کد خبر: ۳۸۵۱۸۵
زمان انتشار: ۱۱:۰۹     ۲۸ تير ۱۳۹۵
رئيس سازمان صدا و سيما در خراسان شمالي اعلام كرد: به زودي شبكه اي براي حمايت از صنايع كوچك و متوسط زودبازده راه اندازي خواهيم كرد.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از روابط‌ عمومي رسانه ملي، دكتر علي عسكري با حضور در جلسه ستاد فرماندهي اقتصاد مقاومتي خراسان شمالي در بجنورد در سخناني گفت: صداوسيما با توجه به ضرورت حمايت از صنايع كوچك و متوسط و زودبازده، درصدد راه‌اندازي شبكه‌اي جديد با اين رويكرد است.

وي تصريح كرد: در اين شبكه حمايت از توليدات داخلي و توانمندي‌هاي صنايع كوچك و متوسط انعكاس مي‌يابد و سازمان صداوسيما از اين كار فعلاً قصد درآمدزايي ندارد و به دنبال آموزش، فرهنگ‌سازي و توجه به توليدات بومي است.

دكتر علي عسكري افزود: با توجه به اينكه درصد قابل توجهي از 80 هزار صنايع كوچك و متوسط كشور، نيمه فعال و يا تعطيل شده‌اند، بايد با حمايت از صنايع كوچك، زمينه فعاليت اقتصادي اين صنايع بيشتر فراهم شود كه اگر اين صنايع فعال شوند بسياري از مشكلات و از جمله بيكاري جوانان رفع خواهد شد.

رئيس رسانه ملي افزود: رسانه‌هاي استاني نيز بايد براي تحقق اقتصاد مقاومتي، مصمم باشند و به معرفي بخش‌هاي خدمات، گردشگري و كشاورزي اهتمام ورزند.

وي يادآور شد: سازمان صداوسيما تصميم گرفته نه تنها به عنوان يك سازمان فرهنگي بلكه به عنوان سازماني توسعه محور، پيشرفت كشور را به طور جدي پيگيري كند كه در اين راه از ديگر قوا نيز مدد خواهد گرفت.

رئيس سازمان صدا و سيما با تأكيد بر ضرورت توجه به توليد ملي گفت: اين شايسته كشور ايران نيست كه با وجود توانمندي‌ها و قابليت‌هاي بسياري كه دارد و وجود جوانان تحصيلكرده با معضل بيكاري روبرو باشد.

رئيس رسانه ملي با اشاره به تاثير توليدات رسانه‌اي در حوزه اقتصاد و كشاورزي تاكيد كرد: با پرداخت مناسب نسبت به موضوعات و مشكلات اقتصادي جامعه، مي‌توان افكار عمومي را در مسير همراهي با مسئولان در رفع مشكلات بسيج كرد.

وي در بخش ديگري از سخنان خود رسانه ملي را يار و همراه همه دستگاه‌هاي اجرايي، قضايي و انتظامي دانست و افزود: اجراي موفقيت‌آميز برنامه‌ها و طرح‌هاي كلان به همكاري و تعامل نهادها و دستگاه‌ها و رسانه ملي نياز دارد.

دكتر علي عسكري با اشاره به نامگذاري امسال به عنوان سال اقدام و عمل در حيطه سياست‌هاي اقتصاد مقاومتي تصريح كرد: صداوسيما وظيفه خود مي‌داند اقدامات انجام شده دستگاه‌ها و نهادهاي مختلف در حوزه اقتصاد مقاومتي را منعكس كند و به پيگيري نقاط قوت و ضعف در اين بخش بپردازد.

وي تبليغ كالاهاي با كيفيت ايراني در شبكه‌هاي راديويي و تلويزيوني را از برنامه‌هاي مهم سازمان صداوسيما با هدف حمايت از توليد و اشتغال عنوان كرد و افزود: همه بايد با برنامه‌ريزي صحيح و منسجم، از ورود قاچاق كالا به كشور جلوگيري كنيم چرا كه ورود اين كالاها به بازار، ركود و تعطيلي واحدهاي توليدي ايراني را به همراه خواهد داشت.

استاندار خراسان شمالي هم در اين نشست گفت: استان خراسان شمالي با تكيه بر نقاط قوت و توانمندي‌هاي خود مي‌تواند الگويي براي اجراي برنامه‌هاي اقتصاد مقاومتي باشد.

صالحي افزود: اقتصاد مقاومتي، كليد توسعه پايدار و همه جانبه جامعه است و از مديران انتظار مي‌رود در عملي كردن اين مهم، از فكر و انديشه جوانان استفاده كنند. وي گفت: براي توسعه استان به دنبال جذب سرمايه بخش خصوصي و تعاوني هستيم و اميدواريم محورهاي اقتصاد مقاومتي در برنامه‌هاي مختلف رسانه ملي انعكاس يابد.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها