أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۳۷۵۸۶۱
زمان انتشار: ۱۱:۱۸     ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۵
در سايه سكوت و بي توجهي مسئولان، تعداد زيادي از مراكز خريد به ويژه در مناطق بالايي شهر، تبديل به مكان‌هايي براي عرضه كالاهاي قاچاق خارجي شده‌اند كه راه ورود كالا ايراني به آنها بسته و ضد ارزش شده است.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از تسنيم، اين روزها حمايت از كالاي داخلي واژه‌اي شده است كه در اخبار و رسانه‌ها خوب به آن پرداخته مي‌شود اما در مقام عمل و در بطن جامعه شكل ديگري بروز مي‌كند.

درباره لزوم توجه به كالاي داخلي مي‌توان به اين چند جمله بسنده كرد: مصرف و حمايت از توليدات داخلي باعث مي‌شود تا علاوه بر جلوگيري از خروج ارز كشور، باعث اشتغال تعداد زيادري از جوانان مي شود، از طرفي بايد اذعان داشت برخي از كالاهاي مصرفي در كنار ورود خود به ساير كشورها، با خود فرهنگ خاص آن كشور را نيز وارد مي‌كنند كه اين امر ممكن است مشكلات بعدي به همراه داشته باشد.

فتح بازار ايران بدون خونريزي

بنا بر اين گزارش، شايد ديگر چشم افراد به كالاهاي خارجي مصرفي كه عمدتا نيز به صورت قاچاق و بدون پرداخت حقوق گمركي به كشور وارد مي شود عادت كرده باشد،كالاهايي كه از خاور دور(چين و كره جنوبي) تا اروپا و آمريكا به ايران مي‌آيد و در قفسه‌هاي فروشگاه قرار مي‌گيرد و گوي رقابت را به راحتي و بدون خونريزي از توليدكنندگان داخلي مي‌ربايند.

فرهنگ سازي مصرف كالا توسط بازارياب هاي بين المللي، يكي از اساسي‌ترين روش هاي است كه امروزه شركت‌ها و صنايع براي فروش كالاي خود انتخاب كرده و به كار مي‌گيرند و در اين زمينه رقابت سختي نيز با يكديگر دارند.

اين فرهنگ سازي هاي باعث شده كه در برخي از مراكز خريد، حضور كالاي ايراني به عنوان يك ضد ارزش تلقي شود و در صورتي كه در اين مراكز يا به اصطلاح پاساژها سري بگردانيد اثري از حضور كالاي ايراني، حتي براي نمونه نيز نمي‌يابيد.

 

بنا بر اين گزارش، يكي مراكز خريد غرب تهران كه نام يكي از ائمه اطهار را به دوش مي‌كشد نمادي از فرهنگ و كالاي ايراني- اسلامي را در خود جاي نداده است.يكي از فروشندگان اين مركزخريد درباره اينكه چرا در اين پاساژكالاي ايراني يافت نمي شود، مي‌گويد: «مردم اين منطقه كالاهاي لوكس مي‌پسندند و در صورتي كه كالاي ايراني در اين مركز خريد بيايد، كلاس كار پايين مي‌آيد.»

وي مي افزايد: «نرخ اجاره مغازه نيز در اين پاساژ بالا است و با فروش كالاي ايراني چرخ ما نمي‌چرخد، زيرا قيمت كالاهاي ايراني پايين‌تر و برخي آنها نرخ مشخص دارند و نمي‌توان اجار‌ هاي چند 10 ميليوني را از طريق فروش آنها درآورد.»

 
ساعت و جواهر آلات، لوازم ورزشي، مانتو، لباس‌هاي مردانه و زنانه لوازم آرايشي، فرش و موكت، تنقلات و حتي لباس‌هاي زير موجود در اين مركز خريد و ساير پاساژهاي مشابه ، همه نام‌هاي خارجي را دارند و ميان انبوه فروشگاه‌ها تعداد مغازه‌هايي كه جنس ايراني دارند كمتر از انگشتان يك دست است.

از عجايب روزگار اين است كه مغازه فرش و موكت اين پاساژ نيز صرفا اقدام به فروش اجناس خارجي مي‌كند و فرش‌هاي ماشيني خارجي را به قيمت فرش‌هاي دستباف وطني مي‌فروشد. درحالي كه صنايع داخلي ما در اين بخش در منطقه مطرح هستند، اما اكنون در ركود به سر مي‌برد.

همانطور كه در عكس زير مشاهده مي‌شود "ترمز فرش" موجود در اين فرشگاه نيز خارجي است.


اخبار ویژه
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها