کد خبر: ۳۵۱۱۱۷
زمان انتشار: ۰۹:۰۷     ۲۸ آبان ۱۳۹۴
معاون بهداشتی وزارت بهداشتاز اجرای گام سوم برنامه بزرگ طرح تحول نظام سلامت‌ در حوزه بهداشت خبر داد و گفت: ‌در این طرح با ایجاد پایگاه‌های سلامت در حاشیه شهرها به حاشیه‌نشینان خدمات رایگان بهداشتی و درمانی ارائه خواهد شد.

به گزارش پایگاه 598، ‌معاون بهداشتی وزارت بهداشت ‌پس از حضور ‌در زاهدان، از سه پایگاه سلامت حاشیه شهر زاهدان در راستای اجرای طرح تحول نظام سلامت در حوزه بهداشت بازدید کرد.

معاون بهداشتی وزارت بهداشت در این بازدید‌ با بیان اینکه گام سوم برنامه بزرگ طرح تحول نظام سلامت، تحول در حوزه بهداشت است، افزود: ‌در این طرح با ایجاد پایگاه‌های سلامت در حاشیه شهرها به حاشیه‌نشینان خدمات رایگان بهداشتی و درمانی ارائه خواهد شد.

علی‌اکبر سیاری با ابراز رضایت از عملکرد دانشگاه علوم پزشکی زاهدان در راه‌اندازی پایگاه‌های سلامت در حاشیه شهر اظهار داشت: در این پایگاه‌ها کارشناسان سلامت مراقبت، شناسایی جمعیت زیرپوشش هر ناحیه و اقدامات اولیه مراقبت‌های بهداشتی را انجام خواهند داد.

معاون وزیر بهداشت ادامه داد: بعد از مرحله پایش و شناسایی اقدامات فعال پیشگیری و مراقبت‌های فعالانه در خصوص کنترل بیماری‌های واگیر و غیرواگیر بیماری‌های مزمن در حاشیه شهرها در سیستم سلامت جامعه هدف رصد خواهد شد.

وی با بیان اینکه خدماتی که از قبل این طرح به صورت رایگان در اختیار هموطنان قرار می‌گیرد بی‌سابقه است، گفت: استمرار این خدمات نیازمند مشارکت مردم است و اگر در اجرای این طرح هموطنان بتوانند در زمان‌های تعیین شده به پایگا‌ه‌های سلامت مراجعه کنند‌ شاهد ارتقاء بسیاری از شاخص‌های بهداشتی درمانی در کشور خواهیم بود.

وی هدف از سفر به استان را بررسی روند اجرای برنامه طرح تحول نظام سلامت در حوزه بهداشت‌، بررسی روند اجرای واکسیناسیون سرخک و سرخجه و برنامه کشوری سلامت دندان در مدارس عنوان کرد.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها