کد خبر: ۳۶۳۹۹۰
زمان انتشار: ۱۱:۴۴     ۲۷ بهمن ۱۳۹۴
مشاور وزیر آموزش و پرورش از پیگیری رایگان شدن هزینه تامین انرژی مدارس خبر داد و گفت:باید یک مرجع قانونی وزارت نیرو را مکلف به رایگان شدن هزینه های آب و برق و گاز برای نظام تعلیم و تربیت کند.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از مهر، محمد فاضل درباره رایگان شدن هزینه برق و گاز مدارس گفت: وزارت نیرو معتقد است اگر قرار است هزینه های آب، برق و گاز مدارس رایگان شود باید از جای دیگر این هزینه ها جبران شود که درست هم به نظر می رسد. چراکه آب و برق مصرف می شود نباید از منابع وزارت نیرو پرداخت شود لذا دولت باید اعتباری جداگانه برای این موضوع بگذارد.

وی افزود: این طرح که از محل فروش گاز اعتباری به آموزش و پرورش اختصاص یابد تدبیر دولت است که از محل این منابع به سرانه مدارس کمک شود.

مشاور و مدیرکل دفتر وزارتی وزیر آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: از آرزوهای ما است که تمام هزینه هایی که از سوی دستگاه های دیگر همانند شهرداری و وزارت نیرو می شود برای نظام تعلیم و تربیت رایگان باشد.

فاضل تصریح کرد: به شدت دنبال رایگان شدن هزینه های آب و برق و گاز مدارس هستیم اما این امر موانع خاص خود را دارد.

وی بیان کرد: حتما باید مصوبه قانونی داشته باشیم تا نهادها را مکلف کنند تا از وزارت آموزش و پرورش هزینه بابت برق، آب و گاز نگیرند ما نمی توانیم به وزارت نیرو بگوییم از ما پولی دریافت نکند بلکه یک مرجع قانونی بالاتر باید به آن ها تکلیف کند که یا هزینه ها را برای آموزش و پرورش رایگان کنند یا از منبع دیگری هزینه ها تامین شود. اگر قانون شود همه وزارتخانه ها مکلف هستند اجرا کنند.

فاضل تاکید کرد: تاکنون موردی که به دلیل بدهی آب و برق قطع شود، نداشته ایم و در حد اخطار بوده است اما به شدت به دنبال این موضوع هستیم که مدرسه دچار مشکل قطعی نشوند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها