کد خبر: ۳۵۹۹۷۴
زمان انتشار: ۱۴:۱۹     ۲۷ دی ۱۳۹۴
داور سابق فوتبال گفت: «با چند جراح پوست صحبت کردم که آنها عنوان کردند جذابیت چهره من همین اخمو بودن من است.»
به گزارش پایگاه 598، حواشی که برای محسن قهرمانی به وجود آمد به طور حتم سال ها در یاد اهالی فوتبال خواهد ماند و آن اتفاقات برگی از تاریخ داوری فوتبال ایران خواهد بود. وی بعد از چند ماه دوری از قضاوت و خداحافظی از این کار حرف های جالبی را به زبان آورد که خواندن آن خالی از لطف نیست.

 

حرف های قهرمانی را بخوانید تا از آخرین اظهارنظر او باخبر شوید:

 

* روزهای دوری از داوری چطور می‌گذرد؟‌

- خیلی خوب، راحت زندگی می کنم و بیشتر در خدمت خانواده هستم.

 

* یعنی این دوری و خداحافظی از داوری برای شما سخت نیست؟!‌

- اگر بگویم سخت نیست که دروغ است. داوری قسمتی از زندگی من بود اما هر چه بود گذشت. البته حالا که از داوری خداحافظی کرده ام نسبت به قبل سرم شلوغ تر شده است.

 

* ‌چرا؟

- چون درگیر امور کارهای اجرایی ورزش مشهد هستم و اغلب وقت من صرف این موضوعات می شود.

 

* بعد از اینکه از داوری خداحافظی کردید قرار بر این بود که خیلی صحبت ها را عنوان کنید اما آنطور که انتظار می رفت حرفی نزدید!

- اگر بخواهم درباره معضلات و کلیات عدم پیشرفت داوری صحبت کنم حداقل سه ساعت وقتی می‌خواهد. آماده مناظره با صاحب نظرها هستم تا حرف های مورد نظر خود را بیان کنم. متاسفانه یکی از معضلات مهم داوری ما این است که پیشکسوتان داوری پشت یکدیگر نیستند. به عنوان مثال یکی عنوان می کند من قهرمانی را تحویل جامعه داوری دادم و دیگری بیان می کند که قهرمانی شاگرد من بوده است. فقط دنبال منم منم کردن هستند در صورتی که اگر به عنوان مثال من در داوری ایران رشد کردم حاصل زحمات کل جامعه فوتبال بوده.

 

* ‌واضح تر صحبت می‌کنید؟‌

- ببینید اگر تیم امید ما به المپیک صعود کند، همه ورزش ما مثل صدا و سیما و اصحاب رسانه هم نقش دارند. مثل علیرضا فغانی که حالا در بهترین سطح فوتبال جهان داوری می کند در این افتخارات او،  همه ورزش ما سهیم بوده اند.

 

* جدا از همه این حرف ها نگفتید چه زمانی تصمیم به بیان ناگفته های خود خواهید گرفت؟‌

- اجازه دهید اول انتخابات فدراسیون فوتبال انجام شود تا بعد از آن تصمیم بگیرم. جدا از این یکسری از سئوالات خود را باید از آقای حسن زاده بپرسید که هشت ماه من را محروم کرد. متاسفانه در فوتبال ما کمیته ها در کار یکدیگر دخالت می کنند و این موضوع مشکلات زیادی را به همراه دارد. آن قسمت از گفتنی ها که من باید بگویم را با سند و مدرک زمانی خواهم گفت اما باز هم می گویم تا پیشکسوتان داوری یکدل نشوند داوری ما پیشرفت نخواهد کرد.

 

* ‌بعد از اینکه تصمیم به خداحافظی گرفتید برخورد پسر شما چطور بود؟ ‌عنوان کرده بودید به خاطر او تصمیم به داوری دوباره گرفتید.

- هم پسرم و هم دخترم از تصمیم من مبنی بر خداحافظی از فوتبال خوشحال شدند. جدا از اینها آقای عنایت چندی پیش به مشهد آمده بودند و از من خواستند دوباره به داوری برگردم و در کلاس های داوری که در هتل آکادمی برگزار شد هم شرکت کنم اما من تصمیم خود را گرفته بودم و دیگر علاقه ای به بازگشت ندارم.

 

*‌ بعد از بازگشت به داوری پنج بازی را سوت زدید. به نظر شما عملکردتان خوب بود؟‌

- سئوال خوبی پرسید. من دو مرتبه داور ماه شدم و دوباره هم به عنوان داور هفته من را انتخاب کردند. اینکه از پنج بازی توانستم این اتفاقات را شامل حال خود کنم به نظر موفقیت 96 درصدی است.

 

* ‌از داوری بازی استقلال و تراکتور که قضاوت کردید راضی بودید؟

- اینکه بتوانی آن بازی با آن همه حاشیه را بدون دادن حتی یک کارت زرد به پایان برسانی اتفاق کمی نبود. در آن بازی از تمام تجربه خود استفاده کردم تا بهترین داوری را داشته باشم.

 

* ‌افرادی که باعث شدند آن اتفاقات تلخ برای شما بیفتد را حلال کردید؟‌

- ما ایرانی ها آدم های احساسی هستیم و در این باره در دنیا مشهور هستیم. احساسی بودن ما باعث شده اغلب کینه ای به دل نداشته باشیم. من 98 درصد آن افراد را بخشیدم اما دو درصد را هر کاری می کنم نمی توانم حلال کنم. شاید باور نکنید هواداران استقلال و پرسپولیس وقتی من را می‌بینند می خواهند که آنها را حلال کنم. من هم دست همه آنها را می‌بوسم و می‌دانم اگر در گذشته در ورزشگاه ها حرفی زدند یا حرکتی درباره من انجام دادند به دلیل علاقه به تیم های محبوب خود بوده است.

 

* ‌پس آن دو درصد را هر کاری می کنید نمی توانید ببخشید؟

- به هیچ وجه. هر هفته به حرم آقا امام رضا (ع) می روم و از ایشان می خواهم به من مقداری از عطوفت خود را بدهند تا آن دو درصد را هم حلال کنم اما هر کاری می کنم این اتفاق نمی افتد و از آنها دل چرکین هستم.

 

* ‌از این بحث ها فاصله بگیریم اولین حضور شما در داوری کدام بازی بود؟

- درست مقابل چشمانم است. بازی مرصاد شیراز و فجر خرم‌آباد در 21 شهریور سال 76 بود که به عنوان کمک داور حضور داشتم.

 

* ‌در همه این سال ها کدام داوری بیشتر از همه به شما چسبید؟‌

- دربی که اگر اشتباه نکنم در سال 92 قضاوت کردم را یکی از بهترین داوری های خود می دانم. بازی که با نتیجه بدون گل به پایان رسید و حاشیه ای نیز به همراه نداشت. نسبت به آن داوری احساس خوبی دارم.

 

* ‌در کدام بازی اشتباه بدی مرتکب شدید؟‌

- سال 85 بازی استقلال مقابل راه‌آهن بود که با دو اشتباه من علیه راه‌آهن که سرمربی آن همشهری من میثاقیان بود باعث شدم بازی با تساوی دو بر دو به پایان برسد. هنوز هم هر زمان او را می بینم از وی معذرت خواهی می کنم.

 

* ‌بعد از بازی به شما حرفی نزد؟‌

- خیلی ناراحت بود و عنوان کرد از تو انتظار این داوری را نداشتم.

 

* الگوی شما در داوری چه فردی بود؟‌

- دیدنم مثل نیلسون دانمارکی و شیوه داوری مثل مارکورس برک و کولینا بود. آنها الگوهای من در زمینه داوری بودند.

 

* ‌به عنوان آخرین سئوال داستان چهره اخم آلود شما چه بود؟‌

- (می‌خندد) باور کنید همین حالا هم که با شما صحبت می کنم در صورت من اخم وجود دارد. این فیس صورت من ذاتی است. با چند جراح پوست صحبت کردم که آنها عنوان کردند جذابیت چهره من همین اخمو بودن من است.

روزنامه نود


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها