کد خبر: ۳۴۷۸۸۲
زمان انتشار: ۱۲:۳۵     ۰۸ آبان ۱۳۹۴
ناهماهنگی‌ها برای سفر رئیس‌جمهوری و هیئت دولت به استان سمنان این‌بار خیلی زودتر از آنچه انتظار می‌رفت، رخ نمایانده است؛ تا آنجا که هنوز به طور رسمی مشخص نیست دولت چه روزی به سمنان می‌رسد.
به گزارش پایگاه 598، ماجرای سفر کاروان دولت تدبیر و امید به استان سمنان گذشته از همه گمانه‌زنی‌های غیررسمی و اعلام‌های محفلی، نخستین بار در شورای اداری استان سمنان که عصر روز دوشنبه، چهارم آبان ماه با حضور سید رضا صالحی‌امیری مشاور فرهنگی رئیس‌جمهوری و رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران، علی‌اصغر احمدی، مشاور معاون اجرایی رئیس‌جمهوری و دبیر ستاد کاروان تدبیر و امید، استاندار سمنان و مدیران دستگاه‌های اجرایی این استان در سالن همایش‌های سرپرستی بانک ملی استان سمنان برگزار شد، از سوی مسئولان مطرح شد.

گرچه سیاست و بررسی ابعاد عملکردی دولت‌های نهم و دهم بیش از هر چیز دیگری در آخرین نشست شورای اداری استان سمنان نمود داشت؛ اما خبری در آن اعلام شد که به مذاق رسانه‌ای‌ها خوش آمد؛ خبر حضور رئیس‌جمهوری و دولت تدبیر و امید در استان سمنان و پایان انتظاری طولانی.

نخستین بار در این نشست بود که علی‌اصغر احمدی مشاور معاون اجرایی رئیس‌جمهوری و دبیر ستاد کاروان تدبیر و امید به عنوان میهمان و سخنران ویژه مراسم، از حضور دکتر حسن روحانی، رئیس‌جمهوری کشورمان و اعضای کابینه دولت تدبیر و امید در استان سمنان در روز بیستم آبان ماه خبر داد.

وی در این نشست که ماهیتاً برای بررسی برنامه‌های سفر دولت و هماهنگی مدیران دستگاه‌های اجرایی استان سمنان برگزار شده بود، زمان انجام این سفر را از روز بیستم آبان ماه امسال اعلام کرد و بر اساس خبری که خبرگزاری جمهوری اسلامی ـ مرکز سمنان به عنوان رسانه رسمی دولت منتشر کرد و البته قبل و بعد از آن در رسانه‌های دیگر نیز بازتاب داشت، گفت: «رئیس‌جمهوری در صبح روز بیستم آبان 94 در سمنان سخنرانی خواهد داشت».

ناهماهنگی‌ها برای سفر روحانی به سمنان +تصاویر

تأکید دوباره؛ این‌بار از سوی استاندار سمنان

این خبر البته از سوی استاندار سمنان نیز در همان نشست شورای اداری استان سمنان اعلام شده بود؛ خبری که حکایت داشت بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، بیست و چهارمین سفر استانی دولت یازدهم به استان سمنان، بیستم آبان ماه انجام می‌شود و رئیس‌جمهوری به همراه کاروان دولتی‌ها، به استان زادگاه خود سفر می‌کند.

خبرگزاری جمهوری اسلامی روز سه‌شنبه، پنجم آبان ماه با انتشار کامل و دقیق سخنان استاندار سمنان در نشست شورای اداری این استان، بار دیگر تأکید کرد که این سفر در روز بیستم آبان انجام می‌شود و استاندار سمنان، خواستار استفاده از این فرصت برای توسعه هرچه بیشتر استان شده است.

ناهماهنگی‌ها برای سفر روحانی به سمنان +تصاویر

بیستم آبان؛ زمان اعلامی احمدی در شاهرود

یکی دو روزی از اعلام رسمی سفر رئیس‌جمهوری و هیئت وزیران به استان سمنان در روز بیستم آبان ماه گذشت و مسئولان و کارشناسان وزارت کشور، استانداری سمنان، فرمانداری‌های استان و سایر دستگاه‌های اجرایی استان سمنان با برگزاری نشست‌های متعدد و بازدیدهای متناوبی در حال برنامه‌ریزی سفر دولت به سمنان بودند که روز پنجشنبه، هفتم آبان ماه، علی‌اصغر احمدی مشاور معاون اجرایی رئیس‌جمهوری و دبیر ستاد کاروان تدبیر و امید سفری به شاهرود داشت و با مؤثران یکی از مهم‌ترین شهرستان‌های استان سمنان در سالن هلال‌احمر این شهرستان به گفت‌وگو نشست تا راه‌های استقبال بهتر و پرشورتر از دولت بررسی شود.

احمدی در این سفر نیز در سخنانی که مشروح آن از سوی خبرگزاری مهر استان سمنان منتشر شده است، تأکید کرد: سفر هیئت دولت به استان سمنان، بیستم آبان ماه انجام می‌شود.

وی در این نشست در مشورت با مؤثران و افراد تأثیرگذار شهرستان شاهرود، راه‌های استقبال هرچه بهتر از رئیس‌جمهوری و هیئت دولت در بیست و چهارمین سفر استانی‌اش را مورد بررسی قرار داد.

ناهماهنگی‌ها برای سفر روحانی به سمنان +تصاویر

نظر استاندار عوض شد؛ 18 تا 20 آبان

هنوز دو ساعتی از انتشار این خبر نگذشته بود که روابط عمومی استانداری سمنان در گزارشی به رسانه‌ها از برگزاری نشست هماهنگی ائمه جمعه استان سمنان با حضور استاندار سمنان خبر داد؛ نشستی که البته رسانه‌ها به آن دعوت نشده بودند.

محمد زندوکیلی، استاندار سمنان در جلسه ائمه جمعه استان سمنان که نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه سمنان، ائمه شهرهای مختلف استان و معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار سمنان و جمعی از مدیران استان در آن حضور داشتند، زمان سفر رئیس‌جمهور را بین روزهای 18 تا 20 آبان ماه اعلام کرد و بدین ترتیب، نخستین اعلام رسمی تغییر در زمان سفر دولت از همین‌جا آغاز شد.

ناهماهنگی‌ها برای سفر روحانی به سمنان +تصاویر

اعلام «اشتباه» تاریخ سفر

خبر حضور دولت در فاصله روزهای 18 تا 20 آبان ماه که استاندار سمنان آن را اعلام کرده بود، به سرعت در شبکه‌های مجازی به ویژه تلگرام دست به دست شد و همه خود را آماده پذیرایی از دولت و نشستن پای سخنان رئیس‌جمهوری در یکی از این سه روز کرده بودند که بار دیگر، خبر جدید نظر همه را به خود جلب کرد.

این‌بار، مشاور معاون اجرایی رئیس‌جمهوری و دبیر ستاد کاروان تدبیر و امید که ظهر روز پنجشنبه در شاهرود زمان قطعی انجام سفر دولت به استان سمنان را بیستم آبان ماه اعلام کرده بود، عصر همان روز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسمی دولت (ایرنا)، بابت اعلام اشتباه تاریخ سفر رئیس‌جمهوری به استان سمنان از مردم عذرخواهی کرد و گفت: سفر دکتر روحانی رئیس‌جمهوری به استان سمنان 19 آبان 94 در قالب بیست و چهارمین سفر کاروان تدبیر و امید انجام می‌شود.

ناهماهنگی‌ها برای سفر روحانی به سمنان +تصاویر

مگر می‌شود تاریخ سفر «اشتباه» اعلام شود؟

بررسی همه این اخبار و در کنار آن واکاوی متن و حاشیه همه نشست‌ها، بازدیدها و رایزنی‌هایی که در چند روز اخیر در استان سمنان از سوی مسئولان عالی‌رتبه استانی و مدیران شهرستانی انجام شده است، چند پرسش اساسی را در ذهن مخاطبان جرقه می‌زند که باید بدان پاسخ داد.

در آخرین خبر رسمی از زمان سفر رئیس‌جمهوری و هیئت دولت به استان سمنان، مشاور معاون اجرایی رئیس‌جمهوری و دبیر ستاد کاروان تدبیر و امید بابت اعلام اشتباه تاریخ سفر رئیس‌جمهوری به استان سمنان از مردم عذرخواهی کرد و گفت: سفر دکتر روحانی رئیس‌جمهوری به استان سمنان 19 آبان 94 در قالب بیست و چهارمین سفر کاروان تدبیر و امید انجام می‌شود.

حال پرسش اینجاست که بیان چندین باره تاریخ سفر در محافل و نشست‌های مختلف از سوی خود دبیر ستاد کاروان تدبیر و امید مگر با هماهنگی قبلی و برنامه‌ریزی نهاد ریاست جمهوری نبوده است که امروز به راحتی گفته می‌شود: «اشتباه شد».

به نظر می‌رسد مسئولان امر برگزاری برنامه‌های سفر دولت باید از هم‌اکنون برنامه‌ریزی و دقت نظر بیشتری روی سخنان خود و اعلام‌هایی که در نشست‌ها می‌کنند، داشته باشند؛ اشتباه شدن در اعلام تاریخ رسمی سفر رئیس یک دولت امر ساده‌ای نیست که بتوان به راحتی از کنار آن گذشت.

اساساً سفر رئیس‌جمهوری در همه دولت‌ها از مدت‌ها قبل برنامه‌ریزی می‌شده و تاریخ دقیق آن برای انجام تبلیغات و دعوت از مردم برای حضور در آیین استقبال و علاوه بر همه این‌ها، تأمین امنیت برگزاری آیین‌ها به اطلاع حداقل مسئولان استانی می‌رسیده است؛ اطلاعاتی که در روزهای اخیر گویا چندان دقیق و درست نبوده است و حتی استاندار سمنان نیز زمان سفر را در سخنان خود تصحیح می‌کند.

ناهماهنگی‌ها برای سفر روحانی به سمنان +تصاویر

چالش در برنامه‌ریزی‌ها ادامه‌دار نشود

اما اینک آنچه بیش از همه چیز مهم و در برگزاری مطلوب سفر رئیس‌جمهوری و هیئت دولت به استان سمنان حیاتی به نظر می‌رسد، این است که مدیران کشوری و استانی دست‌اندرکار انجام این سفر تلاش کنند تا چالش در برنامه‌ریزی‌ها ادامه‌دار نشود.

مسئولان استان سمنان امروز ابتدای راه انجام سفر دولت هستند و البته که این سفر برای مردم استان سمنان نیز از اهمیت قابل توجهی از جهات مختلف برخوردار است؛ اقشار مختلف مردم از امروز خود را مهیای استقبال از دولت می‌کنند و اعلام «اشتباه» زمان سفر و خدای‌نکرده چالش در سایر برنامه‌ها، عموم آحاد جامعه را نیز با سردرگمی‌هایی مواجه می‌سازد.

ناهماهنگی بین مدیران استانی، بدنه نهاد ریاست جمهوری و ستاد کاروان تدبیر و امید باید هر چه سریع‌تر از بین برود و برنامه‌ها با دقت نظر و اطلاع‌رسانی بهتری به آگاهی عموم مردم استان سمنان برسد.

به هر تقدیر، امید است در روزهای آینده خبرهای بهتری از وثوق اعلامیه‌ها و اخباری که دست مردم می‌رسد، شنیده شود.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۴
در انتظار بررسی: ۱
* نظر:
ارسال نظرات
کارگر
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۵۹ - ۰۸ آبان ۱۳۹۴
۰
۰
تاریخش مهم نیست عملکردش مهم است رکودتوان مردم رابریده است.فکری کنند
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۰۸ - ۰۸ آبان ۱۳۹۴
۰
۰
ایا فکر میکنید مردم سمنان همانند مازندران از ریس جمهور استقبال نمیکنند قطعا استقبال نمیشود چون مردم از خادم استقبال میکنند این دولت بغیر از بدبختی برای مردم چه چیز ی به ارمغان اورده است
پاسخ
مادون قرمز دید در تاریکی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۳۱ - ۰۸ آبان ۱۳۹۴
۰
۰
میخوان هم ضعف استقبال از رییس جمهور در مازندران رو در استان زادگاه روحانی جبران کنن و یه جوری ماله کشی کنن. و هم استقبال از روحانی رو در سمنان، به حساب حمایت همه ملت ایران از برجام و اقدامت روحانی جلوه بدن.

اینجاست که باید گفت: خر خودتی!!
پاسخ
حجازی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۵۸ - ۰۸ آبان ۱۳۹۴
۰
۰
انتخاب استان سمنان(زادگاه آقاد روحانی )به خاظر این است که شاید همشهری هایش جبران کم لظفی مازندرانی هادر اسقبال از ایشان را بنمایند.
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها