کد خبر: ۳۶۴۸۶۷
زمان انتشار: ۱۱:۵۲     ۰۳ اسفند ۱۳۹۴
در حالي كه ايران كماكان بر افزايش توليد نفت خود اصرار دارد و به دنبال يافتن بازار‌هاي جديد براي طلاي سياه خود است، در زمينه‌هاي ديگر از جمله يافتن بازار‌هاي جديد براي فروش گاز نيز رايزني‌ها در حال انجام است.
به گزارش پایگاه 598، روزنامه آرمان نوشت:  در حالي كه ايران كماكان بر افزايش توليد نفت خود اصرار دارد و به دنبال يافتن بازار‌هاي جديد براي طلاي سياه خود است، در زمينه‌هاي ديگر از جمله يافتن بازار‌هاي جديد براي فروش گاز نيز رايزني‌ها در حال انجام است. در ماه‌هاي اخير و بر اساس مذاكراتي كه انجام شده، عمان يكي از اصلي ترين خريداران گاز ايران شناخته شده است. مناسبات تجاري ايران و عمان هر چند سابقه طولاني دارد، اما در پساتحريم اين مناسبات گسترش يافته است. روز گذشته وزير نفت مهم‌ترين محور گفت‌وگو با وزير خارجه عمان در حوزه انرژي را احداث خط لوله صادرات گاز ايران به عمان عنوان كرد و گفت: به آينده روابط ميان دو كشور خوشبين هستيم.

به گزارش ايسنا، بيژن زنگنه پس از ديدار با يوسف بن علي، وزير خارجه عمان به گفت‌وگوي مفيد و بسيار خوب با هيات عماني اشاره كرد و افزود: ايران و عمان علاقه‌مند به گسترش روابط و سرمايه‌گذاري مشترك در دو كشور هستند و تلاش مي‌كنند اقدام‌ها و زيرساخت‌هاي لازم را براي گسترش اين روابط ايجاد كنند. او مهم‌ترين كار مشترك با عمان در حوزه نفت و گاز را احداث خط لوله صادرات گاز ايران به عمان عنوان كرد و درباره ديگر محور مذاكرات امروز نيز گفت: دراين ديدار درباره سرمايه‌گذاري مشترك در حوزه پالايش، ذخيره‌سازي نفت، فرآورده و توسعه صنايع پتروشيمي در دو كشور بحث و گفت‌وگو شده است. زنگنه نسبت به گسترش روابط ميان تهران و مسقط ابراز خوشبيني كرد و با بيان اينكه اين كشور در دوران سختي در كنار ايران بوده است، افزود: بدون شك روابط دو كشور در دوران پساتحريم افزايش مي‌يابد. براساس اعلام وزارت نفت، علي السنيدي، وزير تجارت و صنايع عمان، سالم الاسماعيلي، رئيس سازمان گسترش و سرمايه‌گذاري و توسعه صادرات، حمود الزدجالي، رئيس بانك مركزي، عبدالرزاق الرئيسيف رئيس اجرايي بانك مسقط، سعود بن احمد البرواني و... در ديدار روز گذشته با وزير نفت حضور داشتند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها