کد خبر: ۳۶۱۴۹
زمان انتشار: ۱۹:۳۶     ۰۱ بهمن ۱۳۹۰
یادداشت میهمان
محسن اقبال دوست
آقای فرهادی سلام!
 در این شلوغی که همه برای تبریک گفتن به شما از همدیگر سبقت می‌گرند، از عباس کیارستمی خودمان که او هم در گرفتن جایزه‌های بین‌المللی دستی بر آتش دارد و مسعودکیمیایی و رضا میرکریمی، آقا مجید مجیدی عزیز و رسول صدر عاملی گرانقدر و احمدرضا درویش دوست داشتنی و رضا کیانیان(سلحشور تنهائی‌های من) و بهرام رادان و خانم میلانی همچنین بازیگر محبوبم حمید فرخ نژاد و حبیب رضایی گرفته تا همین جناب خزاعی خودمان و جواد خان شمقدری و عادل فردوسی پور و به صورت محرمانه هم کمال خان تبریزی و البته مهم‌تر از همه که با صدای یواش‌تر می گویم، سرکار خانم ویکتوریا نولاند  سخنگوی وزارت خارجه آمریکا! به تو تبریک می‌گویند، چرا من یک دانشجوی قمی، در این بین سهمی نداشته باشم و به شما که البته مرا نمی‌شناسید تبریک نگویم؟! پس همین جا به شما اصغر سینمای ایران که با به احتزاز در آوردن تصویردودی کشورم توانستی جایزه‌های مللی و بین‌المللی را درو کنی تبریک می‌گویم و امیدوارم توفیقات روز افزونت را شاهد باشیم.


آقای فرهادی!
نامه‌های زیادی در این چند روز برایتان نوشته‌اند! خیلی‌هاشان تبریک بوده! خیلی‌هاشان هم گله گذاری! بعضی‌هاشان نامه را در روزنامه چاپ کردند بعضی‌ها هم ترسیدند مخفیانه و محرمانه به تو تبریک گفتند! اما چند خطی هم من برایت نامه می‌نویسم چند خط نامه غیر سیاسی!

همه کسانی که در این یک سال به نحوی فیلم تو را دیدند و نقد کردند چه مثبت و چه منفی! به نحوی با نگاه سیاسی به قضیه نگاه کردند! البته خودت هم خوب می‌دانی که اگر اسکاری گرفتی آن هم سیاسی بوده نه هنری! و گرنه چه لزومی داشت سرکار خانم نولاند تبریک بگوید موفقیتت را! بگذریم از آفرین گفتن رضا ربع پهلوی که قرار من با تو در این نامه چیز دیگریست!

می‌خواهم چند خطی فرهنگ غیر سیاسی برایت مشق کنم! اصغر جان! اگرچه از مضمون و محتوای فیلمت به واقع راضی نبودم و آن چیزی که عینک دودی تو برایم روایت کرد را قبول نداشتم، ولی هیچگاه نگاهم هم به فیلم تو سیاسی نبود! چرا که همین فیلم تو مگر نبود با وساطت همین دوستانت در معاونت سینمایی مجوز ساخت گرفت؟ پس فیلمت را فیلم همین نظام می‌دانستم که در همین جا هم جایزه گرفته بود!

وقتی فیلم جایزه گرفتنت را در برلین به یکی از همین دوستانی که تاثیر بسیار زیادی در رفع مانع از ساخت فیلم تو داشت نشان دادم خیلی جا خورد! فکر نمی‌کرد تو باشی که اینچنین دوان دوان به سمت گلدن گلوب میروی و دستت را به سوی مدل ایتالیایی دراز می‌کنی و می‌فشردی دستش را! اصلا بی‌خیال! شاید افتخاری باشد برای تو که با جولی عکس گرفتی و از مدونا جایزه! قرارمان این بود که چند خطی فرهنگ غیر سیاسی مشق کنیم!

اما هرچه بالا و پائین میزنم یک چیز را به واقع نمی‌فهمم! اصغر آقا! به نظر شما کودک چهار ساله از سیاسی بازی‌های ما چیزی می‌فهمد؟ کودک چهار ساله انتهای چیزی که می‌فهمد لذت داشتن یک اسباب بازی زیبا به همراه کمی از لذت دیدن کارتون پلنگ صورتی و بی‌نهایتتر از آن، داشتن محبت پدرش را! سیاست یک کودک چهارساله در چارچوب لوس کردن خودش برای پدر رقم می‌خورد تا مگر پدر، فرزندش را از روی زمین بردارد و روی شانه‌هایش بنشاند و بر دست و پای کوچکش بوسه زند! این اتفاق را حتما خودت نیز در زندگی تجربه کرده‌ای! پس کودک چهارساله هم سیاست دارد. سیاستی برای کسب سیمرغ بلورین محبت پدرش! پس سیاسی بازی امثال تو و آدم‌های دور و اطرافمان زمین تا آسمان باسیاست کودک چهارساله فرق می‌کند که از قضا کودک چهار ساله نامه ما، در همین ایامی که جنابعالی در سفرهای کسب جایزه هستید پدرش را به صورت بسیار نامردانه‌ای ترور کردند!
 
مدعیان اصلی این ترور، به پاس ارمغانی که تو برایشان فرستادی اکنون برایت فرش قرمز پهن کرده‌اند و 'حیوانات طلائی و نقره‌ای' ارزانی‌ات داشته‌اند و برایت تابعیت خودشان را هدیه می‌دهند و تو نیز به شکرانه این همه ایران دوستیشان با کمال افتخار به گرمی دستان سردشان را می‌گیری و برای اعتلا و افتخار سینمای ایران عکس به یادگار می‌گیری! کسانی که به تو نخل و خرس و احتمالاً مجسمه زرین می‌دهند قاتلان پدر کودک چهار ساله بی‌خبر از شهادت پدر هستند! این صحبت من به هیچ‌وجه قصد کمرنگ کردن اعتبار هدایای تو را ندارد و اصلا گوارایت باشد این جایزه‌ها!x

اصغر خان! لال شوند کسانی که نمی تواند تحمل کنند سخنت را که گفته‌ای ما ایرانی‌ها صلح طلبیم! اما به نظرت این کودک ۴ ساله جنگ‌طلب است؟ به نظرت کودک چهارساله نامه ما اگر بفهد که در کنار صلح طلبیت نامی از پدرش نبرده‌ای در مورد تو چه فکری خواهد کرد؟ یا اگر بداند کسانی که به تو جایزه داده‌اند از خبر کشته شدن پدرش شادمانند و جشن گرفته‌اند، چه فکری می‌کند؟ اگر کودک چهارساله قصه ما بفهمد که برای جعفر پناهی سینه چاک می‌کنی و دوست داری دختر عریانِ این روزهای یوتیوب و فیگارو به ایران باز گردد و اگر می‌توانست این بار به جای درباره الی ات، درباره گُلی ات را بازی کند، در حالی صدای انفجار خودروی پدرش در سوت و کف گلدن کلوب تو گم شده، تو را چگونه در ذهنش ترسیم خواهد کرد؟ اصغر خان یادم هست ترمه و سیمین را به خاطر دروغ از ایران بردی؛ حیف نیست که کودک چهارساله به خاطر نفرت تو را به ایران راه ندهد؟ جناب فرهادی! می‌دانم که می‌دانی و حتی کودک چهارساله هم می‌داند که برای زنده نگه داشتن نام پدرش نه نیازی به نادرت هست و نه نیازی به  سیمینت و نه حتی به ترمه! این شمائید که برای جلب لطف و محبت کودک چهارساله به او نیازمندید! و اگر تو لذت دست دادن با جولی و جایزه گرفتن از مدونا را با نفرت کودک چهارساله عوض می‌کنی، پس شیر و خرس و سیمرغ و نخل و آدمک برا تو! لطف و محبت کودک چهارساله برای من!

آقای فرهادی 'گلدن‌گلوب سیاسی' که از قاتلان پدر'علیرضا' گرفتی نوش‌جان!

پ.ن: این نامه سیاسی نبود!
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۲۴
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
جواد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۰:۰۰ - ۰۲ بهمن ۱۳۹۰
۱۸
۹
اصغر خان!شیر و خرس و سیمرغ و نخل و آدمک برا تو! لطف و محبت کودک چهارساله برای من!
و همه ایرانیانی که هنوز غیرت ایرانی در خونشان جاریست
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۸:۱۶ - ۰۲ بهمن ۱۳۹۰
۸
۱۹
چرا مسائل را قاطی می کنی؟ مطمئن باش اگر زمان پیامبر زنده بودی و امضای صلح حدیبیه را توسط پیامبر می دیدی بر پیامبر می شوریدی و میشدی 598
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۶:۵۴ - ۰۳ بهمن ۱۳۹۰
۸
۱۱
زیاد با احساسات مردم بازی نکنید که هر سخن جایی و هر نکته مکانی دارد . بسیار دردمندیم از اینکه دانشمندی به خاک میندازند و طفلی را یتیم !!! و در جایی هم باید حضور داشته باشیم تا بگوئیم ما مردم صلح طلبی هستیم. که اگر بر دم تجاوز بدمند بدانند که جانانه دفاع خواهیم کرد !!
پاسخ
جواد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۱:۵۴ - ۰۹ بهمن ۱۳۹۰
دیگه کس دیگه ای نبود که بگه ما صلح طلبیم ؟ جای مهمتری نبود ؟ اون آدما کی هستن که به اونا بگیم ؟ مگه آدم قحطی بوده ؟ مگه تا حالا کم گفتیم ؟مگه اونا نمی دونن ؟ یعنی چی که یه فیلم مسئله دار درست کنیم بریم با قاتلان و رقاصه ها جشن بگیریم از دوست دخترمون تشکر کنیم با فاحشه ها دست بدیم که چی ؟ بگیم ما صلح طلبیم !!!!!؟؟؟؟؟؟
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۸:۵۳ - ۰۳ بهمن ۱۳۹۰
۳
۱۴
اگه راست میگید از این ابزار تکنولوژیک ساخته غربی ها هم بیزاری بجویید تا انصاف شما اثبات شود...
پاسخ
سعید
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۰۲ - ۱۰ بهمن ۱۳۹۰
عزیزم. کی گفته هر کسی که ابزار به قول شما تکنولوژیک ساخت این اجازه رو داره که به خاطر منافع کثیف خودش دانشمند کشوری دیگر را از بین ببره؟
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۲:۵۴ - ۰۳ بهمن ۱۳۹۰
۴
۶
سوووووووووت .قیل و قال تمام . آقای اصغر فرهادی برای کل بشریت افتخار به حساب میاد . ایشون از نظر هوش در بین همه موجودات زنده بی نظیرند . برای مثال وقتی شما دارید در حضور برخی موجودات زنده غذا میل میفرمایید آنها با تکان دادن بعضی جوارح کاری می کنند که نزدیک به نصف غذا را به آنها بدهید . ولی این آقا کاری کرده اند همه جوایز موجود و غیر موجود را به نام کرده از قبل . به نظر شما این حیرت انگیز نیست ؟
پاسخ
hamid
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۳:۳۹ - ۰۳ بهمن ۱۳۹۰
۱۲
۲
اصغری اون بالا همانطور که از صلح دوستی ما ایرانی ها گفتی !از غیرتمان هم میگفتی که اگه پاش بیفته بقول آقا یه کار امام حسینی (ع) میکنیم قید همچی رو میزنیم!
پاسخ
یک ایرانی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۷:۲۱ - ۰۴ بهمن ۱۳۹۰
۹
۱۰
برادر عزیز اگر یتیم شدن این کودک 4 ساله را پای امریکا بگذاریم ,فقر و بدبختی کودکان سر چهار راه های شهر خودمان را پای چه کسی بنویسیم.راستی فوت ان نوزادمریض چند ماهه در آغوش پدر و مادرش که به خاطر بی پولی فوت کرد را پای چه کسی بنویسیم(روزنامه یا لثارات)راستی نگفتی چه کسانی باید جواب افرادی را که به خاطر فقر کلیه خود را میفروشند را بدهد .احتمالا باز هم بدبخت امریکا.برادر عزیز اگر دین نداری لااقل ازاده باش و بدان مشکل این مملکت اصغر اقا نیست امثال تو هستند که فقط از اسلام داشتن حجاب و دست ندادن به نامحرم را یاد گرفتند و در مقابل ظلم بسیاری از سازمانها و شرکتهای دولتی امثال ایران خودرو , مخابرات و تامین اجتماعی ووووو به مردم دم بر نمیاورند.
پاسخ
یک ایرانی مسلمان
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۰۲ - ۰۸ بهمن ۱۳۹۰
ایراتی عزیز بدبختی کودکان سر 4راه رو خیلیش برای پدرو مادریست که برای پول از معصومیت بچه ها سو استفاده میکنه
فوت یک نوزاد رو به پای خودمون و اون بالا شهرنشینان بنویس که بویی از آدمیت نبرده اند وبی تفاوت از بیچارگی اونها در مورد فقر اون کسی که کلیه اش رو میفروشه به نظر من کمی اعتماد به خدا داشت و بعضی ادارات دولتی دردمند بودند این اتفاق رو پای نظام نزار
ولی اسلام حجاب هست که بی حجابیش همه رو بد بخت کرده
از بدرفتاری های سازمانهی هم که بردی با اون که هرکس نظری داره ولی انتقادها هم میشه ولی چشم شما بستس
اسماعیل
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۲:۱۴ - ۰۴ بهمن ۱۳۹۰
۰
۵
با سلام
دیدیم که 300دانشجوی نخبه درمقایل تحریم دردانشگاه شریف برای تغییر رشته وادامه راه پدر این فرزند فهمیده زمان(حسین فهمیده دهه اول انقلاب)صف کشیدند.
اما هر سخن جائی وهر نکته مقامی دارد.
استفاده از عمس ترحمی مساله را کل نمی کند.
توصیه می کنک نویسنده محترم مطلب
درنگارش مقاله تکریم وتحریم را با این دید:
دشمن دانا بلندب می نتد
بر زمینب می زند نادان دوسب .(منظور فتنه 88).
واسلام
حواسبید نظر را اعلام کنید .
ونخوستید حقتان محفوظ است.
خدا آقا را برای هدابت دشمنان ونصیحت فتنه گران از بلیات حفظ کند.(انشاالله تعالی.)
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۳۵ - ۰۵ بهمن ۱۳۹۰
۶
۱۰
برای نویسنده محترم متاسفم
پاسخ
حسین
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۱:۳۳ - ۰۷ بهمن ۱۳۹۰
۸
۲
اگر ما غیرت داشته باشیم باید هنرپیشه ها و ورزشکاران فاسد را از کشورمان اخراج کنیم. مرگ بر خائنین به اسلام و ایران
پاسخ
محمدرضا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۱۰ - ۰۷ بهمن ۱۳۹۰
۵
۷
واقعا متاسفم که همچین احمق هایی توی کشور وجود دارند... آخه چه ربطی داره احمق نفهم تنگ نظر
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۲:۰۴ - ۰۸ بهمن ۱۳۹۰
۲
۳
واقعا متاسفم برای آدم های متوهمی که همه چیز رو سیاست میبینن!این آدما در اولین فرصت باید بستری بشن!وجود این آدما باعث عقب افتادگی این مملکته...
پاسخ
فري ماني
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۵۸ - ۰۹ بهمن ۱۳۹۰
۱
۲
اي بابا موندم چي بگم به اين نويسنده عزيز
آخه . . .
حالا برو يه كمي فكركن
پاسخ
م پر
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۰۳ - ۰۹ بهمن ۱۳۹۰
۲
۰
...شیطان، حکومت خویش را بر ضعف ها و ترسها و عادات ما بنا کرده است. و اگر تو نترسی و از عادات مذموم خویش دست برداری و ضعف خویش را با کمال خلیفة اللهی جبران کنی؛ دیگر شیاطین را بر تو تسلطی نیست...
بگذار آمریکا، با مانورهای ستاره دریایی و جنگ ستاره ها خوش باشد. دریا، دل مطمئن این بچه هاست و ستاره ها نور از ایمان این بچه مسجدی ها می گیرند، همانها که در جواب تو می گویند: ما خط را نشکستیم، خدا شکست؛ و همه اسرا در همین کلام نهفته است...
"سید مرتضی آوینی"
پاسخ
حلما
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۱:۵۵ - ۱۰ بهمن ۱۳۹۰
۰
۰
درمورد فیلم آقای فرهادی :

چون که بر چشم داشتی شیشه کبود

زین سبب عالم کبودت می نمود

به قول شهید اهل قلم سید بزرگوار

هنر باید مسیر آسمان را نشان دهد نه ...
پاسخ
علی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۰:۰۳ - ۱۰ بهمن ۱۳۹۰
۵
۰
عالی است
همان آمریکایی که به گوگوش ما شبکه می دهد
و به رقاصه های ما لس آنجلس
و به اصغر ما جایزه
دانشمندان ما را می کشد

احمقانه است که اینها را از هم جدا کنیم
غربی که گلشیفته را برهنه می کند و روی جلد می اندازد
همان است که روشن را می کشد
پاسخ
مهدي
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۱۹ - ۱۲ بهمن ۱۳۹۰
۰
۰
عبرت بگيريد اي صاحبان بصيرت
پاسخ
یاسین
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۲:۳۳ - ۱۴ بهمن ۱۳۹۰
۲
۰
واقعا برای خودم متاسفم از اینکه توی کشورم هنوز ادم های کوته فکری مثل این اقای محمدرضا که مثلا نظرش رو نوشته وجود دارند . امثال ایشون کسانی هستند که به محض اینکه توی منطق کم میارن شروع میکنن به فحش دادن و توهین کردن و یا مسخره کردن . و خبر ندارن که خودشون هستند که باعث عقب موندن مملکت از پیشرفت می شن . اینا همونایی هستن که هپنوتیزم شده امریکا و اسراییل هستند و با چشم و گوش و دهن بسته دنباله رو مسیر دشمن هستن .
پاسخ
منصوره بهرامی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۲۶ - ۱۵ بهمن ۱۳۹۰
۱
۰
سلام. من موندم با این مردم یه بام و دو هوا. چطور شد اصغر آقا توی یه پارتی با همه برو بچه های این کاره، تکلیف عظیم صلح طلبی ایران را بر دوش کشیده ولی اگه محمود آقای احمدی نژاد بره از توی یه تریبون سیاسی و بین المللی از صلح دوستی ایرانی و مسلمون داد سخن بده اونا مجلس و ترک می کنند.
اصغر آقا ما خوب بود وقتی رفت تو پارتی اونا یه کار سمبلیک میکرد که ما هم باورمون بشه با وانا هم پیاله نیست.
پاسخ
sajjad bahrini
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۴۷ - ۱۵ بهمن ۱۳۹۰
۱
۰
كل يوم عشورا وكل ارض كربلا
اين اتفاقات همش آدمو به ياد كربلا ميندازه
به ياد عمر سعد ها به ياد شمر ها به ياد خواص بي عقل
آقای فرهادی 'گلدن‌گلوب سیاسی' که از قاتلان پدر'علیرضا' گرفتی نوش‌جان!
اللهم فضاعف عليهم اللعنه والعذاب الاليم
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۶:۱۶ - ۱۷ بهمن ۱۳۹۰
۲
۰
یه کسی مثل چارلز استون، پسر اولیور استون کارگردان مشهور امریکایی، جزء گروه مخالفان هالیوود به ایران میاد و با همراهانش شال گردن جشنواره فجر و یا چفیه بسیجی به گردنشون می اندازند و با افتخار از دست اقای احمدی نژاد هدیه میگیرند، چون میدونند تو هالیوود چه خبره. اونوقت یه خنگ پپه ملنگ بی جنبه ای مثل اصغرفرهادی و همراهش، بی خبر و خوش خیال، میرن از دست نجس هالیوودی ها مثلا جایزه میگیرند!!!! و ابروی ما ایرانی هارو می برند. به خیال اینکه فیلمش مثلا فیم خوبی بوده! اخه اقای فرهادی توهم در این حد؟!!!!!!
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها