کد خبر: ۳۷۹۳۷
زمان انتشار: ۱۳:۵۳     ۱۵ بهمن ۱۳۹۰
اولین و دومین روز نشست تخصصی دومین كنفرانس بین المللی «هالیوودیسم و سینما» در حاشیه سی‌امین جشنواره فیلم فجر برگزار ‌شد که در آن دنی شکتر، شمقدری، دانیل شکتر، احمد اعواد عثمان، لئون كوهن، مونیکا ویت، شان استون و ... به بیان دیدگاه های خود در این زمینه پرداختند.
«خبرگزاري دانشجو»، اولین و دومین نشست تخصصی دومین كنفرانس بین المللی «هالیوودیسم و سینما» طی روزهای 13 و 14 بهمن ماه در حاشیه سی‌امین جشنواره فیلم فجر در مركز پژوهش‌های فرهنگی وزارت امور خارجه -سازمان مجامع ایرانیان- برگزار ‌شد.
 
در این نشست، منتظمی، نجفی، دنی شکتر، شمقدری، دانیل شکتر، احمد اعواد عثمان، رابرت فليسون، لئون كوهن، مونیکا ویت، شان استون و ... به بیان دیدگاه های خود در این زمینه پرداختند.
 
گفتنی است، این نشست چهار روزه امروز و فردا نیز ادامه خواهد داشت.
 
 
*** اولین روز نشست نشست تخصصي كنفرانس هاليووديسم و صهيونيسم
 
شمقدری: مكتب هاليوود به جامعه 99 درصدي اهمیت نمی دهد
 
جواد شمقدري در اولین روز این نشست، بيداري جهاني را پديده‌اي دانست كه از سه سال پيش آغاز شده و اكنون به صورت غيرمنتظره اروپا را دچار اختلال كرده است و گفت: ما با استفاده از ابزار سينما بايد بيداري اسلامي را در عرصه بين المللي گسترش دهيم.
 
وي ادامه داد: هاليوود ميان رنگ، نژاد و قبيله اطراف اختلاف و تفاوت‌هاي زيادي قائل است كه با نگرشي قرآني مي‌توان آن را به عنوان عامل رفتارهاي شيطاني متضاد معرفي كرد.
 
شمقدري اظهار كرد: مكتب هاليوود، حرف‌ها، درخواست‌ها و پيشنهادات يك درصدي قشر سرمايه‌دار جامعه غرب را به نمايش در‌مي‌آورد و به آن جامعه 99 درصدي كه ظلم بر آنها واقع شده است، هيچ اهميتي قائل نيست.
 
معاون امور سينمايي وزارت ارشاد به همه كساني كه جنبش وال استريت را ادامه مي‌دهند، يادآور شد: راهي كه ايجاد كرده‌ايد، ادامه دهيد و پافشاري كنيد و مژده مي‌دهم كه در آينده نزديك شاهد سرانجام خوبي خواهيد بود.
 
وي  هاليوود را پيشتاز نظم جهاني در عرصه جهان دانست كه پيشتازتر از آن جنبش 99 درصدي مردم مظلوم و ستمديده است و ساكنان هاليوود را به اعراب نشيناني تشبيه كرد كه مهم‌ترين قرباني اين حركت و جنبش خواهند بود.
 
شمقدري افزود: واضح ترين نسل كشي امروز در كشور آمريكا رخ داده است كشوري كه هر لحظه دم از آزادي در بيان، عقيده، كلام و رفتار مي‌زند و در عمل جلوي حركت 99 درصدي مردم را با هر ابزار و وسيله‌اي مي گيرد تا بتواند (انديشه واحد) خود را جايگزين خداي واحد كند.
 
معاون امور سينمايي وزارت ارشاد در ادامه تصريح كرد: هاليوود در بيش از 7 دهه حضور خود با هدف ويراني جوامع و با نگاه صلح و آرامش وارد سينماي دنيا شده تا انسان را از مقام الهي به مقام حيواني سوق دهد.
 
وي در پايان سخنان خود گفت: سينماي ايران مسير جديدي را در جهت بيداري اسلامي جهان و جوانان قرار داده است تا پيام خود و جوامع عدالت محور را به گوش قدرتمندان و ثروتمندان جهان برساند كه ابزار سينما مهمترين سلاح براي تمام انقلاب‌ها محسوب مي‌شود.
 
منتظمی: ايران از هر فيلمي كه در زمينه جنبش وال‌استريت و لابي صهيونيست‌ها ساخته شود، حمايت  مالی مي‌كند 
 
غلامرضا منتظمي، دبير دومين كنفرانس هاليووديسم و سينما نيز در ادامه اين نشست را سرآغاز تحولاتي بنيادين دانست كه دامنه انساني را از تخريب نجات مي‌دهد.
 
وي افزود: ما در عصري زندگي مي‌كنيم كه انسان‌ها داراي واكنش‌هاي متعددي هستند كه بزر‌گ‌ترين آن جنبش وال‌استريت است كه سيطره كلي صهيونيست‌ها بر تمدن غرب اروپا و آمريكا را بيداري جوامع و حيات آن دانست.
 
دبير دومين كنفرانس هاليووديسم و سينما ادامه داد: سينما بايد به اين علائم حياتي و بيداري توجه كند كه سينماي ايران در مسير استقلال و آزادي و بازگشت انسان به فطرت اوليه حركت مي‌كند و جنبش وال‌استريت نشانگر تمام شدن طاقت مردماني است كه تحمل دروغگويي غرب كه در لابي صهيونيست‌ها انجام مي‌شود، را ندارند.
 
منتظمي به نقل از ميشل فوكو اضافه كرد: جنبش وال‌استريت غرب تحت تاثير حركت انقلاب اسلامي ايران شكل گرفته كه بزر‌گ‌ترين قرباني لابي صهيونيست و آمريكا غرب، اروپا و امثال آنها هستند.
 
وي لابي اسرائيل را در داخل مرزها و خاك اروپا و آمريكا معرفي و خاطرنشان كرد: كتاب‌هاي بسيار زيادي از مهمانان خارجي دعوت شده به چاپ رسيده كه در آن به اين نكته اشاره كردند كه بزرگ‌ترين تحولي كه در اروپا و آمريكا اتفاق افتاده جنبش 99 درصدي وال‌استريت است.
 
دبير دومين كنفرانس هاليووديسم و سينما در پايان سخنان خود به تمام فيلم‌سازان، تهيه‌كنندگان و مستندسازان جهان اعلام كرد ايران از هر فيلمي كه در زمينه جنبش وال‌استريت و لابي صهيونيست‌ها ساخته شود، از نظر سرمايه‌گذاري حمايت مي‌كند و كشور ما براي نجات و بيداري مردم و بشريت مشاركت خواهد داشت.
 
دانيل شكتر: در هاليوود زمين در دست نيروهاي شيطاني قرار دارد 
 
دانيل شكتر، تهيه‌كننده فيلم‌هاي آمريكا نیز كه به تشريح جنبش وال‌استريت پرداخت و گفت: جنبش اشغال هم داراي چارچوب سياسي، اجتماعي و هم فرهنگي است و در واقع رسانه‌ها گمان مي‌كردند اين جنبش يك هفته‌اي به پايان خواهد رسيد كه نه تنها چنين اتفاقي نيفتاد بلكه به ساير ايالات متحده آمريكا نيز رسيده است.
 
وي افزود: جنبش اشغال در زمان بحران اقتصادي اروپا به وقوع پيوست و توانست توجهات تمام دنيا را به خود جلب كند.
 
برنده جايزه جامعه ژورناليست‌هاي حرفه‌اي در سال 2011 در تحليل جنبش اشغال يادآور شد: اين حركت مردمي كه از خيابان‌هاي شهر آغاز شد در خصوص نابرابري‌هاي اقتصادي و مالي بوده است كه 99 درصد مردم كشور مورد ظلم و ستم يك درصدي جامعه سرمايه‌داري قرار گرفتند.
 
شكتر خاطرنشان كرد: بسياري از تحليل‌گران معتقدند جنبش اشغال كه از جنبش مردم قاهره و مصر به وجود آمد نمي‌تواند تغييري در اوضاع نظام سلطه يك درصدي به وجود آورد و افراد زيادي كه تحت عنوان ليبراليسم، جمهوري‌خواه، دموكرات، سوسياليسم و گروه‌هاي ديگر وارد اين جنبش شده‌اند با تشكيل جلسات متعددي براي بحث در قالب پيشنهاد و تحولات به دليل نداشتن رهبري واحد هرگز به سمت جلو حركت نكردند.
 
وي نقطه قوت و ضعف اين جنبش را در نداشتن رهبري واحد معرفي كرد و گفت: رسانه‌هاي هاليوودي از اين جنبش حمايت نكردند و سياست‌ها و كتابخانه‌هاي مخصوص خود را در اختيار اين گروه قرار ندادند و اين پديده به دليل الهام‌بخشي از حركت‌هاي مردمان قاهره، اسپانيا و ايران گسترش پيدا كرده است.
 
اين تهيه‌كننده آمريكايي تصريح كرد: در هاليوود زمين در دست نيروهاي شيطاني قرار دارد كه ساكنان آن هيچ راه فراري نداشته و قهرمانان آن سفيدپوستاني چشم روشن هستند كه تمام اين بلايا توسط اين مردمان از طريق برقراري صلح و‌ آرامش نجات خواهد يافت. 
 
دانيل شكتر از اكران فيلمي در خصوص مصر و انقلاب آن كشور خبر داد و گفت: اين فيلم بزودي پخش خواهد شد و نكته بسيار مهم آن اين است كه هاليوود در جنبش اشغال هيچ فعاليتي انجام نداده است.
 
وي افزود: رسانه‌هاي اجتماعي در به نمايش كشيدن و به اطلاع رساني اعتراضات مردم مصر، اروپا و غرب تاثير بسيار زيادي داشته‌اند.
 
شكتر ادامه داد: سينما ايده، يك درصد سرمايه داران آمريكايي است كه منابع آن كشور را كنترل مي كنند را به نمايش درآورد و اين نابرابري موجب نهضتي در بسياري از كشورها شد.
 
اين تاريخ‌دان آمريكايي تنوع مخاطبان را در آمريكا بالا دانست و اضافه كرد: نوجوانان و جوانان فيلم‌هايي مثل تحصيل را تماشا مي‌كنند با اين داشتان كه شركت‌هاي خونخواري وجود دارد كه از خون مردم براي تغذيه خود استفاده مي‌كنند.
 
وي فرهنگ عمومي را باعث تغييرات اجتماعي معرفي كرد كه از طريق نشان دادن اين شركت‌هاي خونخوار مي تواند نوع نگاه مردم و مسئولان را تغيير دهد.
 
شكتر در پايان به بحران مالي و اقتصادي در آمريكا اشاره و تصريح كرد: آمريكا بودجه دفاعي خود را كاهش داده و ديگر جنگ صهيونيستي ندارد و مردم در وضعيتي نيستند كه شاهد جنگ ديگري باشند.

 احمد نجفی: بايد به سينماهاي قاره‌ها توجه شود
 
احمد نجفي، عضو شوراي عالي سينماي ايران نيز در ادامه خود را قرباني جنگ تحميلي دانست و گفت: من از جنوب ايران يعني جايي كه هويت خود را از دست داده‌ام، آمده‌ام.
 
وي از ميهمانان اين نشست تقاضا كرد كه در پايان اين جلسات به پاسخي به سوال اينكه آنان چه كساني هستند و با چه جرأتي سينماي خود را بهترين سينماي جهان مي‌دانند، برسند.
 
اين بازيگر سينماي ايران ادامه داد: ما بايد به سينماي كشورهاي آفريقايي نگاه كنيم كه بودجه‌اي براي توليد فيلم‌هاي خود ندارند و مانند كشور آمريكا، ايده‌هاي خود را به آنها تحميل نكنيم بلكه تا آنجايي كه ممكن است از آنها حمايت و پشتيباني شود.
 
احمد اعواد عثمان: صنعت سينما در ايران به خوبي شكل گرفته است
 
احمد اعواد عثمان، يكي از تظاهركنندگان ميدان التحرير مصر بوده كه به دليل نارضايتي از وضعيت حاكم بر جامعه خويش تظاهرات كرده است.
 
وي مهمترين فعاليت مصر را در حوزه صنعت سينما دانست و گفت: مردم مصر از فرهنگ غني در صنعت سينما برخوردار هستند.
 
احمد اعواد عثمان ادامه داد: بعد از انقلاب مصر، هنوز موفق به توليد فيلمي در اين زمينه نشده‌ايم ولي مستندهاي بسيار خوبي را تهيه كرده‌ايم كه نشان دهنده اين است كه بايد يك وضعيت جديدي در حوزه سينما و تهيه فيلم شكل بگيرد.
 
اين فعال انقلابي مصر توضيح داد:براي به تحقق پيوستن اين امر اقدام به تحصيل در خارج از كشور براي راه اندازي صنعت سينما در مصر كرده‌ايم تا بتوانيم فعاليت‌ها و توليدات خود را به صورت مستقل به سرانجام برسانيم.
 
وي تصريح كرد: كشور ايران صنعت سينما را به خوبي به وجود آورده و در اين زمينه مشكل خاصي ندارد و آمادگي خود را براي همكاري و حل اين مشكل در كشور مصر را اعلام كرده است.
 
مونيكاويت: جنبش وال استريت نيازمند رهبر است
 
مونیکا ویت از فعالين جنبش وال استريت آمريكا گفت: نهضت وال استريت براي اولين بار در دنيا توانست يك ميليون امضا از مخالفان دولت جمع آوري كند و اين نهضت از ميان دانشجويان آغاز نشد بلكه از دل همه مردمان غرب بيرون آمد.
 
وي افزود: 15 هزار نفر در اين كشور كپن غذا مي‌گيرند و 30 هزار نفر از بيكاري و 8 هزار نفر از بي‌خانماني رنج مي‌برند.
 
اين فعال سياسي اضافه كرد: نهضت وال استريت تنها در به تحقق پيوستن10 درصد خواسته‌هاي خود موفق بوده است و مي‌تواند منجر به تصويب قوانين مهمي شود كه توازن ثروت بين طبقات قدرت را از بين ببرد.
 
مونيكا ویت يادآور شد: نهضت وال استريت بدون رهبر باقي مانده و مانند نهضت يونان ناموفق است كه تنها 12 اعتصاب و تظاهرات را در كارنامه خود داشته و نتوانستند نخست وزير خود را از كاخ نشيني تكان دهند.
 
وي به مقايسه عملكرد احمدي نژاد و اوباما پرداخت و گفت: اوباما 8 ميليون نفر را از خانه‌هايشان آواره كرد و اين در حالي است كه محمود احمدي نژاد رياست جمهوري اسلامي ايران به 25 ميليون نفر خانه مي‌دهد.
 
اين فعال سياسي در پايان سخنان خود تقليد از موفقيت‌ها را كار خوبي دانست و خاطرنشان كرد: بايد اين اعتصابات و تظاهرات ادامه يابد تا موفقيت نهايي براي كشورهاي اروپا و غرب حاصل شود.
 
شان استون: اوباما جنگ عليه مردم آمريكا را آغاز كرده است
 
شان استون، آخرين سخنران اولین روز نشست تخصصی كنفرانس بين المللي هاليودويسم و سينما جنبش وال استريت را داراي نقاط عطف مهمي دانست و گفت: جنبش وال استريت توانست نظام سرمايه داري را بيدار كند و به دنيا بگويد كه اروپا در چه فضايي به سر مي‌برد.
 
وي افزود: مردمان آمريكا عصباني هستند و مي‌دانند كشورشان رشد اقتصادي نخواهد داشت و بنابراين در وضعيت خوبي به سر نمي‌برند اين افراد عصباني با حضور در خيابان‌ها و تظاهرات بدون رهبر خود را آغاز كردند.
 
اين فعال سياسي دستاورد وال استريت را بيكار شدن 30 هزار نفر از كارگران و حمايت اتحاديه‌هاي كارگري از آنها، سازماندهي براي تظاهرات منسجم‌تر بر روي پل، جهت معرفي به يك كاتوليست دانست.
 
شان استون، آمريكا را صحنه جنگ داخلي مي‌داند و از جنگ عليه مردم آمريكا به دستور اوباما خبرداده است كه در تاريخ  آمريكا سابقه نداشته است.
 
*** دومین روز نشست نشست تخصصي كنفرانس هاليووديسم و صهيونيسم
 
يك خاخام يهودي: ما در يهود چيزي به نام صهيونيسم ديني نداريم

خاخام لئون كوهن در دومین روز نشست تخصصي كنفرانس هاليووديسم و صهيونيسم كه در مركز پژوهش هاي وزارت امور خارجه برگزار شد، ضمن اشاره به فعاليت و آموز‌ش‌هاي مذهبي كه در طول اين چند سال با آن مواجه بوده است، بيان كرد: من يهودي ارتدوكس هستم و براساس سنت يهود زندگي مي‌كنم.
 
وي در ادامه با اشاره به فرق نهضت صهيونيسم با دين يهود گفت: صهيونيسم، نهضتي است كه اسرائيل را به وجود آورد، هاليووديسم در طي اين چند سال تلاش مي‌كند كه چهره يهود را برابر با چهره صهيونيسم نشان دهد، همانطور كه در فيلم‌هاي هاليوود از صهيون‌ها، چهره شجاع و مبارزي نشان مي‌دهند، اين نهضت تلاش مي‌كند تا به جهان اعلام كند كه صهيون يك نهضت قوي جهاني است، اين افراد پا را فراتر مي‌گذارند براي اينكه ادعا بكنند كه دين يهود با اين نهضت موافق است.
 
كوهن گفت: سينماگران ما وظيفه دارند كه اين تفكر تحريف شده را از صحنه پاك كنند و بايد به ما كمك كنند كه ما بتوانيم تفاوت تفكر يهود و صهيون را به جهانيان ارائه دهيم.
 
اين خاخام يهودي اظهار داشت: از ديدگاه مردم جهان يهود و صهيونيزم دو واژه مترادف است اما پيام من امروز به مردم جهان اين است كه ما حق يكي دانستن اين دو واژه را نداريم، اين دو واژه در واقع دو مفهوم متفاوت و مخالف هستند.
 
وي اشاره كرد: ارتدوكس، برخلاف صهيون‌ها كه ظلم و ستم به مردم فلسطين را باور دارند با فلسطين همدردي مي‌كنند و تلاش مي‌كنند تا بتوانند آنها را براي رسيدن به آرمان‌هايشان جهت دهند، متأسفانه ديدگاه صهيون با وجود اقليت بودن؛ به دليل قدرت زياد در جهان برجسته شده است.
 
كوهن گفت:اگر بخواهيم اين دو واژه را با هم مقايسه بكنيم، ديدگاه سنتي و اصيل يهود هزاران سال است كه در تاريخ شكل گرفته؛ اما واژه صهيونيسم واژه‌اي است كه تنها از قدمت آن صدها سال مي‌گذرد.
 
اين خاخام يهودي در ادامه تفاوت و تمايز ديدگاه يهود در مقابل صهيونيزم را اينگونه برشمرد: صهيونيست از باورهاي مذهبي ارتدوكس و يهوديت اصيل حمايت نمي‌كند و دوم اينكه ارزش‌هاي مذهبي و انسان دوستانه دين يهود جنگ ستيزي و ظلم صهيونيزم را زيرسوال مي‌برد.
 
وي در ادامه گفت:در مورد زمينه‌هاي باورهاي مذهبي بايد به اين نكته اشاره كرد كه سيستم زندگي يهوديان براساس سنت ديرينه و باورهاي دين يهود شكل گرفته است، ما در دين يهود به اين باور ايمان داريم كه زندگي در سرزميني مقدس تابع شرايطي است كه بايد معيارهاي مذهبي در آن در نظر گرفته شود، اگر يهوديان اين معيارها را رعايت نكنند بنابر دين مقدس ما به تبعيد فرستاده مي شوند، اين معيارها همان اخلاق و هنجارهاي است كه از اصول مذهبي ما نشات‌ مي‌گيرد، اگر ما اين آموزه‌هاي ديني را در نظر نگيريم با پيامدهاي جدي روبرو خواهيم شد.
 
كوهن اشاره كرد: صهيون‌ها واژه جديدي در دين يهود ايجاد كردند كه به آن يهوديان سكولار مي‌گويند،  از نظر يهوديان اصيل اين واژه هم ايده‌هاي ناسيوناليستي را ابراز مي‌كند، پس بنابراين من هم اينجا اعلام مي‌كنم كه يهوديت ارتدوكس با صهيونيسم و با يهوديان سكولار متفاوتند، من مي‌خواهم به اين نكته اشاره كنم كه دين يهود به عنوان شيوه زندگي سرشار از اخلاقيات و .... مي‌باشد و با تفكر صهيون به شدت مخالف است.
 
اين خاخام يهودي با طرح اين سوال كه چرا صهيونيسم‌ها با ارتدوكس يهود مخالفند؟ گفت: مفهوم هويت يهود با اخلاقيات و ارزش‌ها و اصول آنها معنا مي‌شود كه از هزاران سال قبل بوده است، اما صهيون‌ها با ايجاد اين واژه خط انحرافي در يهود ايجاد كردند و خواستند براي خود هويت جديدي تعريف كنند، آنها با اين هويت جديد به جهانيان اعلام مي‌كنند كه هر كار غيراخلاقي و خارج از دستورات ديني كه بخواهند؛ مي‌توانند انجام دهند  و باز هم به عنوان هويت يهود خود را به جهان عرضه كنند.
 
وي در ادامه گفت: سينماگران بايد بدانند كه اين دو تصوير با يكديگر مغاير است، سينماگران هاليوودي براي بهتر نشان دادن چهره صهيون‌ها، واژه جديد صهيونيسم ديني را كه نوعي صهيونيست سكولار است ايجاد كردند، اما من همين‌جا اعلام مي‌كنم كه ما چيزي به  نام صهيونيسم ديني نداريم.
 
كوهن بيان داشت: صهيونيسم باعث نزاع در خاورميانه شده و اين به خاطر شكل‌گيري نهضتي جنگ طلب و غيرديني است.
 
اين خاخام يهودي در پايان گفت: من همين‌جا دعا مي‌كنم كه به زودي مفهوم صهيون از صفحه روزگار پاك شود و صلح در خاورميانه حاكم شود و اعراب و يهود بتوانند به راحتي كنار هم زندگي كنند.
 
یک پروفسور فرانسوي: اتاق گازهاي هلوكاست دروغي بيش نيست!
رابرت فليسون، پروفسور فرانسوي نیز در این نشست گفت: من شهروند 83 ساله فرانسوي با مدرك پرفسورا در پاريس در ليون و در سوربن هستم كه من را به خاطر تئوري هلوكاستم اخراج كردند، من نمي خواهم اينجا به كسي شك وارد كنم اما احتمالا با حرف‌هايي كه امروز به شما مي‌زنم همه‌تان متعجب خواهيد شد.
 
وي بیان داشت: ما امروز به كشوري دعوت شده‌ايم كه صلح‌آميز است اما در برابر تهديدهاي امريكا و اسرائيل توان مقابله نظامي شايد نداشته باشد، من مي‌خواهم اعلام كنم كه ما در برابر اين فشارهاي نظامي از طريق آشكار سازي اهداف تبليغات آنان به راحتي مي توانيم آنان را شكست دهيم.
 
فيلسون گفت: من واژه هاليوود را در ديكشنري با عنوان صفتي پيدا كردم كه واژه منفي و نازيبايي تلقي شده است، در زمان جنگ جهاني من جوان بودم و در واقع طرفدار آلمان‌ها، در دادگاه نورنبرگ بعد از جنگ جهاني دوم براي من اين سوال پيش آمد كه چه طور يك برنده جنگ اجازه دارد راجع‌به شكست خورده قضاوت ‌كند؟
 
اين پروفسور فرانسوي یادآور شد: در زندان در همان زمان كه من چند سال به اسارت درآمده بودم يك اسير فرانسوي در كمپ به من گفت با وجود اينكه من در جنگ بودم اما راجع‌به اتاق گاز آلمان‌هاي چيزي نديده‌ام. با اين صحبت من تصميم گرفتم كه به‌عنوان يك بازرس پليس و نه به عنوان يك محقق راجع‌به ماجراي هلوكاست تحقيق كنم به همين دليل به پايتخت هلوكاست رفتم كه ببينم اين اتاق هاي گاز در كجا قرار گرفته اند؟
 
وي در ادامه گفت: آنها مكان هاي را كه ادعا مي‌كردند اتاق گاز است به من نشان دادند. اين اتاق ها اتاق‌هاي ساده اي ‌بودند با درهاي چوبي كوچك، سوالي كه اينجا پيش مي‌آيد اين است كه گاز «راي‌كلون بي‌» اگر در يك اتاق باشد هيچ‌كسي تا زمان خارج شدن اين گاز نمي‌تواند داخل اين اتاق شود و جنازه‌ها را از اتاق بيرون ببرد، آنها در جواب اين سوال من ادعا كردند كه وقتي يهودها در حال مرگ جيغ مي‌زدند باشنيدن صداي آنان كماندوها وارد مي‌شدند و آن موقع اجساد را بيرون مي‌آوردند.
 
فيلسون اظهار داشت: بعد از اين صحبت من به امريكا رفتم تا ببينم اتاق هاي گاز به چه شكلي طراحي شده اند؟ با ديدن اين اتاق ها به اين نتيجه رسيدم كه اين اتاق ها بسيار پيشرفته اند، براي ورود به اتاق حتما گاز بايد خارج شود و دود كش هاي بلندي بايد در اين اتاق ها تعبيه شود، اين اتاق ها 47 ويژگي تخصصي دارند كه از جمله ماسك‌هاي گاز مخصوص و فيلتر هاي مخصوص به اين اتاق هاست.
 
اين پروفسور فرانسوي گفت:حتي به جسدهايي كه در اين اتاق ها كشته شده اند نمي توان دست زد چون اين جسدها سمي اند، در 19 مارس 1976 توانستيم اسناد و مداركي پيدا كنيم كه اين اتاق ها، اتاق‌هاي گاز نبوده و تنها مكاني بوده كه برخي اجساد را در آن نگهداري مي كردند، اين آرشيو مدارك وقتي توسط من در مجله اسپانيايي در سال 1979 چاپ شد مشكلات من و تهديدهاي من شروع شد.
 
وي اشاره كرد: ژاول برگر در كتاب نابودي يهوديان اروپايي در سال 1961 ادعا كرد دستور از جانب هيتلر براي كشتن يهود صادر نشده است، در سال 1985 وقتي ويراست دوم چاپ شد؛ با كتاب اول متفاوت بود به همين دليل به اين كتاب بودجه ندادند همچنين در تورنتوي كانادا دادگاه بزرگي كه برگزار شد بهترين متخصص هلوكاست در آنجا نظريه‌اي داد؛ هيلبرگ ادعا كرد كه اين قتل‌عام‌ها به خاطر بروكراسي آلمان بوده و همه اين اعمال خودجوش بوده در نگاه هيلبرگ بوروكرات‌ها اين كار را انجام داده‌اند.
 
فيلسون گفت: اين استدلال مسخره‌اي است كه ادعا كردند بوروكرات‌ها بدون دستور هيتلر اين كار را  انجام دادند، من وقتي در 21 فوريه 1979 در مجله لومان ادعا كردم كه اتاق گاز غير ممكن است و اگر كسي مي تواند اين ادعا را ثابت كند بيايد و ثابت كند، 34 متخصص فرانسوي نامه‌اي برعليه من امضا كردند گفتند كسي نبايد قتل عام اتفاق افتاده را بررسي كند اين سوال ندارد چون اتفاق افتاده پس چطور و چگونه اش محل بحث نيست.
 
اين پروفسور فرانسوي اشاره كرد: آنها براي اثبات اين ادعا حتي در دادگاه نورنبرگ فيلم نشان دادند، استيونس كارگردان امريكايي 80 هزار فوت فيلم آماده كرده بود تا نشان بدهد كه ماجراي هلوكاست واقعي بوده؛ عقل حكم مي‌كند كه همه اجساد بايد لاغر و نحيف مي‌بودند، وقتي غذا و بيماري و حتي خود سربازان آلماني را در برگرفته بود و آنها از لاغري در حال مرگ بودند؛ چطور ممكن است اجساد يهودي‌ها سالم باشند.
 
وي گفت: در اين ماجرا حتي سربازان انگليس و آلمان با هم همكاري كردند، در اين فيلم نشان داده شده كه زنان را مجبور كردند كه اين اجساد را داخل اين حفره‌ها قرار دهند، آنها اين حفره‌ها را با بلدوزر ايجاد كرده بودند و راننده اين بلدوزر در فيلم اصلا آلماني نبود و انگليسي بود بعدها كه اين عكس در مجله‌اي چاپ شد قسمت راننده را حذف كردند تا افراد مشكوك نشوند.
 
فيلسون بیان داشت: نكته اي ديگر راجع به اين نسل كشي رقم و عدد اين ماجراست، اينكه اينها ادعا مي‌كنند كه 6 ميليون كشته شده‌اند، سوال من اين است اين عدد از كجا آمده است؟ توجه به اين نكته جالب است كه در سال 1910 قبل از جنگ جهاني دوم يك خاخام يهودي عملياتي را آغاز و اعلام كرد  6 ميليون از برادران يهود در اروپا در حال كشته شدن هستند، بعد از اين ماجرا نيويورك پست از اين عدد  استفاده كرد، اين افراد اين عدد را دوباره در دادگاه نورنبرگ زنده كردند.
 
اين پروفسور فرانسوي گفت: اينها براي اثبات حرفشان يك سرهنگ اس‌اس (هرتل) را پيدا كردند، اين فرد به دليل ترس از سپرده شدن به مجارستاني ها؛ حاضر بود هر كاري انجام دهد، وي در نورنبرگ اعتراف كرد در اگوست 1949 آقاي آويش ورنر به من گفت‌ ما تا امروز دو ميليون كشته‌ايم و 4 ميليون مابقي را در كوره‌ها سوزانده‌ايم، يكي از وكلاي آلماني كه در دادگاه اين نكته را شنيد گفت كه من بايد از هرتل سوال بپرسم و قاضي به شكل مشكوكي سوال پرسيدن را به بعد از دادگاه موكول كرد.
 
وي گفت: در سال 1987 به اتريش رفتم تا خود هرتل را ببينم، در مصاحبه‌ام با هرتل به او گفتم من تو را باور نمي‌كنم به اين دليل كه  حرف‌هاي تو  ناهمخواني زماني داردف من به او گفتم تو از لفظ «بازداشتگاه‌هاي كشتن» استفاده كردي در حالي كه اين واژه در نوامبر 1947 يعني بعد از ماجراي هلوكاست شكل گرفته، با اين حرف من چهره‌اش متفاوت شد و گفت كه آيش‌من وقتي عدد كشته‌هاي يهود را اعلام كرد مست بود و اين عدد اشتباه است.
 
فيلسون در ادامه تصريح كرد: نكته جالب اين است كه هرتل چند سال قبل از مرگش  به اين دروغ اعتراف كرد .
 
اين پروفسور فرانسوي در ادامه گفت: بزرگ‌ترين دستاورد هاليووديسم اختراع هلوكاست است دروغي كه در يك مقياس آمريكايي ايجاد شده و از آن به عنوان بيزينس استفاده مي‌كنند، آنها براي تعميق باور هلوكاست از بچه‌هاي 5 ساله اين باور را رواج مي‌دهند تا در دانشگاه و در رسانه‌ها؛ به شكلي كه در فرانسه همه افراد صبح تا شب در معرض اين سم قرار دارند.
 
وي در ادامه بيان داشت: اين نكته خوب اين است كه ما بالاخره در حال پيروزي هستيم.
 
فيلسون در راستاي منفعل بودن اين تفكر گفت: رابرت يان يهودي كه پرفسور دانشگاه است چند وقت پيش مي‌خواست يكي از دلايل من را براي نبود هلوكاست رد كند؛ همان دليلي كه وجود حفره در سقف را براي خروج گاز تأكيد مي‌كرد، اين ادعا مي كرد؛ ما مي‌دانيم در اتاق گاز نسل كشي صورت گرفته اما دليلي براي آن نمي‌توانيم پيدا كنيم.
 
اين پروفسور فرانسوي گفت: همه اين مسائل نشان دهنده غير مستند بودن اين افراد است، باور هلوكاست اسطوره‌‌اي بيش نيست واين اسطوره زود از بين خواهد رفت.
 
نادر طالب زاده: يهوديان تا به امروز در ايران صلح آميز زندگي كرده‌اند.

همچنین نادر طالب زاده نیز در این نشست گفت: ايران خانه دانيال و خيلي از پيامبران مذهب دين يهود بوده؛ در شوش و اصفهان مرقدهاي متعلق به اين پيامبران موجود است.
 
وي گفت: يهوديان چه در زمان زرتشتي‌ها و چه در زمان اسلام و تا به امروز در ايران صلح آميز زندگي كرده‌اند.
 
 ماريا بوروچه: هاليوود بنگاه تبليغاتي كاخ سفيد است!

ماريا بوروچه سخنران بعدی در دومین روز نشست تخصصي كنفرانس هاليووديسم و صهيونيسم كه در مركز پژوهش هاي وزارت امورخارجه برگزار شد، بود که به دليل مسائل امنيتي اجازه خروج از كشورش را نداشت، به همين دليل همكارش مقاله‌هاي وي و تحقيقاتش را ارائه داد.
 
در این بخش با توجه به تحقيقات ماريا بوروچه، جريان شناسي فيلم‌هاي هاليوود از سال 1940 همراه با اسلايد تصاوير به نمایش در آمد.
 
متن این مقاله به این شرح است:
 
كاخ سفيد در واشنگتن و هاليوود با هم ارتباط نزديكي دارند و كاخ سفيد بنگاه تبليغاتي هاليوود است، هاليوود امروز همه چيز را تاريك نشان مي‌دهد و شخصيت هيتلر به عنوان يك شرور ارائه مي‌شود.
 
یکی از اولين فيلم‌هايي كه به آن اشاره شد، فيلم «ديكتاتور بزرگ»، در سال 1940 بود.
 
 تا آن زمان هيتلر به عنوان يك ديكتاتور زنجيره‌اي به مخاطب معرفي مي‌شده و از سال 1945 همه دولت‌هاي اروپايي از هاليوود و هولوكاست دفاع مي‌كردند؛  درواقع بدون هاليوود اسرائيل توان تولد نداشت.
در سال 1948 صهيونيسم‌ها چيز بيشتري براي ارائه نداشتند و تمام تصويرهاي فيلم‌هايشان تكرار مي‌شد.
 
از سال 1946 همه مستندهاي آمريكايي مي‌خواهستند هولوكاست را تقويت كنند، در اين راستا فيلم‌هاي «غرق شدن در تاريكي» در سال 1956، كه در آن خاطرات  فرانك، يهودي كه ادعا مي‌كند بازمانده از كمپ‌هاي آلمان‌ها است بازگو شده است.
 
همچنين در سال 1978، سريالي با عنوان «هولوكاست» ساخته شد.
 
اخيراً فيلم «توطئه» مي‌خواهد عدد 6 ميليون در ماجراي  نسل كشي را تأكيد كند.
 
فيلم ديگري كه مي‌توان به آن اشاره كرد، فيلم «قلب شجاع»، فيلمي است كه از زبان زني كه بازمانده از اين كمپ‌ها است بيان شده است.
 
در بسياري از فيلم‌هاي ساخته شده در اين ژانر، به شكنجه‌هاي «دكترزل» عليه يهودي‌ها اشاره شده است.
 
در واقع تمام اين فيلم‌ها تلاش بر قبولاندن باور هولوكاست به مخاطب را دارند، حتي در  اين فيلم‌ها اعراب به شكل جانياني نشان داده مي‌شوند كه قصد ربايش يهوديان را دارند.
 
در فيلم ديگري به مخاطب نشان مي‌دهند كه اگر جلوي مسلمان‌ها گرفته نشود آنها قرباني مي‌شوند.
 
مي‌توان به كاريكاتورها و تصاويري اشاره كرد كه راجع به «محمود احمدي نژاد» ساخته شده است، در بسياري از اين كاريكاتورها، هدف اين است كه به مخاطب نشان بدهند اگر جلوي احمدي نژاد گرفته نشود همان كاري را خواهد كرد كه هيتلر انجام داد.
 
ما بايد اساس هولوكاست را زير سوال ببريم تا باورهاي آنها نابود شود و در آخر همه براي آزادي فلسطين دست به دست هم بدهيم.
 
 در ادامه برنامه، خاخام وايس اجازه صحبت خواست و اعلام كرد: من از خداوند مي‌خواهم كه من را در اعلام واژگان كمك كند.
 
خاخام وايس گفت: پدر و مادرم در جنگ جهاني دوم از مجارستان به ايتاليا رفتند و همه خانواده شان در جریان هولوكاست كشته شدند، من پيرو حرف احمدي نژاد هستم كه اعلام كرد، نازي‌ها يهوديان را كشتند اما اين عمل اين اجازه را به آنها نمي‌دهد كه سرزمين ديگري را اشغال كنند.
 
وي گفت: به نظر من اينكه چه تعداد يهود كشته شدند مسئله مهمي نيست، صهيون‌ها مي‌خواهند اين ماجرا را با اشغال فلسطين توجيه كنند؛ صهيونست‌ها از هولوكاست استفاده ابزاري مي‌كنند اما ما مخالف اين هستيم؛ من دعا مي‌كنم كه روزي برسد كه همه جهان به خداي واحد ايمان بياورند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها