کد خبر: ۳۵۵۵۶۵
زمان انتشار: ۱۳:۵۰     ۲۸ آذر ۱۳۹۴
رئیس هیئت مدیره اتحادیه دامداران استان ایلام گفت: مرغ‌ها با این جثه کوچک، گاوهای بزرگ ما را بلعیده‌اند به نحوی که رونق کار مرغ‌داران ایلام بیشتر از کسانی است که در گاوداری‌ها هم گوشت و هم شیر سالم را سر سفره‌ی مردم می‌آورند.
به گزارش پایگاه 598، «میکائیل فتحی»  با بیان این‌که از جمله این حمایت‌ها برای دامداران می‌توان به خرید تضمینی شیر و گوشت اشاره کرد، افزود: در بخش دام خرید تضمینی نداریم، گاوداری‌های شیری رها شده‌اند و شیر با بار میکروبی فراوان در بازار موجود است.

وی خاطرنشان کرد: هر کیلو شیر برای دامدار ۱۵۰۰ تومان تمام می‌شود و در برخی استان‌ها تا ۱۷۰۰ تومان نیز می‌رسد این در حالی است که باید با قیمتی کمتر از ۱۰۰۰ تومان آن را به کارخانه و یا ایستگاه شیر تحویل دهد.

فتحی با اشاره به این‌که ایستگاه تحویل شیر در ایلام هر کیلو شیر را به قیمت ۹۵۰ تومان می‌خرد، خاطرنشان کرد: گاوداری‌های فعال و نیمه‌فعال موجود در استان هم‌اکنون با ۳۰ درصد توان خود کار می‌کنند که با ادامه روند موجود این وضعیت نیز به تعطیلی می‌کشد.

وی تصریح کرد: وضعیت کار دامداری‌های استان به گونه‌ای است که گاوهای شیری خود را که ۵ تا ۶ ماهه آبستن هستند ذبح می‌کنند، چون توانایی ادامه روند کار را ندارند و در مجموع باید گفت که گاوداران شیری ما در استان فلج شده‌اند و در بخش پرواربندی نیز کشتاری وجود ندارد و ما دام خود را به دلالان می‌فروشیم.

وی با بیان این‌که گاوداران پرواربند ما در سطح استان در هنگام فروش، دام‌های خود را با چک به دلالان می‌فروشند، افزود: شیر تولیدی ما باید به‌صورت تضمینی خریداری شود اما متأسفانه دستگاه‌های اجرایی ذی‌ربط حمایت نمی‌کنند.

فتحی ادامه داد: پس از اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها، بخش دام کاملاً رها شد، چون قرار بود بسته‌های حمایتی در اختیار دامداران قرار گیرد که تاکنون محقق نشده است و نباید فراموش کرد که توجه دولت بیشتر به مرغداری‌ها معطوف شده و همین مسأله باعث شده که صنعت دامداری به حال خود رها شود.

وی افزود: مرغ‌ها با این جثه کوچک، گاوهای بزرگ ما را بلعیده‌اند و هیچ حمایتی از فعالان این عرصه نمی‌شود که از نمونه‌های آن در استان می‌توان به عدم حمایت از دامداران استان برای صادرات گوشت به عراق اشاره کرد.

او تصریح کرد: دامداران در سطح استان نفس‌های آخر را می‌کشند و اگر مسئولان ما را حمایت نکنند این صنعت برای همیشه تعطیل می‌شود و صاحبان این صنعت به جمع بیکاران افزوده می‌شوند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها