از ترانسپورت‌ها جاده‌ای هستند، بنابراین باید ترانسپورت جاده‌ای را از ۹۲ درصد به ۷۸ درصد کاهش دهیم و حمل‌ونقل هوایی را از ۰.۱ درصد با ۱۰ برابر افزایش به ۱ درصد برسانیم.

آخوندی با تأکید بر اینکه استراتژی ما نقطه برد برد حمل‌ونقل ایران و اقتصاد ایران است، گفت: بنادر ایران در جنوب و شمال در واقع در استراتژی برد برد به تمام کشورها اجازه خواهد داد تا در این بنادر پنجره داشته باشند و ترانزیت را انجام دهند.

وی با اشاره به اینکه قرار بود فرودگاه امام ۵۰ میلیون مسافر را جابه‌جا کند، اما الان این عدد ۶ میلیون ظرفیت مسافر دارد،افزود: بنابراین تلاش می‌کنیم سال آینده ترمینال دوم فرودگاه امام با ظرفیت جابه‌جایی ۵ میلیون مسافر افتتاح شود.

به گفته وی در پایان پاییز امسال ساخت ترمینال ایرانشهر در فرودگاه امام با ظرفیت ۲۲.۵ میلیون نفر آغاز خواهد شد.

آخوندی گفت: در اطراف تهران قرار است ۷ فرودگاه بین‌المللی با مشارکت سرمایه‌گذاران خارجی تا سال ۱۴۰۴ احداث شود، هرچند این فرودگاه‌ها ظرفیت پذیرش ۴۰۰ هواپیمای دوربرد که وارد ناوگان هوایی خواهد شد را دارند و این موضوع باعث نوسازی ناوگان هوایی خواهد شد.

وی تأکید کرد: ایران از جهت داشتن قوانین جذب سرمایه‌گذاران خارجی ظرفیت لازم را دارد، بنابراین برای ساخت و مشارکت بخش خصوصی در زیربناهای کشور قوانین خوب داریم، اما اراده سیاسی می‌خواهد که خوشبختانه این اراده سیاسی نیز در دولت یازدهم به خوبی دیده می‌شود.

آخوندی تشریح کرد: بنده با قاطعیت می‌گویم که هر کسی ادعا کرده از طرف وزارت راه و شهرسازی نمایندگی این وزارتخانه را دارد، می‌گویم ما هیچ واسطه‌ای برای سرمایه‌گذاری نداریم.

وی افزود: ما از طریق آگهی عمومی با سرمایه‌گذاران خارجی کار خواهیم کرد، پس هر کس و یا هر گروهی که خود را نماینده وزارت راه و شهرسازی معرفی م کند، با قاطعیت می‌گویم که این موضوع درست نیست.

وی تأکید کرد: تمام اقدامات ما برمبنای شفافیت، رقابت و برمبنای پاکی و منافع مشترک است و با هرگونه واسطه‌گری مخالفیم.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها