کد خبر: ۳۶۸۵۱
زمان انتشار: ۱۵:۳۵     ۰۸ بهمن ۱۳۹۰

سی و نهمین شماره هفته نامه 9 دی امروز شنبه هشتم بهمن ماه منتشر شد. تیتر یک 9 دی با عنوان «به فکر اسلام باشید نه جبهه خوتان» به سخنان مهم آیت الله مصباح در دیدار هفته گذشته اعضای شورای مرکزی جبهه پایداری با ایشان اختصاص دارد. آیت الله مصباح در این دیدار در سخنانی به تبیین مانیفست اصولگرایان برای فعالیت سیاسی از جمله برگزاری انتخابات مجلس نهم پرداخته اند.

عکس یک 9دی این هفته به گفتگوی صمیمی با خانواده چهارمین شهید جهاد علمی کشور اختصاص دارد. پدرف مادر و همسر شهید مصطفی احمدی روشن در این گفتگو از ویژگیهای اخلاقی، انقلابی و سیره علمی و جهادی آن شهید عزیز سخن گفته اند.
 
صفحه هنر و رسانه 9دی در یادداشتی با عنوان «بازی لس آنجلسی به نام اسکار» گزارشی تحلیلی از ناگفته های 83دوره برگزاری مراسم اسکار ارائه داده که بخش اول آن در این شماره منتشر شده است. همچنین یادداشتی از محمدحسین نیرومند در نقد فرایند تولید در سیما با عنوان «ساده انگاری مدیران سیما و سریال سازی های بی برنامه» دیگر مطلب این صفحه 9دی است. مخاطبان می توانند دو یادداشت دیگر با عنوان «تا ثریا نسخه تلویزیونی جدایی نادر از سیمین» درباره سریالهای اعصاب خرد کن سیما و «جشنواره عمار و خاکریزهای فتح نشده سینمای انقلاب» را نیز در صفحه هنر و رسانه مطالعه کنند.
 
هفته نامه 9دی در شماره سی و نهم خود در گزارش ویژه ای با عنوان «پاسخ خواص به ندای این عمار رهبر انقلاب چگونه بود؟» با ارائه جداول تفصیلی به بازخوانی مواضع برخی خواص سرشناس مانند آیت الله مصباح، آیت الله یزدی، حسین شریعتمداری، حداد عادل، علی لاریجانی و باقر قالیباف در ایام هشت ماهه فتنه88 پرداخته و متن مواضع را بدون ارائه تحلیل منتشر کرده تا مستند مناسبی برای قضاوت مردم نسبت به نامزده و جریانات فعال در عرصه انتخابات فراهم باشد. ادامه این گزارشهای مستند در هفته های آینده منتشر خواهد شد.
 
صفحه جبهه مقاومت این هفته 9دی با سعدالله زارعی کارشناس مسائل بین الملل گفتگو کرده است. زارعی در این گفتگو که با عنوان «حالا نوبت عربستان است» منتشر شده درباره تحولات منطقه به ویژه یمن و مصر تحلیلهای دقیقی ارائه داده است.
 
«چرا مجلس به این طرح رأی نداد؟» عنوان یادداشتی تحلیلی است درباره هشدارهای سه گانه رهبر انقلاب در خصوص عدم وابستگی نامزدهای انتخابات به کانونهای ثروت و قدرت و عدم توجه نمایندگان به این هشدارها که در صفحه سیاست منتشر شده ست؛ «دانشگاه آزاد؛ نقطه سر خط» درباره تغییر رئیس دانشگاه آزاد و لزوم تغییر در نحوه مدیریت و حرکت به سمت عدالتخواهی؛ «وقتی دروغ، مصلحتی مباح می شود» درباره متن و حاشیه انتشار جزوه دانشجویی در حمایت از جبهه پایداری و «پایداری در برابر تخریبها» درباره هجمه تخریبی سنگین برخی رسانه های منتسب به جریان اصولگرایی علیه جبهه پایداری از دیگر مطالب صفحه سیاست 9دی هستند.
 
علاوه بر خانواده شهید روشن، مهمان دیگر صفحه گفتگوی 9دی سی و نهم حجت الاسلام دکتر سقای بی ریا عضو مؤسس جبهه پایداری است. بی ریا در این گفتگو که با عنوان «رقابت می کنیم؛ بداخلاقی نمی کنیم» منتشر شده است تحلیلهای خود را درباره فضای سیاسی کشور و انتخابات پیش رو ارائه داده است.
 
صفحه آخر 9دی حاوی دو یادداشت است. یادداشتی با عنوان «کاسبی با نام روشنفکری؛ هتاکی به نام نقد» درباره رفتارشناسی نوری زاد، علایی و افروغ و یادداشتی انتقادی با عنوان «کلافه ام! به سؤالم پاسخ دهید» در انتقاد از رفتار سیاسی جبهه پایداری و جبهه متحد اصولگرایان.
 
صفحه اقتصاد 9 دی در گزارشی با عنوان «آیا تحریم نفت ممکن است؟» به بررسی طرح تحریم نفت ایران و امکان یا عدم امکان و تبعات این طرح پرداخته است. «لج بازی سیاسی یا سرگیجه اقتصادی» که تحلیلی درباره چرایی التهاب در بازار سکه و ارز است؛ «یک توصیه به مرکز آمار درباره محاسبه نرخ بیکاری» درباره تفاوت آمار ارائه شده درباره بیکاری با آمار اشتغالزایی سال 89؛ «نوسان شدید ارز پدر اقتصاد کشور را در می آورد» درباره سخنان سه سال قبل رئیس جمهور و «هشدار نسبت به ظهور طبقه نوکیسه های جدید» درباره دور زدن قانون توسط عده ای به بهانه دور زدن تحریم دیگر مطالب صفحه اقتصاد هستند.
 
مخاطبین صفحه پرطرفدار جریان شناسی این هفته می توانند هفتمین مقاله از سلسله مقالات در جستجوی چریکهای پنهان استکبار و اولین تحلیل از سری مقالات گروه ضربت را با عنوان «گروه ضربت رویاروی نهضت اسلامی» در سی و نهمین شماره 9دی مطالعه کنند که به فعالیتها و اقدامات گروه شبه نظامی ضزبت علیه نهضت انقلاب اسلامی طی 4 دهه می پردازد.
 
یاران جبهه فرهنگی انقلاب می توانند 9 دی را شنبه هر هفته، روی پیشخوان مطبوعات ببینند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها