کد خبر: ۳۵۲۰۹
زمان انتشار: ۱۱:۰۶     ۲۵ دی ۱۳۹۰

مدیر حوزه علمیه خوزستان گفت: ترور، نتیجه درماندگی دشمنان از عملکرد مقتدرانه علمی ایران اسلامی است.

حجت الاسلام والمسلمین میراحمد رضا حاجتی در گفتگو با رسا تصریح کرد: مردم باید در تحلیل های خود این مسأله را مد نظر داشته باشند که انجام هرگونه ترور از سوی دشمنان و معاندان نظام اسلامی نشانه ناکامی و ضعف بوده، نه قدرت استراتژیکی و اطلاعاتی آنها! و این تروری که چهارشنبه صبح انجام شد تنها از روی استیصال، ناچاری و ترس روز افزون جبهه استکبار صورت گرفته است.
 
وی ترور دانشمندان هسته‌ای نظام را نتیجه درماندگی دشمنان از عملکرد مقتدرانه علمی ایران در جهان دانست و اظهار داشت: هدف بارز دشمنان از انجام این ترورها جلوگیری از سرعت شتابان نخبگان ایرانی در سطح جهان است.
 
سیاست تروز نشان دهنده ضعف و درماندگی استکبارجهانی است
 
حاجتی افزود: دشمنان ساده لوح و بی فکر به خیال خام خودشان می‌خواهند جلوی پیشرفت های روز افزون علمی و صنعتی دانشمندان جوان ایران به ویژه در بخش هسته ای را بگیرند اما نمی توانند.
 
امام جمعه موقت اهواز با اشاره به اهداف دشمنان در ترور شهید احمدی روشن گفت: هدف بارز دشمنان از انجام این ترورها ایجاد رعب و وحشت در میان آحاد و اقشار جامعه به ویژه قشر نخبه ایران است، اما آنها خود می دانند که با ترور یک یا دو نفر از جوانان اندیشمند همچون احمدی روشن ها و علی محمدی ها نمی‌توانند خللی در پیشرفت و اقتدار ایران ایجاد کنند.
 
 
وی با اشاره به تحلیل های سران کشورهای غربی بیان داشت: در یکی دو دهه اخیر تحلیل های مفصلی از سوی مجامع علمی و استراتژیکی استکبار جهانی مبنی بر «اقتدار روز افزون ایران در سطح جهان، الگو گیری سایر کشورهای منطقه از انقلاب ایران، گسترش دامنه وسیع سخنان و بیانات مقام معظم رهبری و انتشار غیر قابل انکار افکار و اندیشه های امام خمینی(ره) در ملت های مسلمان و آزادی خواه جهان» بیان شده که این مسأله دشمنان را به تحیر وا داشته است. همه این مسایل سبب شده تا جمهوری اسلامی ایران در نوک پیکان تهدیدات استکبار جهانی قرار گیرد.
 
قدرت روز افزون ایران اسلامی توازن قوا در منطقه را تغییر داده است
 
مدیر حوزه علمیه خوزستان با بیان این که ایران به الگویی بی بدیل در جهان تبدیل شده گفت: پیشرفت های روز افزون و مستمر علمی نظام اسلامی به ویژه در عرصه فناوری های نانو و هسته ای، نگاه ملت های مبارز را به انقلاب اسلامی و تئوری اسلامی را بیش از گذشته معطوف کرده؛ چرا که این گونه علوم تا کنون در انحصار سردمداران و قدرت های نامشروع جهان بوده و حال آنکه ایران و دانشمندان جوان ایرانی به این فناوری های نوین دست یافته اند، امیدی را در دل مردم سایر کشورهای مستضعف ایجاد کرده، توازن قوا را به نفع ملت های کوچک و ستم دیده تغییر داده و استکبار جهانی را در یک تهدید بی بدیل و بی نظیر قرار داده است.
وی در پاسخ به سؤالی مبنی بر این که «دلیل نگرانی آمریکا و اسراییل از پیشرفت های علمی و هسته ای دانشمندان جوان ایرانی چیست؟»گفت: طبیعی است که دشمنان با این پیشرفت ها ضدیت داشته باشند؛ چرا که آنان تا کنون نتوانسته اند با استفاده از فشارهای مختلف همچون تحریم های شدید اقتصادی و تهدیدهای نظامی جلوی پیشرفت ایران را بگیرند؛ از این رو به ترور و حذف فیزیکی نیروهای مؤمن، دانشمند و خدوم نظام اسلامی روی آورده اند.
 
راه های عقلانی برای مقابله با دانشمندان ایران بروی استکبار بسته شده است
 
حجت الاسلام حاجتی به اظهارات رییس ستاد مشترک ارتش اسراییل اشاره کرد و گفت: او در سخنان خود بیان کرده بود که ما راهی جز تهدید و ترور برای مقابله با پیشرفت روز افزون ایران نداریم و طبیعتاً ما با تجربه ای که از انقلاب اسلامی ایران داریم می دانیم که باز هم مردم و دانشمندان ایرانی ترسی در دل خود جای نخواهند داد، اما ما چاره‌ای جز این نداریم.
 
وی تأکید کرد: چیزی که به صورت میدانی برای ما محسوس است دخیل بودن مدعیان حقوق بشر و مدعیان نظم نوین جهانی در ترور شهدای نخبه ایران است؛ اما آنها بدانند که این گونه اقدام های وحشیانه نه تنها در رشد پر سرعت دانشمندان نظام اسلامی تأثیری نخواهد داشت بلکه روحیه جهادی و علمی آنان را بیش از پیش و در یک واکنشی بر مبنای شور و شعور حسینی تقویت خواهد کرد و این مسأله چیزی است که دشمنان به آن رسیده و تنها با اقدام خود تیری در تاریکی رها کرده اند.
 
استاد حوزه علمیه خوزستان در پاسخ به سؤالی مبنی بر این که «آیا این گونه اقدام های تروریستی سبب تضعیف روحیه دانشمندان جوان ما نخواهد شد؟» تأکید کرد: بررسی های میدانی انجام شده پس از اولین ترور دانشمند هسته ای ایران در سال ۱۳۸۸ حاکی از این بود که نه تنها روحیه دانشمندان جوان ما تضعیف نشد، بلکه سبب شد تا با احساسی جدی تر و با درک میدان نبرد با دشمنان به صورت جدی راه همکاران خود را ادامه داده و بیش از گذشته به مجد و عزت ایران کمک کنند تا انشاءالله در آینده ای نه چندان دور شاهد کشف اکتشافات بزرگ علمی از سوی آنان باشیم.
 
پیام هیهات من الذله امام حسین باعث دگرگونی عظیم دنیا می شود
 
وی با بیان این که جوانان غیور ایران سرافراز اسلامی باید با قدرت و صلابت راه شهدای علمی ایران را ادامه دهند، گفت: در یکی از عملیات های دوران دفاع مقدس دشمن بر نیروهای خودی فشار زیادی را وارد کرد به طوری که دیگر نه امکانات لازم و تجهیزات کافی را داشتیم؛ از این رو پس از اعلام این موقعیت به امام خمینی(ره) و کسب تکلیف ، ایشان بیان کردند «هرکاری که امام حسین(ع) انجام دادند را انجام دهید». پس از اعلام این پیام به رزمندگان جزیره جنوبی مجنون حفظ شده و به دست دشمنان اشغال نشد.
 
امام جمعه موقت اهواز، گفت: رزمندگان آن دوران این پیام امام را درک کرده و همچون مولا و سرور خود تن به ذلت نداده و با قدرت در برابر صدها هزار توپ و خمپاره دشمنان که همچون بارانی بر سر آنها می‌ریخت مقاومت کردند.
 
وی با بیان این که پیام امام خمینی(ره) برای همه اعصار است گفت: جوانان ما امروزه این پیام را دریافت کرده و هم اکنون به این پیام عمل کرده اند که این چنین نظام اسلامی همچون خورشیدی فروزان در جهان درخشش می‌کند.
 
حجت الاسلام حاجتی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری مبنی بر این که «ما در یک پیچ بسیار عظیم و حساس قرار داریم به طوری که بزرگترین برگ تاریخ در آن رقم می خورد و دنیا شاهد یک دگرگونی عظیم خواهد بود» اظهار داشت: به راستی که دنیا شاهد این دگرگونی خواهد بود و این هم تنها بر اساس همین پیام هیهات من الذله امام حسین(ع) رقم می خورد؛ چرا که ملت ایران بر اساس این پیام در دوران رژیم پهلوی قیام کرده و هم اکنون نیز با پیروی از این پیام به الگویی برتر برای همه کشورهای آزادی خواه و مسلمان جهان تبدیل شده است.
 
وی اظهار داشت: بنا به تعبیر مقام معظم رهبری مبنی بر این که « ما داریم امروز شعارهای ملت ایران را از زبان اروپاییان و آمریکایی‌های آزادی خواهی که اخیراً به میدان آمده اند می شنویم»، که جوانان ما نیز این پیام را سرلوحه کار خود قرار داده و با حرکتی شتابان و با صلابت تر از گذشته در پیشتازی ایران در جهان کمک می کنند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها