يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۳۷۶۸۱۸
زمان انتشار: ۱۱:۳۴     ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۵
وزیر خارجه آمریکا، چند روز بعد از گلایه شرکت‌ها و بانک‌های اروپایی درباره مبهم بودن قوانین تحریمی کشورش درباره مبادله با ایران مدعی شد که ایران خودش این مشکلات را برای خودش درست کرده است.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از فارس، جان کری، وزیر خارجه آمریکا بامداد پنجشنبه در جمع کارکنان سفارت کشورش در وین، پایتخت اتریش، ایران را مقصر مشکلات ایجاد شده در مبادلات بانکی کشورهای اروپایی با این کشور دانست.

بنا به گزارش وب‌سایت رسمی وزارت خارجه آمریکا «جان کری» گفت: «مفتخرم بگویم که برجام از لحاظ فنی دارد کار می‌کند. ای کاش جریان پول‌ها راحت‌تر انجام می‌شد و روابط بانکی آسان‌تر بود، اما این مشکلی است که از خیلی جهات، ایران خودش آن را برای خودش ایجاد کرده است.»

وزیر خارجه آمریکا در ادامه اظهاراتش عنوان کرد که حل این مشکلات زمان‌بر خواهد بود.

اظهارات کری در حالی مطرح شد که در روزها و هفته‌های گذشته شرکت‌ها و بانک‌های اروپایی به صراحت از واشنگتن به دلیل مانع‌تراشی در ایجاد «برجام» گلایه کرده‌اند.

در تازه‌ترین مورد، روز چهارشنبه نتایج یک نظرسنجی جدید نشان داد بیش از نیمی از شرکت‌های بین‌المللی علاقه‌مند به تجارت با ایران به دلیل ابهام در قوانین تحریمی آمریکا در قوانین آمریکا و بیم از نقض این قوانین از ورود به بازار ایران خودداری می‌کنند.

شرکت حقوقی Clyde & Co روز چهارشنبه در گزارشی تصریح کرد از میان 100 مدیر عامل شرکت‌های بین‌المللی مستقر در انگلیس، 58 مدیر می‌گویند هنوز نمی‌دانند بایستی چه اقداماتی را برای مواجه نشدن با تحریم‌های آمریکا انجام دهند.

واضح‌ترین دلیل درباره متقاعدکننده نبودن اظهارات «کری» را «استوارت لوی»، مدیر حقوقی بانک «اچ‌اس‌بی‌سی» در مقاله‌ای روز جمعه 24 اردیهشت‌ماه در وال‌استریت‌ژورنال بیان کرد. وی، دوگانگی‌ در رویکردهای واشنگتن و بیم و امیدهای همزمان مقام‌های این کشور درباره از سرگیری رابطه با ایران را عامل اصلی دوری‌گزینی بانک‌ها از معاملات مربوط به ایران ذکر کرد.

«استوارت لوی» با اشاره به «ارزیابی منفی» وزارت دارایی آمریکا و «کارگروه اقدام مالی» (نهاد بین‌المللی مبارزه با پولشویی) از بازار ایران، یادآوری می‌کند که دولت آمریکا مکرراً درباره تسلط سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بر اقتصاد ایران هشدار می‌دهد- عواملی که در نهایت باعث می‌شوند بانک‌های اروپایی عدم معامله با ایران را به ورود به بازار این کشور ترجیح بدهند.

جان کری در ادامه اظهاراتش در بامداد پنجشنبه گفت: «اما روی‌همرفته، برجام کار می‌کند و ما از دست‌یابی این کشور (ایران) به سلاح هسته‌ای جلوگیری کرده‌ایم و توانسته‌ایم با کشوری که از سال 1979 رسماً با ما صحبت نکرده، گشایشی تاریخی ایجاد کنیم.»
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها