کد خبر: ۳۶۹۷۸۹
زمان انتشار: ۱۴:۲۷     ۱۶ فروردين ۱۳۹۵
آیت الله شبستری:
امام جمعه تبریز گفت: کرسی‌های آزاد اندیشی مطرح شده از سوی رهبر معظم انقلاب، یکی از بهترین راهکارهای توصیه شده است که می‌تواند به بهبود فضای فکر و اندیشه در دانشگاه‌ها کمک کند.
به گزارش پایگاه 598، آیت الله محسن مجتهدشبستری، نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی امروز در دیدار اعضای هیأت رییسه دانشگاه آزاد اسلامی تبریز دانشگاه آزاد اسلامی را از برکات انقلاب اسلامی دانست و اظهار داشت: گسترش فضای تحصیل در آموزش عالی از مهم‌ترین آثار پیروزی انقلاب بوده است.


نماینده خبرگان رهبری با اشاره به ضعف کمی و کیفی دانشگاه ها در دوران قبل از پیروزی انقلاب اسلامی ایران افزود: پس از پیروزی انقلاب موضوع توسعه علمی در دستور کار قرار گرفت که تأسیس دانشگاه آزاد اسلامی از ثمرات آن بوده است، امروزه تعداد دانشجویان شاغل به تحصیل در رشته های عالی بسیار ارزشمند و قابل قبول است.


امام جمعه تبریز بر لزوم رسیدگی به مسائل فرهنگی و اعتقادی دانشجویان و اشتغالزایی برای فارغ التحصیلان دانشگاهی تأکید کرد و گفت: باید زمینه ای فراهم شود تا فارغ التحصیلان دانشگاه ها در رشته های آموزشی خود به کار و اشتغال بپردازند.


آیت الله شبستری در ادامه با تأکید بر تبدیل علم به ثروت تصریح کرد: پیشرفت علم، فرهنگ، اقتصاد همواره مورد تأکید آموزه های دین مبین اسلام بوده است، باید دانست که دشمنان نظام اسلامی ایران هیچ‌گاه راضی به توسعه فضاهای علمی کشور نیستند.


نماینده خبرگان رهبری ادامه داد: دشمنان با ترفندهای مختلف در صدد مانع تراشی در برابر پیشرفت جوانان این کشور در حوزه‌های مختلف هستند که باید با بصیرت و آگاهی، مانع این اقدام معاندان شد. هدف دشمن ایجاد مانع در برابر پیشرفت ایران اسلامی، دو قطبی کردن جامعه و انحراف در فضاهای آموزشی کشور است.


امام جمعه تبریز در ادامه با اشاره به دقت در گزینش اساتید دانشگاهی، گفت: دانشگاه‌ها از دعوت افراد افراطی و تندرو برای سخنرانی در دانشگاه‌ها خودداری کنند، چراکه نباید با میدان دادن به چنین افرادی در مجامع دانشجویی، امنیت و آرامش استان را برهم نزنیم.


آیت الله شبستری نقد منصفانه و محترمانه را نیاز جامعه دانشگاهی دانست و ادامه داد: کرسی‌های آزاد اندیشی مطرح شده از سوی مقام معظم رهبری، یکی از بهترین راهکارهای توصیه شده است که می‌تواند به بهبود فضای فکر و اندیشه در دانشگاه‌ها کمک کند.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها