کد خبر: ۳۵۴۵۰۷
زمان انتشار: ۱۲:۰۹     ۲۲ آذر ۱۳۹۴
در راستای تداوم سرکوب مخالفان دولتی در مصر، دادگاهی در این کشور دهها هوادار مرسی را به حبس ابد محکوم کرد.
به گزارش پایگاه 598، دادگاه نظامی استان اسیوط در جنوب مصر روز شنبه 196 تن از هواداران محمد مرسی رئیس جمهور برکنار شده این کشور را در پرونده حمله و به آتش کشیدن ساختمان دادگاه اداری و یورش به کمین و ایست و بازرسی امنیتی دلجا در جنوب استان المنیا، به طور غیابی به حبس ابد محکوم کرد.

این دادگاه همچنین برخی از هواداران رئیس جمهور برکنار شده مصر را در این پرونده ها به 10 تا 15 سال حبس تعزیری محکوم کرد.

هشام برکات دادستان سابق مصر در ماه مارس گذشته 2013 شهروند مصری را به اتهام عضویت در اخوان المسلمین و تحریک به خشونت و شورش در شهر دیراموس در جنوب استان المنیا در جریان حوادث بعد از کشتار تظاهرات  کنندگان در میدان رابعه و النهضه در سال 2013 میلادی، به دادگاه نظامی ارجاع داد.

هفته گذشته نیز دادگاه جنایی کفر الشیخ ام 120 هوادار مرسی را به اتهام دست داشتن در حوادث خشونت باری که به دنبال کشتار رابعه العدویه در اطراف مرکز پلیس کفر الشیخ رخ داد، به 2 تا 5 سال حبس محکوم کرد.

از زمان عزل مرسی از قدرت، نیروهای پلیس و ارتش این کشور دست‌کم 1400 تظاهر کننده طرفدار مرسی را کشته و بیش از 15 هزار اسلامگرا را سرکوب و زندانی کرده‌اند.

تاکنون صدها تن از هواداران مرسی در پرونده‌های گروهی به اعدام محکوم شده‌اند و سازمان ملل متحد نیز این احکام را «بی‌سابقه در تاریخ معاصر» توصیف کرده است.

سازمان‌‌های بین‌المللی مدافع حقوق بشر هم دولت السیسی را، سرکوبگر‌تر از رژیم مبارک دانسته‌اند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها