أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۳۷۵۳۱۱
زمان انتشار: ۱۴:۰۸     ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۵
پروژه مسکن مهر پردیس چند سالی است که عملا در بن بست گیر کرده و دولت دهم و همچنین دولت یازدهم نتوانسته اند به وعده های خود در زمینه تحویل واحدهای مسکونی به متقاضیان عمل کنند
به گزارش پایگاه 598، این در حالی است که بسیاری از متقاضیان سهم آورده خود را به طور کامل پرداخت کرده اند اما متاسفانه مسوولان شکت عمران پردیس تاکنون نتوانسته پاسخ مناسبی درباره علل این تاخیر طولانی به مردم بدهد.

به گزارش افکارنیوز،‌ وضعیت اجرایی مسکن مهر در کشور آنچنان اسفناک است که تاکنون تعداد زیادی از متقاضیان نتوانسته اند واحدهای مسکونی خود را در استان ها و شهرهای مختلف دریافت کنند؛ هرچند در دولت یازدهم  آخوندی، وزیر راه و همچنین مهرآبادی قائم مقام وزارت راه و شهرسازی به عنوان متولیان امور اجرایی متعهد به اجرای تعهدات دولت قبل شده‌اند و در حضور نمایندگان و اعضای کمیسیون عمران مجلس نیز تاکید کردند که تا پایان سال 95 تمام واحدهای پروژه مسکن مهر پردیس به متقاضیان آن تحویل خواهند داد.

البته این اظهارات نیز همانند سایر وعده های دولت یازدهم در حوزه های مختلف بوده است زیرا بر اساس اخبار منتشر شده در پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، مهرآبادی درباره وضعیت پروژه مسکن مهر پردیس اظهار داشت: دیر شروع شدن برخی از پروژه‌ها مانند شهر جدید پردیس و مشکلات مالی دلایلی است که مانع از به پایان رسیدن عملیات ساخت میزان بسیار کمی از واحدهای سایت مسکن مهر در سال ۹۵ خواهد شد.

هرچند باید گفت این اظهارات در حالی بیان شده است 4500واحد مسکن مهر در پردیس قرار بود دهه فجر سال 94 واگذار شود اما تاکنون این اتفاق نیافتاده است.

سوء مدیریت ها، تعلل و کم کاری مدیران شرکت عمران و ... باعث شده تا این پروژه به سرانجام نرسد و متقاضیان که تاکنون راه به جایی نبرده و پاسخ قانع کننده جز وعده های مکرر دریافت نکرده اند و تکلیفب رداشت از حساب متقاضیان برای انجام زیرساخت ها و ... نیز مشخص نشده، بنابراین این افراد برای رسیدن به حق خود به دیوان عدالت اداری شکایت کنند تا این دستگاه تکلیف این واحدهای مسکونی را تعیین کند.

دیوان عدالت اداری نیز در تازه ‌ترین حکم خود دستور موقت برای این موضوع صادر کرده و آن را به رجب صلاحی مدیرعامل شهر جدید پردیس ابلاغ کرده است.

در دستور موقت دیوان عدالت اداری آمده است که تا اطلاع ثانوی شرکت عمران شهر جدید پردیس حق ندارد بابت خدمات زیربنایی و روبنایی از حساب این متقاضیان پول برداشت کند تا آن پول‌هایی که قبلاً از حساب مردم برداشته شده است مشخص و سپس رأی جدید صادر شود.

پس از انتشار این خبر، معاون فنی مهندسی شرکت عمران شهرهای جدید با اعلام این‌که هیچ حکمی از سوی دیوان عدالت اداری در زمینه خدمات زیربنایی و روبنایی واحدهای مسکن مهر به دست ما نرسیده؛ ‌گفته است: تا جاییکه امکان داشته باشد منابع مورد نیاز را از اعتبارات شرکت مادر تامین می‌کنیم.

حسن ولی‌پور با تاکید بر این‌ که در دوران مدیرعاملی در شرکت عمران پردیس میزان برداشت از حساب متقاضیان برای خدمات زیربنایی و روبنایی را به صفر رساندیم، یادآور شد: سیاست کلی شرکت عمران شهرهای جدید ایران تامین منابع مورد نیاز برای خدمات مذکور از طریق اعتبارات شرکت مادر یا شهرهای جدید است.

وی از بررسی موضوع دستور دیوان عدالت اداری برای شرکت عمران شهرهای جدید نیز خبر داد.

گفتنی است رجب ‌صلاحی مدیرعامل شرکت عمران پردیس نیز در گفت‌وگو با تسنیم  هرگونه برداشت از حساب متقاضیان مسکن مهر برای خدمات زیربنایی و روبنایی را رد کرده و گفته است؛ از دستور دیوان عدالت اداری اطلاعی ندارم.

در حالی که بر اساس قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران داشتن مسکن حق اقشار کم‌درآمد جامعه است اما این اتفاقات نشان می دهد که متقاضیان مسکن مهر پردیس همچنان باید در انتظار اتمام واحدهای مسکونی و تحویل خانه های خود باشند؛هرچند به اعتقاد بسیاری از آنها این رویا گویا قرار نیست هیچ گاه به واقعیت برسد و ادامه روند روزه سکوت و بی تفاوتی مسوولان دولتی و همچنین شرکت عمران پردیس نوید بخش هیچ گشایشی در وضعیت این پروژه نخواهد بود.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۱
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
از متقاضی مسکن مهر پردیس فاز 11
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۳۸ - ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۵
۲
۰
چقدر دروغ تحویل مردم می دهید واقعا" شرم آوره !! ای کاش یک نظارت و بازرسی دقیق از میزان برداشتی و نحوه خرجکرد از حساب متقاضیان صورت می گرفت و نشان میداد که غیر از ساخت واحدها برای کارهای دیگر عمران و آبادی و زیربنایی و روبنایی در بیابان کویری پردیس از حساب متقاضیان پول اخذ شده است همه میدانند که شهرسازی آنچنانی تو شهر پردیس اگر 10 درصد به نفع متقاضیان باشه 90 درصدش نفع آن به سود شماها که میخواهید زمین های تجاری سازی بفروشید و راه اندازی کنید؛ می باشد وگرنه کدام عقل سلیم باور میکند یه واحد خونه ( تو بگو لونه زنبوری) در یک بلوک 15 طبقه ایی حدود 40 میلیون آورده از متقاضی + 30 میلیون وام از بانک مسکن( سرجمع 70 میلیون) نیازه؟؟؟؟!!!!! آنهم پولی که تو سال 91 تو حساب متقاضیان واریز شده بود - من قسم میخورم اگر خودمان با یک پیمانکار قرارداد می بستیم و هر بلوک را می ساختیم هر واحد متقاضی بیشتر از 25 میلیون متقاضی + 25 میلیون وام مسکن که سرجمع 50 میلیون می شود نیاز نبود یعنی بعبارتی اینها دارند 20میلیون پول اضافی از هر کدام میگیرند حالا چرا و برای چه کسانی نمیدانم؟؟ شماها اگر تو کشور ژاپن بودید حتی یک ریال پول اضافه و بیحساب نمیتوانستید از مردم متقاضی بگیرید داغ تو دلتون میزاشت ولی اینجا متاسفانه...
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها