أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۳۴۵۱۱
زمان انتشار: ۰۰:۴۰     ۲۰ دی ۱۳۹۰
زن جیب‌بر نمی‌دانست یکی از طعمه‌هایش وی را شکار خواهد کرد. زنی جوان در تماس با پلیس 110 ادعا کرد دزد گوشی‌اش را در برابر مترو شناسایی کرده است و از آنها کمک خواست
با اعزام شدن تیمی از کلانتری به ایستگاه متروی مصلا، زن جیب‌بر هنگامی که پلیس را دید سعی داشت با حالتی خونسردانه فرار کند که توسط ماموران و زن دستپاچه، غافلگیر شد.
این زن هنگام دستگیر شدن با رفتار مرموزانه‌ای قصد داشت خود را بی‌گناه جلوه دهد و به هر ترتیبی شده از دست پلیس بگریزد. زن دستپاچه در کلانتری و دور از دزد گوشی‌اش به افسر تحقیق گفت: صبح روز گذشته سوار مترو شدم و قصد داشتم به محل کارم بروم، واگن‌های مترو بسیار شلوغ بود و ازدحام طوری بود که جا برای ایستادن نبود. در کش و قوس‌های هر روز مترو احساس کردم دستی به داخل جیب‌هایم می‌رود، وقتی حواسم را جمع کردم، متوجه زن جوانی پشت‌ سرم شدم و بر سر همین موضوع مشاجره لفظی شدیدی بین ما در گرفت. اعصابم خرد شده بود و می‌خواستم هرچه زودتر از مترو پیاده شوم، به هر حال به ایستگاه مصلا رسیدم و به سر کارم رفتم و هنگامی که دستم را داخل جیبم کردم تا گوشی‌ام را در بیاورم فهمیدم خبری از گوشی نیست و موبایلم در مترو دزدیده شده است. این زن در ادامه به پلیس افزود: به موبایلم زنگ زدم و شنیدم که یک زن گوشی‌ام را جواب داد. از وی خواستم تا موبایلم را بازگرداند ولی وی با ادعایی عجیب عنوان کرد که گوشی را با سیمکارت از مرد غریبه‌ای خریده است و حاضر به همکاری نشد. پیش خودم حدس زدم دزد موبایلم همان زن داخل مترو باشد، بنابراین صبح آمدم و جلوی ایستگاه ایستادم و دوباره شماره خودم را گرفتم و این زن موبایلم را درآورد و شماره را نگاه کرد و گوشی را داخل جیبش گذاشت، دیگر مطمئن شدم دزد موبایلم همین زن است. با ادعاهای طعمه زن جیب‌بر، پرونده برای رسیدگی در اختیار تیمی از پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران قرار گرفت و کارآگاهان با بررسی ادعاهای زن مالباخته دریافتند موبایل دزدیده شده همان موبایل وی است که توسط زن جیب‌بر سرقت شده است. زن جیب‌بر که «آرزو» و 30 ساله است در بازجویی‌ها عنوان کرد که به اشتباه دستگیر شده است و موبایل را از مردی ناشناس خریداری کرده است که با ادعاهای زن مرموز کارآگاهان تصاویر دوربین‌های مدرابسته چند ایستگاه مترو را مورد تجسس قرار دادند. تصاویر نشان می‌داد وی مرتب در ایستگاه‌های مترو سوار واگن‌ها می‌شود و چند ایستگاه دیگر پیاده می‌شود و دوباره به ایستگاه نخست بازمی‌گردد و تا ظهر مدام این کار را تکرار می‌کند. تصاویر آرزو در ایستگاه‌های مترو به چند زن دیگر که کیف و موبایلشان در مترو دزدیده شده بود نشان داده شد و آنها دزد خود را شناسایی کردند و در مواجهه حضوری با آرزو ادعا داشتند دزدشان همین زن است که در شلوغی واگن‌ها از آنان دزدی کرده است. آرزو که همه سرنخ‌ها را در دست کارآگاهان دید، چاره‌ای جز بیان حقیقت ندید و اعتراف کرد: صبح‌های زود به مترو می‌آمدم و در واگن‌ ویژه زنان هنگامی که شلوغی بیش از حد بود در یک چشم به هم زدن جیب یا کیف ‌زن‌های حواس پرت را می‌زدم. بنابراین گزارش، تاکنون بیش از 10 تن از طعمه‌های این زن، وی را مورد شناسایی قرار داده‌اند و او پس از رسیدگی به پرونده‌اش روانه زندان شد.

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
این تبهکار به صورت زنجیره‌ای دست به سرقت می‌زد ؛ توطئه دزد روزنامه‌خوان برای مسافرکش‌ها


گروه حوادث: دزد روزنامه‌خوان سوار خودروهای مسافرکش می‌شد تا نقشه تبهکارانه‌اش را اجرا کند. یک راننده تاکسی به صورت اتفاقی دزد خودرویش را در پمپ بنزین و در حال فروش بنزین از کارت سوخت دید.
روز 6 دی‌ماه سال جاری مهدی خود را به ماموران گشت کلانتری 112 ابوسعید رساند و ادعا کرد یک مرد که در نزدیکی پمپ بنزین در حال فروش بنزین به رانندگان است، یک دزد است که چند روز پیش اقدام به سرقت از داخل خودرو او کرده است.
با ادعاهای این مرد، ماموران دزد 44 ساله‌ به نام مجتبی را در پمپ بنزین غافلگیر کردند که اصرار بر بی‌گناهی می‌کرد. در برابر سکوت دزد موسفید، بازپرس شعبه 8 دادسرای ناحیه 11 تهران دستور داد تا تیمی از پایگاه هشتم پلیس آگاهی پرده از سرقت‌های ماهرانه وی بردارند. در این مرحله مجتبی اصرار کرد راننده مسافرکش اشتباه می‌کند اما مالباخته به کارآگاهان گفت: «چند روز پیش همین مرد به عنوان مسافر سوار خودروام شد و در صندلی جلو نشست پس از چند لحظه روزنامه‌ای را که به همراه خود داشت روی پاهای خود باز و شروع به خواندن کرد. بدون آنکه من به این مرد مشکوک شوم، چندصدمتر جلوتر وی به بهانه اینکه اشتباها سوار خودروام شده است، پیاده شد. هنوز چند متری از محل پیاده شدن این مرد دور نشده بودم که مسافر دیگری سوار شد و در همین لحظه وی به من گفت که در داشبورد باز است و از من اجازه خواست تا آن را ببندد، به خاطر اینکه همیشه مقداری پول و همچنین مدارک شناسایی خودرو در داخل داشبورد است، من همیشه در داشبورد را قفل می‌کنم و به همین علت از باز بودن آن بسیار متعجب شدم. بلافاصله به بررسی داخل داشبورد پرداخته و متوجه شدم همه مدارک شناسایی و پول‌های داخل آن به سرقت رفته که در همان لحظه متوجه شدم که این دزدی توسط همان مسافر روزنامه‌خوان انجام شده است تا اینکه کاملاً اتفاقی در کنار پمپ بنزین وی را دیدم که کارت بنزین می‌فروخت.
تجسس‌ها نشان داد وقتی پلیس مجتبی را دستگیر کرده بود از وی کارت‌های سوخت مختلف و مدارک شناسایی زیادی پیدا کرده بود که کارآگاهان با ردیابی همین مدارک، طعمه‌های دیگر دزد روزنامه‌خوان را شناسایی کردند و پی‌بردند این دزد همیشه در نقش مسافر طعمه‌هایش را فریب می‌دهد.
بررسی‌ها مشخص کرد مجتبی به شیوه‌های مختلف از قبیل خواندن روزنامه، استفاده از کیف دستی و یا قراردادن قاب عکس روی پاهای خود موجب می‌شد تا رانندگان هیچگونه دیدی روی داشبورد خودرو نداشته باشند و در زمان شلوغی خیابان‌ها که حواس رانندگان به ترافیک و عبور و مرور عابران پیاده بود از غفلت آنها سوءاستفاده و اقدام به سرقت از داخل داشبورد می‌کرده است.
مجتبی که دیگر چاره‌ای جز اعتراف نداشت، گفت: در طول چند ماه گذشته به همین شیوه و در مناطق مختلف شهر تهران، بویژه در مناطق مرکزی اقدام به سرقت کرده و در صورتی که رمز ورود عابربانک‌ها یا کارت‌های سوخت سرقت شده نیز روی این کارت‌ها وجود داشت، اقدام به برداشت پول یا فروش بنزین کرده‌ام.
سرهنگ خان‌بابایی، رئیس پایگاه 8 پلیس آگاهی تهران در ادامه علاوه بر اعلام این خبر با اشاره به برخی از محل‌های ارتکاب سرقت‌ها در مناطق نامجو، نواب، شهدا، بهارستان، بازار تهران، ابوسعید و مولوی، گفت: با توجه به شکایت‌های مشابه درباره سرقت به همین شیوه‌ها و اعتراف صریح وی به سایر سرقت‌ها، بازپرس پرونده با تقاضای انتشار عکس این دزد روزنامه‌خوان از همه رانندگان مسافرکش که با همین روش گرفتار نقشه ماهرانه دزد موسفید شده‌اند خواست با شماره 21866030 تماس بگیرند.

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
شکایت طلافروش راز شاگردش را برملا کرد


گروه حوادث: کسی که با سوءاستفاده از اعتماد صاحبکارش، از او طلا، دلار و پول دزدیده بود، دستگیر شد. سرهنگ عبدالرضا خیرخواهان، رئیس پلیس کرج در تشریح این خبر گفت: در پی شکایت یک طلافروش مبنی بر اینکه کارت عابربانک وی ناپدید شده و حدس می‌زند شاگردش آن را دزدیده باشد، ماموران وارد عمل شدند و شاگرد طلافروشی برای توضیحات بیشتر به کلانتری احضار و در بازجویی‌های ماموران ابتدا سرقت کارت عابربانک را نپذیرفت اما در ادامه ماموران با بازرسی اموال وی موفق شدند کارت را کشف کنند. این شاگرد ناخلف در مواجهه با مدارک موجود هنگامی که چاره‌ای جز اعتراف نداشت، به سرقت کارت عابربانک و طلاهای مغازه اعتراف کرد. وی در ادامه اعترافاتش به سرقت 35 میلیون تومان پول در قالب سکه، طلا، دلار، پوند، تراول چک و چک اعتراف کرد و پس از تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی شد.

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
حمله پلیس به مخفیگاه قاتل شبانه 2 خواهر در دشتستان


گروه حوادث: عامل تیراندازی مرگبار به 2 خواهر یک سال پس از جنایت از سوی پلیس دشتستان دستگیر شد. سرهنگ داوود محمودزاده گفت: در پی اعلام خبر به قتل رسیدن زن جوانی به ضرب گلوله و مجروح شدن خواهر قربانی در آذرماه سال گذشته، بررسی پرونده در دستور کار ماموران قرار گرفت. رئیس پلیس دشتستان ادامه داد: ماموران در تحقیقات اولیه متوجه شدند قاتل با شلیک 5 تیر، زن جوان را به قتل رسانده و خواهرش را نیز مصدوم کرده است. محمودزاده با بیان اینکه تحقیقات پلیس در این زمینه ادامه داشت، تصریح کرد: در چند روز گذشته کارآگاهان پلیس سرنخ‌هایی از این قاتل به دست آورده و مخفیگاهش را شناسایی کردند. وی قاتل را «سهراب»37 ساله اهل سعدآباد دشتستان معرفی کرد و گفت: پلیس با اطمینان از درستی محل اختفای وی، سهراب را در یک عملیات غافلگیرانه دستگیر کرد. به گفته رئیس پلیس دشتستان، قاتل انگیزه خود از این اقدام را مسائل اخلاقی اعلام کرده است.

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
عامل جنایت زنانه در خانه پیرمرد، محاکمه می‌شود


گروه حوادث: زن جوان که با انگیزه سرقت پیرمرد تنها را با ضربه‌های چکش از پا درآورده بود، بزودی محاکمه می‌شود. ساعت 6 عصر پنجشنبه پنجم اسفند89 دختر جوانی با پلیس تماس گرفت و با صدای لرزان از قتل پدرش خبر داد. در ادامه و در تحقیقات پلیس جنایی کرج، مشخص شد مقداری طلا از خانه پیرمرد توسط یک آشنا به سرقت رفته است. از سوی دیگر کارآگاهان وقتی مطمئن شدند روز حادثه زن جوانی وارد خانه شده به تحقیق در این‌باره پرداختند تا اینکه «ناهید» شناسایی شد. وی در بازجویی‌های پلیس گفت: من در یک ملاقات تصادفی با قربانی آشنا شدم و بعد از جلب اعتمادش، چند ‌بار به خانه او رفتم. از آنجا که می‌دانستم جواهرات زیادی دارد، نقشه سرقت را طراحی کردم و روز حادثه به دیدنش رفتم. زمانی که در حال استراحت بود، چکشی از کنار جاکفشی برداشتم و چند ضربه به سرش زدم و مقداری طلا از خانه‌اش برداشته و فرار کردم. طلاها را نیز 3 میلیون و 500 هزار تومان فروختم.

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
دعوای ستاره فوتبال انگلیس در کلوب شبانه


گروه حوادث: بنابر اعلام پلیس انگلیس، «استوارت داونینگ» بازیکن باشگاه «لیورپول» در پی درگیری خانوادگی در یک کلوب شبانه دستگیر شد.
پلیس این بازیکن فوتبال را به اتهام حمله به نامزد سابقش و کتک‌زدن وی در این کلوب شبانه دستگیر کرد. پلیس انگلیس پس از اطلاع از وقوع یک درگیری به محل اعزام شد و این بازیکن فوتبال را به همراه نامزد سابقش دستگیر کرد.
به گزارش شاهدان ماجرا، استوارت و نامزد سابقش به همراه دوستانشان به این کلوب شبانه رفته بودند که نامزد سابق استوارت به سمت یکی از دوستان وی رفت و برای بی‌احترامی به دوست نامزدش کلماتی را گفت که موجب عصبانیت استوارت و درگیری میان آن 2 شد. به گزارش روزنامه دیلی‌میل، هر 2 این افراد برای بررسی‌های بیشتر در باره این نزاع و تکمیل پرونده به اداره پلیس منتقل شدند.

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
داستان عجیب کلاهبرداری 730 میلیونی در بانک


گروه حوادث: یک مرد با سوءاستفاده از آگاهی از روند صدور چک‌های رمزدار دست به کلاهبرداری 730 میلیونی زد. همه از شگرد این شیاد حرفه‌ای حیرت کرده‌اند و عکس وی در دوربین مداربسته تنها سرنخ از این مرد ناشناس است.
15 شهریورماه مردی به نام «رحمت رضایی‌ناوه» به شعبه بانکی دولتی در میدان هفت‌تیرتهران رفت و با استفاده از شلوغی، زمانی که کارمند باجه برای کاری به سمت میز همکارش رفت، 2 سند جعلی انتقال وجه- واریز به چک‌های رمزدار- روی میز این کارمند قرار داد. لحظاتی بعد وقتی که کارمند پشت میزش قرار گرفت و با این دو سند مواجه شد، پس از کنترل صحت اسناد و امضاها اقدام به تنظیم 2 چک رمزدار 730 میلیون تومانی کرد.
در بررسی‌های بعدی وقتی مشخص شد این اسناد جعلی است، کارمندان بانک دریافتند مرد ناشناس پس از آنکه با مدارک هویتی جعلی چند روز پیش در شعبه‌ای دیگر از این بانک اقدام به افتتاح حساب کرده، یک ‌روز پیش از کلاهبرداری به شعبه آنها مراجعه و برای 200 هزار تومان درخواست صدور چک رمزدار کرده است. این مرد شیاد روز بعد به همان شعبه در میدان هفت‌تیر مراجعه و با اسناد جعلی درخواست 2 چک به ارزش 730 میلیون تومان کرد.
از آنجا که 2 سند 450 و 280 میلیون تومانی جعلی همه مشخصات ظاهری از جمله مواردی از رموزات و قراردادهای داخلی بین کارکنان و رئیس شعبه را کاملا در خود داشت، کارمند شعبه به تصور اینکه 2 سند بررسی شده، اصیل و توسط دیگر باجه‌های مرتبط و رئیس شعبه تایید شده است و اینکه سند را رئیس، معاون یا کارمند شعبه روی میزش قرار داده اقدام به صدور چک‌های رمزدار و انتقال پول میلیونی به حساب کرد. بعد از صدور چک رمزدار، رئیس شعبه نیز با توجه به رعایت همه موارد، 2 چک را امضا کرد و سرانجام چک‌ها تحویل مرد ناشناس شد.
بعد از این کلاهبرداری ویژه، نماینده حقوقی بانک اقدام به شکایت در بازپرسی شعبه یکم دادسرای ناحیه 6 تهران کرد و قاضی خوشکلام از اداره 13 پلیس آگاهی تهران خواست با رسیدگی تخصصی اقدام به دستگیری این جاعل و کلاهبردار حرفه‌ای کنند.
کارآگاهان در تحقیقات نخست و با بازبینی دوربین‌های مداربسته پی‌بردند این مرد کلاهبردار در روز پیش از این کلاهبرداری و زمانی که درخواست صدور چک 200 هزار تومانی را کرده بود، به دقت همه مراحل ریز فرآیند تبدیل یک ‌سند به چک رمزدار را زیر نظر داشته و احتمالا از همین طریق و پی‌بردن به این مراحل در عصر همان روز اقدام به جعل سند درخواست صدور چک رمزدار در آن شعبه کرده است. البته این احتمال وجود دارد که شاید مرد ناشناس از کارمندان اخراجی یکی از بانک‌ها باشد و با سال‌ها تجربه، توانسته سندی بانکی با رعایت همه نکات ریز آن را جعل کند.
در تحقیقات بعدی معلوم شد رحمت پس از انتقال 730 میلیون تومان به حساب خود در شعبه بانک مقصد، اقدام به خرید ارز در یکی از صرافی‌های خیابان فردوسی کرده است.
در مراجعات بعدی با توجه به اینکه صرافی دوربین مداربسته نداشت، مرد صراف با دیدن تصاویر رحمت تایید کرد این مرد همان کسی است که 730 میلیون تومان ارز خرید کرده و پول را از وی دریافت کرده است. مرد صراف گفت برای اطمینان معمولا ‌در رقم‌های بالا از خریدار تصویر مدارک شناسایی‌اش را می‌گیرم. در حالی که این مدارک همان مدارک جعلی به نام رحمت بود.
بنا بر این گزارش، با توجه به اینکه هیچ سرنخی از مرد کلاهبردار در دست نیست، بازپرس خوشکلام با تقاضای چاپ عکس وی از کسانی که مرد شیاد را می‌شناسند یا اطلاعاتی از مخفیگاهش دارند خواست با شماره 51055513 تماس بگیرند.

اخبار ویژه
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها