کد خبر: ۳۵۷۳۳۱
زمان انتشار: ۱۲:۲۹     ۱۰ دی ۱۳۹۴
جدال امروز پرسپولیس برانکو و تیم ویسی به نوعی جدال بهترین‌های لیگ برتر است که البته تحت شرایط خاصی برگزار می‌شود.
به گزارش پایگاه 598، می‌گویند از این هفته مسیر دشوار پرسپولیس در لیگ آغاز خواهد شد و تیم برانکو اگر می‌خواهد ثابت کند دنبال قهرمانی است باید در این بازی‌ها خودی نشان دهد.

 

استقلال خوزستان صدرنشین لیگ برتر اولین حریف در این مسیر پر پیچ و خم و دشوار است. تیمی که اولین شکست فصل را در همان هفته دوم فصل به پروفسور و جوان‌هایش تحمیل کرد و اتفاقا از همان روز مسیر موفقیتش را طی کرد تا برسد به صدر جدول. چهار پله بالاتر از پرسپولیس پرمهره در حالی که حدود یک سوم پرسپولیس هزینه کرده است.

 

عبدالله ویسی از تیم بدون مهره و کم بنیه استقلال خوزستان یک پدیده ساخت که پرسپولیس ده نفره را در گرما و گرد و غبار اهواز مات کرد و این شروعی شد بر دوران تاریک 5 هفته‌ای سرخ ها.

 

استقلال خوزستان از همان روز بزرگی را در لیگ آغاز کرد و از آن بالا پایین نیامد. حالا این مجموعه کم سر و صدا و کم هزینه با 7 امتیاز اختلاف نسبت به پرسپولیس در صدر جدول قرار گرفته است و شکست دادنش در تهران حتی برای پرسپولیس اوج گرفته کار راحتی به نظر نمی‌رسد.

 

استقلال خوزستان از هفته اول که به شکلی غافلگیر کننده مقابل سپاهان باخت دیگر هرگز شکست نخورده و ثبات فوق‌العاده‌ای در ارائه بازی‌های خوب و البته کسب نتایج جالب داشته است.

 

در سوی مقابل پرسپولیس هم از هفته ششم به بعد نباخت و آنقدر خوب بازی کرد تا جای برانکو قرص شود و حتی برای تمدید قراردادش در حالی که تیمش روی سکوی ششم ایستاده صحبت کنند. با این حساب جدال امروز پرسپولیس برانکو و تیم ویسی به نوعی جدال بهترین‌های لیگ برتر است که البته تحت شرایط خاصی برگزار می‌شود.

 

آلودگی هوای تهران و شرایط وخیم این روزهای پایتخت می‌تواند از زیبایی‌های این مسابقه بکاهد اما هر اتفاقی که بیفتد پرسپولیس باید برنده این مسابقه باشد وگرنه باید خواب قهرمانی ببیند.

 

امروز احتمالا بقیه مدعیان مثل استقلال و ذوب‌آهن دنبال برد پرسپولیس می‌گردند چرا که شکست تیم ویسی می‌تواند جنگ قهرمانی را نزدیکتر کند و البته پرسپولیس را احتمالا به جمع مدعیان بازگرداند.

 

پرسپولیس برای پایان دادن به شکست ناپذیری استقلال خوزستان البته یک انگیزه قوی هم دارد؛انتقام. از طرفی این بازی مهم آخرین مسابقه دو تیم قبل از تعطیلات یک ماهه لیگ خواهد بود و اگر برانکو و تیمش می‌خواهند در شروع دوباره لیگ و در ادامه مسیر دشوار پنج هفته بعد کسی روی قهرمانی شان شرط ببندد باید از این میدان دست پر بیرون بیایند.

 

* مهدی طارمی

همچنان امیدوار کننده‌ترین بازیکن پرسپولیس در ترکیب اصلی این تیم است که می‌تواند باعث خوشبختی قرمزها شود.

 

طارمی که در دو بازی اخیر تیمش نمایشی فوق‌العاده داشته و غیر از گلزنی تاثیرگذار بازی می‌کند یکی از معدود مهاجمانی است که امسال موفق شده دروازه دخسوس برزیلی را باز کند و برای تکرار این اتفاق و البته بالا بردن تیمش در جدول و حفظ خودش در راس جدول گلزنان انگیزه بسیاری دارد.

 

* فرناندو دخسوس

دروازه‌بان برزیلی استقلال خوزستان در تیم بی ستاره ویسی تبدیل به یک ستاره شد تا جایی که از الان خیلی از تیم‌های پولدار دنبال  او افتاده‌اند.  گلر محبوب ویسی در بسیاری از بازی‌ها دروازه‌اش را بسته نگه داشت و یکی از عوامل تاثیرگذار در صدرنشینی تیمش بوده است.

 

حالا پرسپولیسی که در تمام بازی‌های این فصل گل زده باید دروازه دخسوس را باز کند که در این جدال سرمربی آبی‌های خوزستان روی گلر برزیلی‌اش حساب ویژه‌ای باز کرده است.

 

* ترکیب احتمالی میزبان

- دروازه‌بان: ایمان صادقی

- مدافعان میانی: محسن بنگر، لوکا ماریچ

- مدافعان کناری: محمد انصاری، رامین رضاییان

- هافبک‌های میانی: کمال‌الدین کامیابی‌نیا، محسن مسلمان

- هافبک‌های کناری: احمد نوراللهی، فرشاد احمدزاده

- مهاجمان: امید عالیشاه، مهدی طارمی

 

* ترکیب احتمالی میهمان

- دروازه‌بان: فرناندو دخسوس

- مدافعان میانی: محمد طیبی، موسی کولی بالی

- مدافعان کناری: سیدجلال عبدی، عقیل کعبی

- هافبک‌های میانی: میثم دورقی، حکیم نصاری، علی اصغر عاشوری (ادواردو سوارز)

- مهاجمان: مهدی زبیدی، رحیم زهیوی، حسن بیت سعید

ایران ورزشی


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها