کد خبر: ۳۴۵۴۵۴
زمان انتشار: ۰۰:۰۰     ۲۴ مهر ۱۳۹۴
به گزارش 598 ، عبدالرضا رحمانی فضلی دقایقی پیش در نشست خبری در رابطه با اظهار‌نظر رئیس‌جمهور در مورد لزوم تغییر در دولت اظهار داشت: آقای روحانی نگفتند که تغییرات در دولت بلکه بیان داشتند نیاز به تغییراتی در سیاست‌های دولت است و نه نفرات دولت و معتقدند که در برخی رویکردها باید تغییر ایجاد شود.

وزیر کشور درباره با ادامه مذاکرات و گفت‌وگوها، تصریح کرد: مذاکرات بین گروه‌های سیاسی همیشه بوده و خواهد بود و منتهی به برجام نمی‌شود البته در این شرایط و در موضوعات انتخاباتی تعیین‌کننده حدود و مرزها قانون و نظر مردم است و هم‎چنین اختلافاتی در زمینه برجام وجود ندارد و تعیین‌کننده نهایی در این زمینه قانون است.

وی در رابطه با حمایت دولت از شهرداری‌ها بیان کرد: بین دولت و شهرداری‌ها بده و بستان‌هایی زیادی وجود دارد و نگاه دولت به این شهرداری‌ها در راستای تقویت آن است.

رحمانی فضلی افزود: در سال 1393 دولت نسبت به سال 1392 در راستای تأمین تجهیزات برای شهرداری‌ها به صورت 2 برابر به آنها کمک کرده است، امسال 5500 میلیارد تومان در یک مرحله و در مرحله بعدی 3500 میلیارد تومان در قانون بودجه برنامه‌ریزی کرده است که در تلاش هستیم این میزان محقق شود.

وی گفت: درخواست خرید اتوبوس و تاکسی را در قالب بند "ق" به دولت ارائه کرده‌ایم تا از این طریق شهرداری‌ها تقویت شوند؛ 600 میلیون دلار نیز از محل فاینانس برای ادامه پروژه خط مترو در حال پیگیری هستیم.

وزیر کشور در رابطه با واگذاری اختیارات به استانداران بیان کرد: دولت در نظر دارد اختیارات خود را در حد امکان به استانداران و دستگاه‌های اجرایی تفویض کند تا کارها با سرعت و کیفیت بالاتری به پیش رود.

رحمانی‌فضلی خاطرنشان کرد: دولت تاکنون تا 2 مرحله اختیارات خود را در حوزه‌های تعاون، صنعت، محیط‌زیست و گردشگری به استان‌ها تفویض کرده است.

وی با بیان اینکه در برنامه ششم بحث توازن منطقه‌ای را داریم که در این راستا بخشی از اختیارات دولت به استانها تفویض می‌شود، خاطرنشان کرد:‌ نگاه رئیس‌جمهور نیز همین‌گونه است و ما اختیارات واگذار شده به استان‌ها را کافی نمی‌دانیم.

وزیر کشور با اشاره به لزوم نشاط در انتخابات بیان کرد: ما در چارچوب قانون همه امکانات را برای برگزاری انتخاباتی با نشاط فراهم می‌کنیم، همچنین در بخش تبلیغات آنچه را که قانون گفته آماده می‌سازیم.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار تسنیم در اصفهان درباره برگزاری الکترونیکی انتخابات، اظهار داشت: تاکنون 90 درصد از مراحل انتخابات به صورت الکترونیکی انجام شده  و فقط بخش اخذ و شمارش‌ آراء الکترونیکی نبوده است.

رحمانی فضلی افزود: ما با توجه به منابعی که در اختیار داریم، انتخابات در 9 کلانشهر و حوزه‌های انتخابی اطراف آن به صورت کاملاً الکترونیکی برگزار می‌کنیم و با توجه به اینکه اکثر آرا در کلان‌شهرها داده می‌شود، انتخابات الکترونیک می‌تواند سرعت و صحت شمارش آرا را بالا ببرد، هم‎چنین بازنگری شبهات در آرا را نیز به سهولت امکان‎پذیر می‌کند.

وی با بیان اینکه برگزاری انتخابات به صورت الکترونیک مستلزم هماهنگی با شورای نگهبان است، گفت: گروهی به صورت مشترک مباحث فنی برگزاری الکترونیکی انتخابات را پیگیری کرده‌اند که در بخش سخت‌افزار دستگاه مورد نظر سفارش داده شده و نرم‌افزار این دستگاه در حال تدوین و تولید است.

وزیر کشور در رابطه با به‌کارگیری بانوان در سیستم مدیریتی کشور و استان‌ها تصریح کرد: ما با توجه به ظرفیت بانوان و نیز سوابق و تجربه آنان برخی از مسئولیت‌ها را به آنان واگذار می‌کنیم.

وی با بیان اینکه گزارش عملکرد استان اصفهان در حوزه بانوان قابل قبول بوده است، گفت: استان‌ها در حال شناسایی بانوان مستعد هستند و ما محدودیتی در دادن مسئولیت به بانوان نداریم.

رحمانی‌فضلی در پاسخ به این سوال که آیا ممکن است تغییراتی در فرمانداران و استانداران رخ بدهد، بیان کرد: نمی‌دانم چرا این سوال در اکثر نشست‌ها از من پرسیده می‌شود، من هر موقع تغییر مسئولی را لازم بدانم حتی اگر شب انتخابات باشد آن مسئول را عوض می‌کنم.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها