کد خبر: ۳۶۰۷۷۸
زمان انتشار: ۱۴:۳۳     ۰۳ بهمن ۱۳۹۴
پس از گذشت ۸ سال از شهادت امام جمعه هشتگرد به دست یکی از عوامل «مکتب نورعلی الهی»، سرانجام ضارب به سزای عمل خود رسید. فرقه‌ای که رئیس آن پیش از انقلاب فوت کرده اما عقاید انحرافی او همچنان قربانی می‌گیرد.

به گزارش پایگاه 598 به نقل از فارس: هشت سال پیش در شب شهادت حضرت فاطمه زهرا(س)، حجت‌الاسلام والمسلمین عباسعلی صبایی امام جمعه  شهرستان هشتگرد ترور شد.

وی هنگام پیاده شدن از خودروی خود و رفتن به سمت منزل، از سوی «فردین حسینی» یکی از عوامل «مکتب نورعلی الهی» به طرز فجیعی با ضربات متعدد چاقو به پهلو و گردن به شهادت رسید.

مروری بر فعالیت‌های حجت‌الاسلام صبایی از این اقدام ددمنشانه «مکتب نورعلی الهی» پرده بر می‌دارد، چرا که امام جمعه فقید شهرستان هشتگرد در زمان مسئولیت خویش فعالیت‌های مؤثری در زمینه فرهنگی اجتماعی در استان البرز انجام داده بود.

یکی از مهم‌ترین اقدامات این شهید، روشنگری علیه فرقه‌های ضاله و عرفان‌های پوشالی و کاذب بود که سبب آشنایی مردم این استان و شهرستان هشتگرد در خصوص انحرافات گسترده فرقه‌های مختلف از جمله دراویش گنابادی و همچنین دراویش مکتب نورعلی الهی شده بود. با اینکه تعداد اعضای مکتب نورعلی الهی اندک است، اما این نحله خطرناک دارای انحرافات بسیار گسترده‌ای است که دارای آسیب‌های روحی و روانی و وابستگی فرقه‌ای برای اعضا شده است.

 

شهید حجت‌الاسلام صبایی کنار رهبر معظم انقلاب

 

این فرقه که از تأثیرات و روشنگری امام جمعه هشتگرد هراس فراوان داشت، نقشه ترور و سوء قصد امام جمعه فقید شهر هشتگرد را طراحی کرد. فرقه مکتب نورعلی الهی که توسط فردی به این نام تأسیس و در حال حاضر توسط فرزند وی، بهرام الهی از فرانسه مدیریت می‌شود.

از آنجایی که چنین پرونده‌هایی همیشه از سوی معاندان نظام دستاویز مسائل حقوق بشری می‌شود، رسانه‌های غربی با مانور تبلیغاتی در این مسأله، سعی بر وارونه نشان دادن اصل ماجرا و مظلوم‌نمایی دارند، به همین منظور در روزهایی پایانی اجرای حکم فردین حسینی نامه‌ای منتسب به وی در رسانه‌های معاند منتشر شد که در این نامه این چنین به خوانندگان و مخاطبان القاء می‌کند که تنها به خاطر داشتن عقیده‌ای متفاوت متحمل زندان شده است.

همچنین ادعا می‌کند که تمام این مصیبت‌ها را فقط و فقط به دلیل مسلک و به خاطر اهل حق و پیرو استاد نورعلی الهی بودن متحمل شده است و در پایان نامه این چنین خود را معرفی می‌کند: «زندانی عقیدتی اهل حق فردین حسینی»! البته در این اثنا مطلبی با عنوان «استمداد زندانی عقیدتی اهل حق محکوم به اعدام فردین حسینی از کمیسر عالی و گزارشگر ویژه سازمان ملل» در صدر خبرهای حقوق‌بشری این شبکه‌های معاند قرار می‌گیرد.

در این نامه این فرد، مدعی است که شکنجه‌های عجیب و غریبی که حتی در زندان‌های گوانتانامو نیز مانند آن اجرا نمی‌شود، بر روی او انجام شده است، حال سؤال این است که اگر در زندان چنین محدودیت‌هایی وجود داشته، چطور این نامه به بیرون زندان درز پیدا کرده است یا در قسمتی از نامه، خود را جزو فرقه اهل حق معرفی می‌کند، این درحالی است که فرقه اهل حق، گروه «جریان مکتب» که وی عضو آن هست را رد کرده و از این گروه و رهبرشان نورعلی الهی به شدت تبری می‌جویند.

 

حجت‌الاسلام صبایی و آیت‌الله مکارم شیرازی

 

همان گونه که در ابتدا گفته شد، جرم فردین حسینی داشتن یک عقیده نیست، بلکه جرم وی ترور و به شهادت رساندن حجت الاسلام صبایی امام جمعه فقید شهرستان هشتگرد است که اینک به سزای اعمالش رسیده است.

به گزارش فارس، مکتب «نورعلی‌ الهی» از جمله فرقه انحرافی است که توسط یکی از پیروان فرقه اهل حق در ایران راه‌اندازی شده است. فتح‌الله جیحون‌آبادی ملقب به نورعلی الهی در تاریخ شهریور ۱۲۷۴ در روستای جیحون‌آباد کرمانشاه به دنیا آمد، وی از کودکی علوم مقدماتی را نزد پدرش (که از سران فرقه اهل حق و یکی از غُلات بود) فراگرفت و سپس به سیر و سلوک و ریاضت‌های غیرشرعی و سلیقه‌ای پرداخت.

در اینجا به برخی گفتارهایی فهرست‌وار نورعلی‌ الهی اشاره می‌شود که مخالف بودن آن‌ها با احادیث، آیات قرآنی و عقل، محرز است:

۱-دین همین است که من گفته‌ام بقیه حاشیه و فروعات است (آثار الحق، ج۱. گفتار ۲۰۷۷)

۲-سرانجام (کتاب مقدس اهل حق) عین قرآن است هر کس قرآن را فهمید، سرانجام می‌فهمد و هر کس هم سرانجام را فهمید قرآن را فهمیده است. (آثار الحق، ج ۱، گفتار ۱۵۸۷)

۳-ما می‌گوییم خدا به جان آن سبیل‌هایت ما را به رشته امتحان در نیاور! (آثار الحق ج ۱، گفتار ۱۶۵)

۴-وقتی به مقام وحدانیت رسید، دیگر تفرقه فکری برایش باقی نمی‌ماند احتیاجی هم به ترتیب در عبادات مقرره ندارد. (آثار الحق ج ۱، گفتار ۲۵۳)

۵-ما کاری به فروعات نداریم. (آثار الحق، ج ۱، گفتار ۳۰۰۴)

۶-ما پیرو دین سلطان اسحاق هستیم همه‌اش را تحقیق کرده‌ام نه تقلید عمل می‌کنم و هیچ اصراری هم ندارم کسی قبول کند یا نه.(آثار الحق، ج ۱، گفتار ۱۵۷۰)

۷-خدا را خدعه ‌گر و مکار معرفی می‌کند. (آثار الحق، ج ۱، گفتار ۱۷۸۴)

۸-ذاتت حق در هر لباسی ظاهر می‌شود حتی به لباس گدای فقیر و کثیف.(آثار الحق، ج ۲، گفتار ۳۰۵)

۹-ما هرچه نوشته‌ایم استنباط از قرآن بوده.(آثار الحق، ج ۲، گفتار ۱۳۸۴)

۱۰-دایره‌وار جمع گرفتن همه جا قبله است و دیگر جهتی نیست.(آثار الحق، ج۱، ص ۱۹۷ گفتار ۶۹۲)

۱۱-کعبه ما همان جم است، پس وقتی در جم حاضر می‌شویم باید احرام ببندیم.(آثار الحق، ج۲، گفتار ۲۳۴)

۱۲-نورعلی، علم خداوند را منکر است و می‌نویسد: خدا نخواست بداند که عزازیل سجده خواهد کرد یا نه... زیرا اگر خدا می‌دانست که عزازیل کدام راه را انتخاب خواهد کرد.(آثار الحق، ج ۱، گفتار ۶۱۲)

نورعلی الهی در مهرماه سال ۱۳۵۳ شمسی در تهران فوت کرد و جسد مومیایی شده وی در هشتگرد دفن شد.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها