کد خبر: ۳۶۵۹۴۰
زمان انتشار: ۱۱:۳۰     ۰۹ اسفند ۱۳۹۴
رسانه مکزیکی «اینفورمادور» گزارش داد: رئیس‌جمهور سابق مکزیک، کاندیدای جمهوری‌خواه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا را از لحاظ ویژگی‌های نژادپرستانه، به «هیتلر» تشبیه کرده است.

به گزارش پایگاه 598، به نقل از «اینفورمادور»، «فلیپه کالدرون» رئیس‌جمهور سابق مکزیک روز گذشته عنوان کرد: «دونالد ترامپ» نامزد جمهوری‌خواه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در نژادپرستی همچون «آدولف هیتلر» است.

وی افزود: لازم است که هشدار دهیم آنچه این آقا به زبان می‌آورد، برای مکزیک خطرناک نیست بلکه خطر اصلی آن متوجه آمریکا می‌باشد زیرا وی اکنون در حال پاشیدن بذر تنفر از آمریکایی‌ها در سراسر جهان می‌باشد و این بذرها می‌توانند در آینده شرایط تمامی مردم آمریکا در دنیا را دشوار کنند.

«کالدرون» که از سال 2006 تا 2012 سکان هدایت مکزیک را در دست داشت، همچنین تصریح کرد: به «ترامپ» ارتباطی ندارد که درباره مهاجران اظهارنظر کند چراکه او خود نیز یک مهاجر است.

رئیس‌جمهور سابق مکزیک در ادامه ضمن اشاره به طرح ارائه شده از سوی کاندیدای جمهوری‌خواه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا مبنی بر ساخت دیواری در مرز مشترک بین دو کشور با هدف جلوگیری از ورود مهاجران مکزیکی به آمریکا و پرداخت هزینه این دیوار از سوی دولت مکزیک، خاطرنشان کرد: ما مکزیکی‌ها حتی یک سنت هم در ازای ساخت این دیوار احمقانه پرداخت نخواهیم کرد.

موضوع جنجالی دیوار مرزی بین آمریکا و مکزیک، پیش از این واکنش تند «ویسنته فاکس» رئیس‌جمهور اسبق مکزیک (2000-2006) را نیز برانگیخته بود؛ وی روز پنجشنبه «ترامپ» را فردی احمق و خودمحور خواند.

از سوی دیگر «آلخاندرو اوخدا» نماینده مجلس مکزیک از سوی حزب چپگرای انقلاب دموکراتیک نیز عنوان کرد: من متأسفم که دولت مکزیک با ریاست «انریکه پنیا نیتو» در مقابل اظهارات کاندیدای جمهوری‌خواه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا با قدرت لازم واکنش نشان نمی‌دهد.

وی افزود: به نظر می‌رسد که دولت مکزیک از پاسخ دادن به کاندیداهای جمهوری‌خواه و در صدر آنان «دونالد ترامپ» واهمه دارد زیرا فکر می‌کند که وی می‌تواند در ابتدا به کاندیدای اصلی حزب خود و در نهایت به رئیس‌جمهور آمریکا تبدیل شود.

«ترامپ» که در حال حاضر در صدر لیست کاندیداهای جمهوری‌خواه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا قرار دارد، چندی پیش اعلام کرد که در صورت پیروزی در انتخابات 11 میلیون مهاجر بدون مدرک را از آمریکا اخراج خواهد کرد.

از آغاز مبارزات انتخاباتی نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، «ترامپ» به دلیل اظهارات خود درباره مهاجران مکزیکی، با خشم جامعه آمریکای لاتینی آمریکا مواجه شده است؛ وی مهاجران مکزیکی را مجرم و قاچاقچی مواد مخدر خوانده بود.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها