کد خبر: ۳۴۵۷۲۳
زمان انتشار: ۰۳:۲۱     ۲۶ مهر ۱۳۹۴
همراه با شکست حمله نیروهای سعودی برای بازپس‌گیری یک روستا از کنترل ارتش و انصارالله یمن، ضمن شکست این عملیات، خسارت سنگینی به ارتش عربستان وارد شد.

به گزارش پایگاه 598، در حمله نیروهای سعودی برای بازپس‌گیری روستای «الخوبه» از دست نیروهای یمنی، چندین سرباز سعودی کشته و زخمی شدند و همچنین چندین تانک و خودروی زرهی نیز منهدم شد.

روستای الخوبه در استان «جیزان» در جنوب عربستان قرار دارد که بارها شاهد درگیری بین نیروهای یمنی با ارتش عربستان بوده است و مدت‌ها است که در تسلط نیروهای ارتش و انصارالله یمن قرار دارد.

بنا به گزارش شبکه المسیره، کماکان جنازه نیروهای سعودی در دست ارتش و انصارالله یمن قرار دارد.

عربستان سعودی از ششم فروردین، بدون مجوز سازمان ملل و با هدف بازگرداندن عبدربه منصور هادی، رئیس جمهور مستعفی و فراری یمن به قدرت، این کشور را هدف حملات خود قرار داده است.

در این حملات تاکنون بیش از 6 هزار و 100 نفر کشته و حدود 14 هزار نفر زخمی شده‌اند.

در تهاجم عربستان به کشور فقیر یمن، نظامیانی از همپیمانان عرب ریاض به کار گرفته شده‌اند.

اواخر شهریور گذشته برخی منابع اعلام کردند که حدود 800 نظامی مصری وارد یمن شده‎اند. شبکه خبری الجزیره 15 شهریور گزارش داد حدود هزار تن از نیروهای نظامی قطر از گذرگاه مرزی الودیعه وارد استان مارب شده و به نیروهای عربستان سعودی و دیگر کشورهای ائتلاف ضد یمن ملحق شدند. گفته می‌شود این نیروها بیش از 200 خودروی زرهی، 30 بالگرد جنگنده آپاچی، مقادیر زیادی مهمات، سامانه‌های دفاع موشکی و یک سیستم مخابراتی بسیار پیشرفته همراه دارند. برخی گزارش‌‎های منتشر شده شمار نیروهای خارجی مستقر در یمن را حدود دو هزار نفر عنوان می‌کنند، این در حالی است که شبکه خبری الجزیره قطر شمار این نفرات را 10 هزار نفر اعلام کرده است.

ورود نیروهای خارجی جدید به یمن پس از آن صورت می‌گیرد که تنها در حمله موشکی یمنی‌ها به یک انبار اسلحه و مهمات در یکی از پایگاه‌های نیروهای ائتلاف عربی در استان مارب در13 شهریور گذشته، دست‌کم 45 نیروی اماراتی، 10 نیروی عربستانی و 5 نیروی بحرینی کشته شدند.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها