کد خبر: ۳۴۹۱۸۴
زمان انتشار: ۱۳:۴۳     ۱۶ آبان ۱۳۹۴
نجابت:
عضو کمیسیون انرژی مجلس با تاکید بر اینکه هیأت رئیسه مجلس باید تلاش کند نمایندگان نیز به هیأت نظارت بر برجام راه پیدا کنند، گفت: برخورد هیأت رئیسه با کمیسیون برجام در روند بررسی، منصفانه نبود.

به گزارش پایگاه 598، حسین نجابت نماینده مردم تهران و عضو کمیسیون ویژه برجام مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، اظهار داشت: به دنبال فرمایش رهبر معظم انقلاب و الزامات 9 گانه مبنی بر اجرای برجام،‌ یک ستاد نظارت بر اجرای برجام تشکیل می‌شود.

وی افزود: انتظاری که داریم این است که دولت از کسانی که تسلط کاملی به متن برجام، قطعنامه و ضمائم آن دارند را برای عضویت در این هیأت انتخاب کند.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی همچنین تصریح کرد: این افراد باید از بین کسانی انتخاب شوند که نگاه حزبی، جناحی و تنگ‌نظرانه نداشته باشند. چرا که مسئله برجام یک موضوع ملی، فراملی و فرا منطقه‌ای است؛ بنابراین نمی‌شود با نگاه‌های تنگ‌نظرانه با موضوع مهم برجام برخورد کرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: انتظار داریم که هیأت رئیسه و رئیس مجلس شورای اسلامی پیگیری کند تا نمایندگانی از مجلس در کمیته نظارت بر برجام حضور داشته باشند.

نماینده مردم تهران در مجلس تأکید کرد: این افراد باید کسانی باشند که مسلط و مطلع از متن برجام، قطعنامه و ضمائم آن باشند.

نجابت در ادامه متذکر شد که این کمیته باید فرمایشات رهبر معظم انقلاب را نصب‌العین خود قرار دهند.

وی در پاسخ به اسامی اعضای هیأت نظارت بر برجام، گفت: تاکنون این اسامی اعلام نشده است.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در ادامه یادآور شد: افراد منحصرا نباید از کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس انتخاب شوند چرا که این یک امر کاملا اشتباه است و اگر هم قرار است گزینشی صورت بگیرد باید همه نمایندگان در نظر باشند.

نجابت با تأکید بر اینکه ارجاع طرح یک فوریتی برجام به کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس یک اشتباه بزرگ بود که هیأت رئیسه مجلس مرتکب شد عنوان کرد که هیأت رئیسه در این راستا تصمیم درستی نگرفت.

وی در ادامه مطلب فوق اضافه کرد: چرا که افرادی که در کمیسیون ویژه برجام حضور داشتند مطلع، متشخص و با سلیقه بودند. همچنین با دقت روی متن برجام، قطعنامه و ضمائم آن کار کرده بودند و از فحوای رهبر معظم انقلاب در نامه خود کاملا مشخص بود که گزارش کمیسیون ویژه مورد رضایت و تأیید ایشان بود.

نماینده مردم تهران در مجلس با تأکید بر اینکه هیأت نظارتی باید ترکیبی از افراد مطلع در حوزه فنی، سیاسی، اقتصادی و فرهنگی امنیتی باشند، متذکر شد: این افراد باید همچنین مسائل نفوذ را پیگیری کنند و اینکه صرفا از کمیسیون امنیت ملی نماینده‌‌ای انتخاب شود صحیح نیست.

نجابت برخورد هیأت رئیسه با کمیسیون ویژه را غیرمنصفانه خواند و ادامه داد: ما در کمیسیون ویژه برجام انتظار داشتیم هیأت رئیسه از این کمیسیون دفاع کند. همچنین چند نفر از خود کمیسیون نیز خط دیگری را دنبال کردند که باز هم انتظار دفاع هیأت رئیسه از کمیسیون را داشتیم که متأسفانه هیچ کدام محقق نشد.

وی به این نکته نیز اشاره کرد که گزارش ارائه شده در مجلس رویه گزارش اصلی کمیسیون ویژه است که متخصصان نظرات موافق و مخالف و پیاده شده را مورد بحث قرار دادند که همه این موارد به تفصیل در هیأت نظارت بر برجام مطرح می شود. چرا که به عنوان یک سند تاریخی ماندگار خواهد شد و این امر در دست بررسی است.

عضو کمیسیون ویژه برجام مجلس شورای اسلامی در خاتمه مطرح کرد: انتظار ما در کمیسیون برجام مجلس این بود که هیأت رئیسه مجلس دفاع منطقی و قانونی بهتری از ما داشته باشند که متأسفانه نداشت و کاملا سلیقه‌ای عمل کرده و ما در این زمینه لطمه خوردیم چرا که گزارش برجام بسیار دقیق و قابل دفاع همچنین کارشناسی بود که در نهایت مورد قبول مسئولان ارشد نظام واقع شد.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها