أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۳۷۶۸۶۸
زمان انتشار: ۱۳:۲۶     ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۵
بر فراز دریای چین
بر اساس اعلام پنتاگون دو فروند جنگنده چینی یک عملیات تعقیب و رهگیری ناامن را علیه یک فروند هواپیمای شناسایی آمریکایی بر فراز دریای جنوبی چین انجام داده‌اند.
به گزارش پایگاه 598، در حالی که تنش ها بر سر اقدامات آمریکا و چین در دریای جنوبی چین به شدت بالا گرفته است، پنتاگون روز چهارشنبه اعلام کرد که دو فروند جنگنده چینی در یک عملیات تعقیب و رهگیری ناامن، یک فروند هواپیمای جاسوسی آمریکا را تعقیب کرده اند.

پنتاگون با صدور بیانیه ای اعلام کرده است که این حادثه در حریم هوایی بین المللی اتفاق افتاده است و هواپیمای جاسوسی آمریکایی در حال انجام یک گشت عادی و معمولی بوده است.

این اتفاق یک هفته پس از آن رخ داده است که جنگنده های چینی یک فروند کشتی نیروی دریایی آمریکا را که به جزایر مورد اختلاف در دریای جنوبی چین نزدیک شده بودند، تعقیب و رهگیری کردند.

تعقیب و رهگیری دیگری نیز در سال 2014 میلادی انجام شده بود و یک خلبان چینی در اطراف یک فروند هواپیمای جاسوسی آمریکایی، حرکات نمایشی انجام داده بود.

این حادثه در شرایطی صورت گرفته است که باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا قصد دارد طی روزهای 21 تا 28 می به بخش هایی از آسیا سفر کند. شرکت در نشست گروه 7 در ژاپن و سفر به ویتنام از مهمترین برنامه های اوباما خواهد بود.

پنتاگون افزود: وزارت دفاع آمریکا این مساله را از طریق کانال های نظامی و سیاسی دنبال خواهد کرد.

آمریکا ماه گذشته نیز هواپیماهای جنگنده خود را در نزدیکی جزایر مورد اختلاف در دریای جنوبی چین به پرواز درآورد. نوامبر گذشته نیز دو فروند بمب افکن بی 52 آمریکا در نزدیکی جزایر مورد ادعای چین پرواز کردند.

روابط چین و آمریکا نیز به خاطر اقدامات پکن در ساخت جزایر مصنوعی در دریای جنوبی چین به شدت تیره و تار شده است. آمریکا بارها خواستار متوقف شدن اقدامات چین در این منطقه شده است. آمریکا همچنین با اقدامات تحریک آمیزی مثل نزدیک کردن کشتی های جنگی خود به جزایر مصنوعی چین در دریای جنوبی چین، عملا قصد تحریک پکن را داشته است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها