کد خبر: ۳۶۴۲۳۷
زمان انتشار: ۱۴:۲۱     ۲۸ بهمن ۱۳۹۴
رئیس ستاد انتخابات آذربایجان‌شرقی گفت: در اطلاعیه شماره 9 ستاد انتخابات کشور زمان رسمی تبلیغات انتخابات مجلس شورای اسلامی اعلام شده است.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از فارس، سعید شبستری‌خیابانی صبح امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگاران در تبریز، اظهار داشت: در اجرای ماده 56 قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی و ماده 40 آئین نامه اجرایی آن؛ تبلیغات انتخاباتی کلیه نامزدهای تأیید صلاحیت شده از بامداد روز پنجشنبه مورخ بیست و نهم آغاز خواهد شد و در ساعت 8 صبح روز پنجشنبه مورخ ششم اسفند یعنی 24 ساعت قبل از ساعت شروع اخذ رأی پایان می‌یابد.

معاون سیاسی امنیتی استانداری آذربایجان‌شرقی در خصوص آمار کاندیداها توضیح داد: با تایید صلاحیت‌های اخیر، از 623 نفر از افراد ثبت نام کننده در سطح استان تعداد 363 نفر تائید شده‌اند که درصد افراد تائید صلاحیت شده با کسر 44 نفر انصرافی و استعفا در حدود 63 درصد است که می‌توانند برای جلب آرای مردمی در مجلس دهم رقابت کنند.

وی خاطرنشان کرد: تاکنون، شمار داوطلبان تائید صلاحیت شده در حوزه تبریز، آذرشهر و اسکو 164 نفر، اهر و هریس 17 نفر، بستان‌آباد 12 نفر، مرند و جلفا 30 نفر، شبستر 18 نفر، ورزقان 15 نفر، کلیبر، خداآفرین و هوراند 14 نفر، بناب پنج نفر، ملکان 11 نفر، سراب 21 نفر، هشترود و چاراویماق 11 نفر و مراغه، میانه 21 نفر و عجب‌شیر 23 نفر است.

این مسئول تعداد شعب اخذ رای استان را 2 هزار و 889 شعبه اعلام و اضافه کرد: از این تعداد 904 شعبه در حوزه تبریز، آذرشهر و اسکو فعال خواهند بود که در خود تبریز 714 شعبه منظور شده و یک شعبه نیز مختص اقلیت‌های مذهبی است.

تعبیه باکس‌های رای‌گیری برای اولین بار در تبریز

شبستری همچنین از تعبیه باکس و حفاظ‌های رای‌گیری آقایان و بانوان در تبریز خبر داد و افزود: این حفاظ‌ها، به پیشنهاد استاندار آذربایجان‌شرقی برای اولین بار در کشور و تنها در شهر تبریز  تعبیه خواهند شد و در صورت موفقیت، در انتخابات آینده می‌توان آن را به کل کشور تعمیم داد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها