يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۳۷۳۳۹۴
زمان انتشار: ۱۱:۰۶     ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۵
اتفاقات هفت روز ورزش؛
علاوه بر لیگ برترکه هفته اخیر آن با شعار و سنگ پیگیری شد، شکسته شدن رکورد حضور بانوان در المپیک، اعلام نامزدهای تایید صلاحیت فوتبال و ناکامی دوباره سوریان، از مهمترین اتفاقات این هفته بود.
به گزارش پایگاه 598، در این هفته رو به پایان رقابت های لیگ برتر با برگزاری دیدارهای هفته بیست و هفتم پیگیری شد. هفته ای که در آن بیشتر از گل و توپ های رد شده از خط دروازه ها، صحنه هایی دیده شد و شعارهایی شنیده شد که جز افسوس و ایجاد حاشیه های جدید چیز دیگری نداشت. در این هفته و در جریان دیدار پرسپولیس برابر استقلال اهواز، پرتاب متوالی سنگ که در دقایق پایانی بازی و از سوی تماشاگران انجام شد باعث آسیب دیدگی و زخمی شدن عده ای زیاد شد و توقف چند دقیقه ای بازی؛ از سوی دیگر دیدار استقلال تهران هم با وجود پیروزی قاطع این تیم و به خاطر شعارهایی که تماشاگران علیه افشارزاده و مظلومی می دادند حواشی زیادی برای این تیم به همراه داشت.

در این هفته همچنین دو سهمیه دیگر در کشتی و قایقرانی برای کاروان المپیکی ایران به دست آمد درحالیکه حمید سوریان دارنده هفت مدال طلای جهانی بازهم در کسب یکی از این سهمیه ها ناکام ماند. دیگر اینکه در این هفته اسامی نامزدهایی که صلاحیت آنها برای انتخابات فدراسیون فوتبال تایید شده، اعلام شد، رکورد تعداد حضور بانوان در ادوار مختلف المپیک شکسته شد، یک مدال تاریخی در اسکی به دست آمد و ... . 

مهمترین اتفاقات و رویدادهای این هفت روز ورزش به شرح زیر است: 

سرمربیگری سپاهان از استیماچ به زاغی نژاد رسید
پس از شکست سنگین تیم فوتبال سپاهان برابر الاتحاد عربستان در چارچوب لیگ قهرمانان آسیا، ایگور استیماچ از ادامه همکاری با این تیم استعفا کرد. به دنبال این استعفا کمیته فنی باشگاه سپاهان عصر پنجشنبه تشکیل جلسه داد و ضمن پذیرش استعفای این سرمربی، زاغی نژاد را به عنوان جانشین موقت وی انتخاب کرد تا هدایت زردپوشان را در ادامه رقابت های لیگ برتر و یک دیدار باقی مانده لیگ قهرمانان آسیا برعهده داشته باشد.

برگزاری مراسم تشییع و تدفین پیکر مرحوم اولادی
آیین تشییع و تدفین پیکر مرحوم مهرداد اولادی بازیکن تیم ملوان بندر انزلی پنج شنبه گذشته با حضور مردم مازندران و اهالی ورزش در قائم‌شهر برگزار شد. این بازیکن سابقه پوشیدن پیراهن تیم های ملی، پرسپولیس، استقلال و ملوان را داشت هفته گذشته بر اثر ایست قلبی درگذشت. 

یک سهمیه المپیکی  دیگر برای کشتی و ناکامی دوباره سوریان
اوایل این هفت روز ورزش یکی از مراحل گزینشی المپیک در رشته کشتی فرنگی به میزبانی مغولستان برگزار شد که طی آن از دو شانس المپیکی شدن ایران، فقط یک سهمیه به دست آمد. در جریان این رقابت ها حمید سوریان که طی دو میدان گزینشی قبل در کسب سهمیه المپیک ناکام شده بود، در نخستین دیدار توانست آمویان ارمنستانی را شکست دهد اما در کشتی بعدی نتیجه را ۹ بر ۴ به حریف بلغار واگذار کرد! همین شکست و سپس ناکامی حریف در رسیدن به فینال باعث شد تا سوریان شانس کسب عنوان سوم را هم از دست داد و از دستیابی به سهمیه وزن ۵۹ کیلوگرم برای سومین بار بازبماند. 

در همین رقابت ها اما امیر قاسمی منجزی در وزن ۱۳۰ کیلوگرم ضمن کسب سهمیه المپیک، به عنوان قهرمانی و مدال طلای این وزن هم دست یافت. 

کنار رفتن عمران زاده از ترکیب استقلال 
حنیف عمران زاده مدافع تیم فوتبال استقلال این تیم را در دیدارهای باقی مانده تا پایان این فصل از مسابقات لیگ برتر همراهی نخواهد کرد. بهرام افشارزاده، سرپرست باشگاه استقلال یک مصدومیت قدیمی را دلیل کنار گذاشته شدن عمران زاده از ترکیب این تیم عنوان کرد این در حالی است که اخبار پشت پرده حکایت از آن دارد که عمران زاده مصدومیتی ندارد و به دلایلی غیر از و البته اختلافاتی که میان او با مهدی رحمتی، دروازه بان استقلال وجود دارد با چنین تصمیمی از سوی مسئولان باشگاه مواجه شده است. 

یک مدال تاریخی در اسکی 
نويد مقديد ملی‌پوش اسكی ایران که در مسابقات اسکی کوهستان كاپ اروپا شركت كرده بود، شنبه گذشته در میان 80 اسکی باز شرکت کننده در این رقابت ها موفق به کسب مدال طلا شد.  اين برای نخستين بار است كه نمايندگانی از ايران در اين مسابقات حضور داشتند و مدال طلای نوید مقديد نيز نخستين طلای اسكی ایران از رقابت‌های كاپ اروپا بود. 

پیگیری هفته بیست و هفتم لیگ برتر با سنگ و شعار
مسابقات فوتبال لیگ برتر باشگاه های کشور جمعه گذشته با برگزاری چهار دیدار وارد هفته بیست و هفتم شد. در این هفته از رقابت ها رآهن با نتیجه 3 بر یک برابر پدیده به برتری دست یافت. ملوان 3 بر 2 سایپا را شکست داد و دیدار دو تیم گسترش فولاد و استقلال خوزستان هم بدون اینکه گلی داشته باشد، به پایان رسید. اما دو دیدار مهم این هفته از رقابت ها هم در این روز برگزار شد که اتفاقا با حاشیه های زیادی هم روبرو شد. 

در این روز پرسپولیس با دو گل در اهواز و مقابل استقلال این شهر به پیروزی دست یافت تا جایگاه خود در صدر جدول را مستحکم تر کند. اما این دیدار در حالی به پایان رسید که در دقایق پایانی بازی اتفاقات ناخوشایندی افتاد طوریکه عذه ای از تماشاگران به داخل زمین آمدند و موجب توقف جریان بازی شدند اما بدتر از آن اینکه سنگ هایی به سمت تماشاگران و داخل زمین پرتاب شد که موجب آسیب دیدگی و شکستی تعدادی از افراد شد. 

استقلال هم در اولین روز هفته بیست و هفتم لیگ برتر با 3 گل فولاد اهواز را شکست داد تا به نوعی تلافی شکست برابر پرسپولیس را مقابل این تیم جبران کند. در این بازی هم شعارهایی از سوی تماشاگران و علیه افشارزاده که مدیریت باشگاه را بر عهده دارد، سر داده شد. 

سه دیدار دیگر این هفته از مسابقات هم یکشنبه برگزار شد که طی آن ذوب آهن برابر صبای قم به تساوی یک بر یک دست یافت. سپاهان با یک گل در تهران و برابر نفت به برتری دست یافت و سیاه جامگان با پیروزی 2 بر یک برابر تراکتورسازی، این تیم را بدرقه کرد. 

10 خرداد؛ زمان برگزاری مجمع عمومی کمیته ملی المپیک
به دنبال تصمیم گیری اعضای هیات اجرایی کمیته ملی المپیک مبنی برگزاری مجمع عمومی این کمیته در خردادماه، مصوب شد که این مجمع ۱۰ خردادماه برگزار می شود. این چهل و سومین مجمع عمومی کمیته ملی المپیک است که قراربود ۲۵ اسفندماه سال گذشته برگزار شود امابه دلیل همزمانی با برگراری مراسم تقدیر از مدال آوران با حضور رئیس جمهور لغو و به امسال موکول شد. 

ایران خواستار میزبانی جام های جهانی کشتی شد 
فدراسیون کشتی ایران طی این هفته رو به پایان درخواست خود برای میزبانی جام‌های جهانی کشتی فرنگی و آزاد در سال ۲۰۱۷ را به اتحادیه جهانی کشتی ارائه داد. این درخواست در حالی مطرح شد که جام جهانی کشتی فرنگی ۲۰۱۶ طی روزهای ۳۰ و ۳۱ اردیبهشت ماه در ایران و به میزبانی شهر شیراز برگزار خواهد شد.

ثبت چهل و سومین سهمیه المپیک به نام یک قایقران
در چارچوب مسابقات نیمه نهایی رقابت های انتخابی المپیک روئینگ در قاره آسیا و اقیانوسیه که در چونگجو کره جنوبی جریان داشت و در رقابت نیمه نهایی روئینگ تکنفره سنگین وزن بانوان، مهسا جاور با قرار گرفتن در رده دوم به فینال A راه یافت و سهمیه المپیک ریو را کسب کرد. این قایقران در مرحله فینال نیز در مصاف با حریفان خود به مدال نقره دست یافت. 

رکوردشکنی بانوان از نظر تعداد حضور در المپیک
سهمیه ای که مهسا جاور در بخش روئینگ تک نفره سنگین وزن بانوان مسابقات انتخابی المپیک به دست آورد، نهمین سهمیه کاروان برای حضور در المپیک ریو در بخش بانوان بود. با کسب این سهمیه رکورد حضور بانوان در المپیک شکسته شد. پیش از این بیشترین تعداد حضور بانوان در بازی های المپیک مربوط به المپیک لندن بود که طی آن 8 نماینده از ایران در این بخش حضور داشتند. 

اعلام اسامی نامزدهای تایید صلاحیت شده انتخابات فوتبال 
در فاصله دو هفته مانده تا برگزاری مجمع انتخابات فدراسیون فوتبال، اسامی کاندیداهایی که برای حضور در این انتخابات تایید صلاحیت شده اند، اعلام شد. بر این اساس مصطفی آجرلو، مهدی تاج و عزیز الله محمدی نامزدهای پست ریاست هستند. در پست نایب رئیس اولن نیز علی فتح الله زاده به عنوان نایب رئیس اول پیشنهادی عزیزالله محمدی، علی کفاشیان به عنوان نایب رئیس اول پیشنهادی  مهدی تاج و مصطفی آجرلو کاندیدا هستند. برای پست نایب رئیس دوم و رئیس سازمان لیگ همراه با نایب رئیس سوم و رئیس کمیته بانوان هم سه کاندیدا معرفی شده است. برای سایر اعضای هیات رئیسه 10 نفر نامزد شده اند.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها