کد خبر: ۳۷۰۶۹۱
زمان انتشار: ۱۵:۰۲     ۲۲ فروردين ۱۳۹۵
يازده ماه گذشته است. خطاها، گناهان و غفلت‌هايمان همه‌اش نوشته شده و هر كدام از اين خطاها و اشتباهات به حجابي در اطراف قلب ما تبديل شده است. اگر حتي روزي يك گناه كرده باشيم يازده ماه را در 30 روز ضرب كنيم چه عددي بدست مي‌آيد؟!
به گزارش پایگاه 598 به نقل از فارس،‌ آيت‌الله محمدعلي ناصري از اساتيد برجسته اخلاق است كه توليت حوزه علميه حضرت ولي عصر(عج)، حوزه علميه صاحب الزمان(عج)، حوزه علميه نرجس خاتون(س) و مركز ديجيتال حضرت ولي عصر در دولت‌آباد اصفهان، موسسه تحقيقات نجوم اسلامي و موسسه دارالهدي قم را بر عهده دارد.

نماز جماعت و مجالس وعظ و سخنراني آيت‌الله ناصري در مسجد كمرزرين اصفهان برقرار است و اين استاد اخلاق به صورت هفتگي، چهارشنبه شب‌ها پذيراي عموم به ويژه طلاب و روحانيون است.

 

ماه رجب ماه عجيبي است. ملكي در آسمان است كه حضرت حق به واسطه آن، بندگان خويش را در اين ماه دعوت مي‌كند كه «انا جليس من جالسني».

زمان، زمان بسيار مساعدي است براي آشتي كردن با خدا. ماه رجب را ماه تخليه، ماه شعبان را ماه تهليله و ماه مبارك رمضان، ماه ضيافت است.

يازده ماه گذشته اشتباهات، خطاها، گناهان، فراموشي‌ها و غفلت‌ها همه‌اش نوشته شده است هر كدام از اين خطاها و اشتباهات به يك حجابي در اطراف قلب ما تبديل شده است.

چه كار بايد كرد؟ اين حجاب‌ها شوخي نيست. اگر حتي روزي يك گناه كرده باشيم يازده ماه را در 30 روز ضرب كنيم چه عددي بدست مي‌آيد؟! هر گناهي كه سراغ ما بيايد مسافت زيادي ما را از خداوند و اهل بيت دور مي‌كند. ماه رجب، ماهي است كه انسان بايد حجاب‌ها را از بين ببرد. خداوند ظرف زمان را براي تخليه گذاشته است. خداوند متعال مي‌فرمايند هر چه مي‌خواهي به در خانه خودم بيا به تو عنايت مي‌كنم. «يا من ارجوه لكل خير». در اين ماه 6-5 نوع عبارت براي استغفار از ائمه اطهار (ع) روايت شده و هر كدام يك اثر مخصوص خود دارد. البته در ماه‌هاي ديگر هم استغفار هست. همچنين نمازها و دعاهاي اين ماه هر كدام يك اثري دارد همانند ميوه‌ها كه هر يك براي خود اثري دارند.

اگر وقت نمي‌كنيد روزي حداقل يك دعا از دعاهاي وارده در ماه رجب را بخوانيد، حيف از اين ماه بگذرد و ما از حجاب‌هاي باطني خويش كم نكرده باشيم. اين دعاهايي كه از اهل بيت (ع) رسيده است يكي از اهداف آن براي تعليم ما انسان‌ها است كه اگر خواستيم دعا كنيم بدانيم چگونه دعا كنيم.

امام سجاد (ع) در صحيفه سجاديه مي‌فرمايند: خداوندا قدرت و تاجي به من بده كه كفايت كند مرا و به ديگران محتاج نباشم.

تاج، بر دو معنا است يك معناي آن چيزي است كه سلاطين از جنس طلا و نقره بر سر مي‌گذارند كه علامت و نشانه عظمت و با بزرگي، سلطنت، حكومت و شخصيت است.

معناي دوم «تاج» در كلام حضرت سجاد (ع) آمده است كه ايشان مي‌فرمايد: خدايا قدرتي به من بده كه به كمال عبوديت و بندگي رسيده و تاج بندگي بر سرم بگذار. يعني توفيقي به من بده كه به نحوي عبادت كنم تو را، كه يكي از بنده‌هاي خاص‌ات باشم همانطور كه براي سلاطين به علامت قدرت و حكومت تاج مي‌گذارند به من هم در بندگي و در عبادت كردن تو در منتها درجه بندگي و عبوديت تاج بندگي بر سر گذارم.

بنابراين ما بايد از خدا بخواهيم كه بنده صالح او باشيم، بنده باشيم! نه آزاد، همچنين حضر ت سجاد (ع) دوستان و پيروانشان را تعليم داده و مي‌فرمايند: كاري كنيد كه تاج عبوديت و بندگي به سر شما گذاشته شود و منتها درجه قرب حق را پيدا كنيد. از اين رو دنيا مهم نيست چرا كه ما چند صباحي بيشتر در اين دنيا عمر نخواهيم كرد پس سعي كنيم طبق رضايت الهي در اين عمر محدود خود عمل كنيم.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها