کد خبر: ۳۷۳۵۲
زمان انتشار: ۱۵:۳۰     ۱۱ بهمن ۱۳۹۰
خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان این که امروز دیگر مقوله حجاب و بدحجابی ریشه در مسائل فرهنگی ندارد و به یک مقوله سیاسی تبدیل شده است، گفت: باید تلاش شود تا از رشد این معضل اجتماعی در جامعه دینی جلوگیری شود.


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، آیت‌الله نورالله طبرسی، نماینده ولی فقیه در مازندران، پیش از ظهر امروز، در نشست مجمع ریحانه‌النبی استان که در ساری برگزار شد با مهم ارزیابی کردن مسأله حجاب در دین مبین اسلام، گفت: مقوله عفاف و حجاب همواره مورد توجه ائمه معصومین(ع) و همچنین بزرگان دینی ما بوده است.

وی با تأکید بر این که باید از همه ظرفیت های موجود در کشور درجهت نهادینه‌کردن فرهنگ عفاف وحجاب در سطح جامعه بهره گرفت، افزود: بدحجابی در کشور با مبانی دینی و اسلامی ما در تضاد است.

امام جمعه ساری، بهره گیری از الگوهای اسلامی را بهترین راه برای ترویج و نهادینه کردن فرهنگ صحیح عفاف و حجاب در جامعه دینی دانست و خاطرنشان کرد: حضرت فاطمه زهرا(س) الگوی عفت و پاکدامنی برای همه زنان جهان است که این بانوی بزرگ اسلام باید الگوی همه زنان جامعه دینی قرار گیرد.

نماینده ولی فقیه در مازندران، بد حجابی را مشکلی مهم در جامعه اسلامی دانست و با بیان این که متأسفانه ورود مد های غربی هر روز براین مشکل می افزاید، تصریح کرد: جامعه ما در چنین شرایطی نیازمند ارائه الگویی فاطمی در عرصه عفاف و حجاب است.

عضو مجلس خبرگان رهبری، ترویج حیا در جامعه را یک ضرورت دانست و با بیان این که حل معضل بدحجابی در جامعه از بسیاری از مشکلات و ناهنجاری ها می کاهد، ادامه داد: باید با برنامه ریزی مناسب و اصولی مسأله حجاب اسلامی در سطوح مختلف جامعه به خوبی نهادینه کرد.

آیت الله طبرسی، اجرای برنامه های دینی و فرهنگی در عرصه عفاف و حجاب را نیازمند یک برنامه ریزی مدون و کارشناسی دانست و تأکید کرد: باید فعالیت های پژوهشی در این حوزه دنبال شود و در ادامه با توجه به نتایج و بررسی های صورت گرفته به اقدامات اجرایی بپردازیم.

امام جمعه ساری با بیان این که امروز هزاران شبکه اینترنتی و ماهواره ای علیه ارزش های دینی و اسلام تبلیغ می کنند، تصریح کرد: در حال حاضر بیشتر شبکه های تبلیغی دنیا در اختیار صهیونیست ها است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود وضعیت حجاب در قبل از پیروزی انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: یکی دلایل سقوط خاندان پهلوی رواج بی‌حجابی بود و  امام راحل پس از پیروزی انقلاب اسلامی واکنش شدیدی نسبت به مسأله بی‌حجابی داشتند و بر ایجاد جامعه دینی و با معنویت تأکید می‌کردند.

آیت الله طبرسی با بیان این که امروز دیگر مقوله حجاب و بدحجابی ریشه در مسائل فرهنگی ندارد و به یک مقوله سیاسی تبدیل شده است، گفت: باید تلاش شود تا از رشد این معضل اجتماعی در جامعه دینی جلوگیری شود.

امام جمعه ساری با مثبت ارزیابی کردن طرح ریحانه النبی در مازندران، خواستار تقویت این طرح در استان شد و گفت: اجرای مناسب این طرح می‌تواند با آگاه‌بخشی و تبیین ضرورت حجاب در جامعه به میزان قابل توجهی از کج‌روی‌های اجتماعی جلوگیری کند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها