کد خبر: ۳۵۳۶۴۱
زمان انتشار: ۱۲:۱۰     ۱۵ آذر ۱۳۹۴
سبحانی‌نیا در نطق میان‌دستور:
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: اگر شورای حکام حتی پنجره‌ای کوچک را برای بسته نشدن PMD باقی بگذارد برجام را اجرا نخواهیم کرد و برجام متوقف خواهد شد.

به گزارش پایگاه 598، حجت‌الاسلام حسین سبحانی‌نیا نماینده مردم نیشابور و عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در نطق میان‌دستور امروز (15 آذر ماه 94) ضمن تسلیت ایام سوگواری اباعبدالله‌الحسین (ع) و قدردانی از دست‌اندرکاران راهپیمایی اربعین حسینی، اظهار داشت: پس از چند هفته انتظار گزارش آقای آمانو مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی هسته‌ای درباره موضوع PMD و مسائل به شورای حکام ارائه گردید.

وی افزود: این گزارش در بند 88 تصریح می کند. نشانه‌ای از فعالیت مشکوک هسته‌ای ایران بعد از سال 2009 وجود ندارد. موضوع جمهوری اسلامی ایران در این خصوص در عالی‌ترین سطوح کشور بسیار شفاف، روشن و قاطع اعلام شده است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه اگر شورای حکام حتی پنجره‌ای کوچک را برای بسته نشدن PMD باقی بگذارد برجام را اجرا نخواهیم کرد و برجام متوقف خواهد شد، عنوان کرد: لذا شورای حکام و کشورهای 1+5 با توجه به این گزارش یا باید PMD را انتخاب کنند و یا برجام را.

سبحانی‌نیا ضمن گرامیداشت روز دانشجو خاطرنشان کرد: اولین بازدید کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس از سایت نطنز در اجرای وظیفه‌ای که مجلس شورای اسلامی به عهده این کمیسیون نهاده است در هفته گذشته انجام گرفت و در آینده نیز از سایت فردو و آب سنگین اراک بازدید خواهد داشت و پس از دریافت گزارش وزارت خارجه و دیگر دستگاه‌های مربوطه نتیجه را به استحضار مجلس محترم خواهد رساند.

وی خطاب به مسئولان اجرایی کشور عنوان کرد: به تیم اقتصادی دولت متذکر می‌شوم در شرایط نابسامان اقتصادی قشرهای کم‌درآمد و آسیب‌پذیر جامعه به ویژه بازنشستگان عزیز را دریابید و عدالت ایجاب می‌کند در برنامه‌ریزی‌ها و سیاست‌گزاری‌ها و بودجه 95 و برنامه ششم توسعه جایگاه این اقشار به صورت ویژه و پررنگ مدنظر قرار گیرد.

سبحانی‌نیا به وزارت آموزش و پرورش گفت که در خصوص پرداخت پاداش معوقه خدمت فرهنگیان بازنشسته سال 93 تذکر می‌دهم.

این نماینده در خاتمه مشکلات حوزه انتخابی خود را یادآور شد و از مسئولان مربوطه خواستار رسیدگی هرچه سریع‌تر به آنها شد.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها