يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۳۵۶۸۶۹
زمان انتشار: ۰۸:۳۵     ۰۷ دی ۱۳۹۴
مشاور وزیر نفت گفت: قیمت نفت در بودجه سال آینده بشکه ای 35 دلار تعیین شده است.
به گزارش پایگاه 598، «منصور معظمی» شامگاه یکشنبه در گردهمایی صادرکنندگان فرآورده های نفتی افزود: در صورتی که سال آینده نفت با قیمت بشکه ای 35 دلار صادر شود، در خوشبینانه ترین حالت درآمد نفتی 22 میلیارد دلار خواهد بود.

معظمی گفت: البته به نظر من این درآمد تحقق نمی یابد مگر آنکه تحریم ها لغو و شرایط بازار مساعد شود.

وی اضافه کرد: رفع تحریم ها به معنای ایجاد فرصت برای کارآفرینان و بخش خصوصی است.
بر پایه برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) که بیست و سوم تیرماه بین جمهوری اسلامی ایران و گروه 1+5 (انگلیس، فرانسه، آمریکا، روسیه و چین به همراه آلمان) با حضور اتحادیه اروپا نهایی شد، در ازای کاهش برخی فعالیت های اتمی تهران، تحریم های هسته ای علیه این کشور لغو خواهد شد.

مشاور وزیر نفت اضافه کرد: در سال آینده 85 هزار میلیارد تومان درآمد مالیاتی نیز پیش بینی شده است که باعث می شود فشار مالیاتی بیشتر شود.

معظمی درباره تقویت بخش خصوصی ادامه داد: نظام دولتی با نخبه سالاری و نوگرایی هماهنگی ندارد بنابراین باید بخش خصوصی تقویت شود.

وی اضافه کرد: بنگاه های اقتصادی به شدت درگیر چالش مالی اند و متاسفانه بانک های ما در شرایط قرار گرفته اند که نمی توانند به آنها کمک کنند.

مشاور وزیر نفت گفت: دولت هفته آینده لایحه بودجه را به مجلس تقدیم می کند.

دوم دی ماه نیز رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی اعلام کرده بود برنامه ششم توسعه از سوی دولت یازدهم آماده شده است و دو هفته دیگر به مجلس می رود.

در بودجه 844 هزار میلیارد تومانی سال 1394، میزان وابستگی به درآمد های نفتی از 40 درصد سال پیش از آن به 32 درصد رسید و بودجه با قیمت هر بشکه نفت خام 70 دلار تصویب شد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها