کد خبر: ۳۵۴۴۱۰
زمان انتشار: ۱۹:۱۵     ۲۱ آذر ۱۳۹۴
سخنگوی انصارالله در کنفرانسی خبری اعلام کرد بر اساس آنچه توافق شده، آتش‌بس یمن در 14 ماه جاری (دسامبر) برابر با 23 آذرماه برقرار خواهد شد.

به گزارش پایگاه 598، «محمد عبدالسلام» سخنگوی انصارالله در کنفرانسی خبری در صنعا اعلام کرد ارتش و ملت این کشور گزینه‌ای جز دفاع در مقابل حملات ائتلاف متجاوز به این کشور ندارند.

وی در کنفرانس خبری خود پیش از سفر به سوئیس برای شرکت در نشست «ژنو 2» افزود: پیش‌نویس نهائی سازمان ملل برای گفت‌وگو برای حل مساله یمن، شامل ملاحظات ما پیرامون مبارزه با تروریسم و مقدمات آتش‌بس نیست.

بر اساس گزارش «العهد» او اعلام کرد: بر اساس آنچه بر آن توافق شده، آتش‌بس در 14 ماه جاری (دسامبر/ 23 آذرماه) خواهد بود.

عبدالسلام  تصریح کرد: پذیرفتن این موضوع امکان ندارد که در هر موقعیتی «خون یمنی» را ارزان قلمداد کنیم و از وطن و حزب دفاع نکنیم.

عبدالسلام  افزود: ما برای تشکیل یک حکومت وحدت ملی (به ژنو) می‌رویم اما هر گفت‌وگوی سیاسی در سایه ادامه جنگ، فرصتی ضعیف خواهد بود.

وی در ادامه گفت: فرزندان یمن هیچ کسی را از خارج فرا نخوانده‌اند بلکه آنها خود از وطنشان دفاع کرده‌اند و برای حفظ حاکمیت آن تلاش کرده‌اند.

محمد عبدالسلام از مشورت‌های کامل و همیشگی با ارتش این کشور خبر داد و گفت: وزارت دفاع نیز با ما نماینده‌ای به ژنو خواهد فرستاد.

عبدالسلام  چهار خواستِ انصارالله از مذاکرات را مبارزه با تروریسم، توقف جنگ علیه یمن، شکست محاصره این کشور و از سرگیری گفت‌وگوهای سیاسی عنوان کرد.

سخنگوی انصارالله سپس گفت: (عاملان) حمله آمریکایی-سعودی مسئول به اسارت درآمدن افرادی در دست عناصر تروریستی هستند؛ سخن گفتن از نیروهای مبارزه با تروریسم و مشارکت امنیتی دلیل شکست حملات (به یمن) است نه موفقیت آن.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها