کد خبر: ۳۴۷۷۵۹
زمان انتشار: ۱۲:۳۲     ۰۷ آبان ۱۳۹۴
واکسن آنفولانزا تا حدی می‌تواند از شدت این بیماری بکاهد، اما نکته مهم این است که فرد بیمار باید استراحت ‌مطلق داشته باشد.
به گزارش پایگاه 598، ایرج خسرو‌نیا متخصص داخلی با اشاره به آنفولانزای فصلی اظهار داشت: آنفولانزا یک بیماری مسری بوده که در اثر پخش‌شدن ویروس آن ‌در فضا و محیط کاری و همچنین با دست دادن فرد ‌بیمار با افراد سالم منتشر و شکل می‌گیرد.

وی بیان کرد: دوره‌ آنفولانزا در حدود 4 تا 10 روز است و کسی که واکسن آن را قبل از دچار شدن تزریق کند از شدت بیماری کاسته و با مصرف آنتی‌بیوتیک و استراحت ‌مطلق، سریع‌تر از فرد عادی سلامتی خود را خود باز می‌یابد.

این متخصص با بیان اینکه در سرماخوردگی فرد بیمار ‌خود به خود بهبود می‌شود، افزود: در آنفولانزا، بیماری فقط با استراحت و طی دوره خوب نمی‌شود و بلکه باید داروهای تجویز شده توسط پزشک را مصرف و در بسیاری از موارد فرد بیمار پرهیز غذایی داشته باشد تا دردش التیام یابد.

‌خسرونیا ابراز داشت: سوزش چشم، بدن‌درد، سرفه، عطسه و ‌در مواردی تب از نشانه های آنفولانزا است و گلودرد نیز در مواردی ‌نادر فرد بیمار‌دچارش می‌شود.

وی ادامه داد: برای بهبود یافتن و رهایی  از این بیماری باید در مرحله اول خوب استراحت کنیم تا سیستم ایمنی بدن قوی شود و در کنار این کار خوردن مایعات گرم و میوه‌های حاوی ویتامین c به بهبود سریعتر فرد کمک شایانی می‌کند.

خسرونیا ‌در پایان گفت: فردی که به بیماری آنفولانزا دچار شده باید بهداشت فردی را کاملا رعایت کند تا ویروس‌ به دیگران منتقل نشود.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها