أَلَمْ يَعْلَمْ بِأَنَّ اللَّهَ يَرَى(علق 14) * * * آیا او ندانست که خداوند (همه اعمالش را) می‌بیند؟! * * * نداند او که همانا خدای می‌بیند/همه هرآنچه به هستی به امر خود افزود

      
کد خبر: ۳۷۶۴۲۲
زمان انتشار: ۰۹:۴۳     ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۵
یک مطالعه نشان می دهد که پیش بینی خطر سکته مغزی در افراد نباید به اندازه گیری موردی فشار خون متکی باشد، بلکه لازم است یک الگوی کلی بررسی شود.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از ایرنا، نتایج مطالعه محققان فنلاندی نشان می دهد که توجه به الگوی فشار خون در بیمار در یک بازه زمانی و سرعت افزایش آن، می تواند اطلاعات بیشتری را فراتر از صرفا سطح فشار خون در یک زمان خاص ارائه کند.

به گزارش پایگاه اینترنتی هلث دی، دکتر مارلین پورتگیس محقق دانشگاه اراسموس در هلند متذکر شد: فشار خون بالا عامل اصلی خطر سکته مغزی است اما در اکثر مطالعاتی که این خطر را بررسی کرده اند، وضعیت فشار خون در یک زمان خاص مورد توجه قرار گرفته است.

پورتگیس و همکاران وی داده های فشار خون سیستولیک (بالاترین سطح فشار خون) بیش از 6700 بزرگسال هلندی را به مدت 20 سال جمع آوری کردند بیماران در سنین 55 الی 106 سال بودند و در حومه شهر روتردام زندگی می کردند.

این آزمایش در سال 1990 شروع شد و طی دو دهه پنج آزمایش پزشکی روی افراد انجام شد که نشان داد: افرادی که از اواسط عمر (سن45الی 65 سال) فشار خون سیستولیک آنها به سرعت افزایش یافته بود و افرادی که پس از سن 65 سالگی پرفشاری خون آنها کاهش یافته بود، تا سن 80 سالگی در معرض بالاترین میزان خطر سکته مغزی یا مرگ در اثر سایر بیماری های مرتبط با فشار خون قرار داشتند.

نتایج مطالعه تاکید می کند که درمان پرفشاری خون باید جدی گرفته شود حتی در شرایطی که فشار خون به آرامی افزایش می یابد.

افرادی که فشار خون طبیعی دارند و افزایش فشار خون در آنها به تدریج صورت می گیرد، خطر سکته مغزی و مرگ ناشی از سایر علت ها در آنها کاهش می یابد.

فشار خون سیستولیک فشاری است که به شریان های خون وارد می شود هنگامی که قلب منقبض می شود و خون را با فشار به بقیه اعضاء بدن پمپاژ می کند.

به گفته محققان، در این مطالعه همچنین مشخص شد که دو گروه افراد که در میانسالی فشار خون بالا دارند و پرفشاری خون در انها سریع اتفاق می افتد، در معرض بیشترین خطر سکته مغزی و مرگ هستند.

این گزارش در مجله journal Hypertension منتشر شد
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها