کد خبر: ۳۵۷۶۴۹
زمان انتشار: ۱۰:۵۱     ۱۳ دی ۱۳۹۴
پیشکسوت باشگاه پرسپولیس گفت: «روزی که شفقیان دهانش را دوخت، یکی دیگر در خیابان پیروزی رستوران افتتاح کرد!»
به گزارش پایگاه 598، بهروز رهبری‌فرد به عنوان یکی از باسابقه‌ترین بازیکنان و کاپیتان‌های تاریخ باشگاه پرسپولیس‌ از وضعیتی که در تیم‌های پایه این باشگاه وجود دارد به شدت شاکی است. بهروز کاستاکورتا که تا امروز سکوت کرده بود، در مورد وضعیت تیم‌های پایه و باشگاه پرسپولیس‌ صحبت کرد.

 

اظهارات رهبری فرد را در ادامه می خوانید:

 

* مدت‌هاست سکوت کرده‌ای ولی دوست داشتیم نظرت را در مورد شکست‌های اخیر تیم‌های پایه پرسپولیس‌ بپرسیم. بدون شک شش‌ تایی شدن این تیم‌ها برای همه پرسپولیسی‌ها ناخوشایند است.

- من قبلا در این مورد صحبت کرده‌ام و هشدار داده‌ام ولی کسی گوش نکرد. سوال من این است که چرا تیم‌های پایه پرسپولیس‌ تحت اختیار بازیکنان دهه شصت پرسپولیس‌ است؟! سال‌هاست این آقایان سرکار هستند و با وجود اتفاق‌هایی که می‌افتد، شاهد هیچ تغییر و تحولی در این تیم‌ها نیستیم. شما نگاه کنید این تیم‌ها در طول این چند سال کدام بازیکن ملی را تحویل داده‌اند؟ بپرسید کدام بازیکنی را به تیم بزرگ‌ها داده‌اند؟

 

* اوضاع و احوال تیم‌های پایه پرسپولیس‌ اصلا قابل توجه نیست.

- اینها را از آقای پنجعلی بپرسید... آقای پنجعلی بیاد جواب بده! لطفا بگو چرا ادموند بزیک را عوض کردی؟ بگو چرا کاری به رفقای خودت نداری؟ بگو کدام بازیکن را به تیم‌ملی داده‌ای؟ کدام بازیکن را به تیم بزرگ‌ها تحویل داده‌ای؟

 

* شاید از نتایج ادموند راضی نبوده‌اند!

- ای آقا... تیم نوجوانان پرسپولیس‌ نوزدهم بود! نونهالان ته جدول بود و فکر می‌کنم جوانان هشتم! تنها کسی که داشت کار می‌کرد و از تیم و گروه خودشان نبود فقط بزیک بود و به همین دلیل او را عوض کردند. پنج سال است که تیم‌های پایه پرسپولیس‌ دست این آقایان است و همان طور که می‌بینید در این پنج سال هیچ اتفاقی در تیم‌های پایه پرسپولیس‌ نیفتاده! شما نگاه کنید با این باخت‌های افتضاحی که آورده‌اند صدای شان درنمی‌آید. تیم‌های ما شش تا شش تا از استقلال می‌خورند ولی صدای آقایان درنمی‌آید. آقایان این رفتارها را دارند و این کارها را می‌کنند و اگر هم کسی بگوید مافیا درست کرده‌اند، ناراحت می‌شوند! آقایان باند و مافیا دارند و با اینکه نتیجه نمی‌گیرند سر جای‌شان هستند. پنج سال است که پرسپولیس‌ چنین وضعیتی دارد ولی صدای کسی درنمی‌آید.

 

* چرا مربی جدیدی به کادر مربیان تیم‌های پایه پرسپولیس‌ اضافه نمی‌شود؟

- چون اینها کسی را داخل خودشان راه نمی‌دهند! چون اگر کسی هم اضافه شود سرنوشتش مثل ادموند (بزیک) می‌شود! الان پنج سال است که اینها این‌طوری رفتار می‌کنند و اگر هم بگویید مافیا هستند ناراحت می‌شوند! شما نگاه کنید حتی در بحث گلرهای پرسپولیس‌ چه اتفاق‌هایی افتاده. ببینید در این سال‌هایی که گلرها دست آن آقا هستند، چه کاری برای پرسپولیس‌ انجام داده. کدام گلر را به تیم بزرگ‌ها داده؟ کدام گلر را به تیم‌های پایه داده؟ چرا یکی نمی‌پرسه درآمد بعضی‌ها از کجا می‌آید و چطور پول درمی آورند؟

 

* حرف و حدیث‌هایی در این مورد وجود داشت که معروف‌ترین آن بحث مالی، اسب و سیم کارت بود!

- خدا پدرتان را بیامرزد... یادتان هست جدا از پول و کارت به کارت حتی از طرف اسب و سیم کارت خواسته بودند؟ چرا آقایان نمی‌گویند بعضی پدر و مادرها ناراحت هستند؟ چرا نمی‌گویند چه اتفاق‌هایی در این تیم‌ها می‌افتد؟ در تیم‌های پایه پرسپولیس‌ به جای اینکه دنبال بازیکن‌سازی باشند، دنبال چیزهای دیگر هستند. چطور پیکان دسته اولی و یا سایپا و تیم‌های دیگر بازیکن جوان به تیم‌ملی و تیم بزرگسالان‌شان می‌دهند ولی در پرسپولیس‌ این خبرها نیست؟!

 

* فکر نمی‌کنی اگر اینها را به طاهری و مسئولان باشگاه بگویی بهتر باشد و ترتیب‌اثری بدهند؟

- ای آقا... طاهری کاره‌ای نیست! طاهری هنوز گیج است و نمی‌داند کجا آمده! مدیریت پرسپولیس‌ خیلی سخت و خاص است و طاهری هنوز نمی‌داند کجاست و چه باید بکند؟

 

* همین می‌شود که یکی مثل منوچهر شفقیان آن بلا سرش می‌آید.

- حرف من این است که چرا اینها را باشگاه نمی‌فهمد و کسی به آن توجهی نمی‌کند! اینها به جای اینکه دست یکی مثل شفقیان را با آن وضعیت بگیرند، می‌روند سراغ رفقای‌شان که نه کاری انجام داده‌اند و نه احتیاج آنچنانی دارند. بدون شک یکی مثل شفقیان بیشتر از آن بنده‌خدایی که در خیابان پیروزی رستوران زده و بعد هم در آلمان دنبال رستوران است، به کار احتیاج دارد. آقاجان... اینها پشت خودشان را بسته‌اند... در تهران رستوران زده‌اند و دنبال شعبه آلمان هستند! چرا به جای اینهایی که دنبال کار نیستند و آن کارنامه را دارند به بقیه میدان نمی‌دهند؟ ماشاءا... اینها در همه رده‌ها تیم‌های پایه را گرفته‌اند و کسی را هم داخل خودشان راه نمی‌دهند!

 

* در مورد تیم بزرگسالان چه نظری داری؟

- من از روز اول گفتم این تیم درست می‌شود و جان می‌گیرد و حالا هم خیلی خوشحال هستم که پرسپولیس‌ توانسته دل مردم و هواداران را به دست آورد و شاد کند. خدا خیلی رحم کرد که پرسپولیس‌ درست شد و روی روال افتاد. پرسپولیس‌ بازیکن و ابزار لازم را داشت ولی با آمدن برانکو جان گرفت و درست شد. پرسپولیس‌ به یک نفر احتیاج داشت تا تیم را درست و جمع کند و با آمدن برانکو این اتفاق افتاد. فقط خدا کند با این مدیریت واویلای طاهری و دار و دسته‌اش، پرسپولیس‌ زمین نخورد!

 

* در خصوص انتخاب‌های برنامه 90 چه صحبتی داری؟

- به نظر من اگر عادل این کار را به نحو دیگری انجام می‌داد و دهه به دهه جلو می‌رفت خیلی بهتر می‌شد. تماشاچی امروز برنامه 90 بازیکن دهه پنجاه را یادش نمی‌آید. آخرش این است که بازیکنان دهه هفتاد و هشتادی را خوب می‌شناسند. اگر از خود من بپرسید، می‌گویم از بازیکنان دهه شصت و هفتادی خوشم می‌آید ولی اگر فردوسی‌پور آن کار را می‌کرد خیلی بهتر بود و در حق کسی کم‌لطفی نمی‌شد. به نظر من خیلی حیف است که در حق بعضی‌ها مثل ناصر محمدخانی، مجتبی محرمی، درخشان، شاهرخ بیانی و... اجحاف شود.

 

* آخرین نظرسنجی را هم دیدی؟

- (خنده) خدا را شکر که تا الان پرچم پرسپولیسی‌ها بالا بوده... کیف می‌کنم وقتی می‌بینیم حتی در مسابقه هم پرسپولیسی‌ها از بقیه بیشتر هستند و بیشتر رای می‌آورند. در همین هفته آخر وقتی علی کریمی با آن اختلاف اول شد، کیف کردم. با اینکه آن همه استقلالی در مسابقه بودند و کریمی تنها بود ولی با چنان اختلافی اول شد که خنده‌ام گرفته بود. علی وسط گنده‌های استقلال آن همه رای آورد و از پس همه‌شان برآمد... مثل زمان بازیگری‌اش همه را به هم "مالوند" و اول شد... دم علی کریمی گرم.

 

* راستی شنیدیم بازی‌های خیرخواهانه و بحث حضورتان در شهرستان‌ها را همچنان با قدرت دنبال می‌کنی.

- من وظیفه خودم را انجام می‌دهم و فکر می‌کنم در قبال لطفی که خدا و مردم به من داشته‌اند باید کاری انجام دهم. باید دست یکسری‌ها را گرفت... باید کمک کرد تا وضعیت بهتر شود. جور کردن بازی، هتل، بازیکن و پول برای این بنده‌خداها واقعا سخت است. به نظر من باید دست آنهایی که این کارها را انجام می‌دهند بوسید. یک آدم‌هایی مثل خداداد عزیزی، آتیلا حجازی و خشایار محسنی چنین کارهایی را انجام می‌دهند و در حق فوتبال لطف می‌کنند که این جای تقدیر دارد. هرچند که فوتبال ما از آن روزهای خوبش فاصله گرفته و شرایط خوبی ندارد ولی بعضی‌ها با همه گرانی و گرفتاری‌هایی که وجود دارد، دنبال کار یکسری آدم‌های خاص هستند... دمشان گرم.

روزنامه گل


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها