کد خبر: ۳۸۵۲۷۴
زمان انتشار: ۱۵:۰۲     ۲۸ تير ۱۳۹۵
عضو كميسيون انرژي مجلس از سؤال 12 نماينده مجلس از وزير نفت درباره قراردادهاي جديد نفتي خبر داد و گفت: كساني كه در پي اجرايي شدن IPC هستند در ايجاد ارتباط با شركت‌هاي خارجي ذي‌نفع هستند و دولت نبايد بگذارد چنين كلاهي بر سر ملت برود.

به گزارش پایگاه 598، هدايت‌الله خادمي نماينده مردم ايذه و باغملك در مجلس شوراي اسلامي در گفت‌وگو با فارس با اشاره به خبر اعلام شده مبني بر تصويب پيش‌نويس قراردادهاي جديد نفتي در كميته اقتصاد مقاومتي دولت گفت: اين به معناي به سخره گرفتن مفهوم اقتصاد مقاومتي است.

وي اقتصاد مقاومتي را فرصتي جهت استفاده بهينه از امكانات داخلي خواند و اظهار داشت: چنين مصوبه‌اي به معناي تغيير مسير كشور و دگرگون ساختن معناي اقتصاد مقاومتي است.

خادمي با ذكر اين نكته كه IPC به معناي سپردن منابع كشور به خارجي‌هاست گفت: اين برخلاف هدف اقتصاد مقاومتي در استفاده بهينه از امكانات داخلي است.

وي با اشاره به اينكه با اجراي  IPC خام فروشي نفت ادامه خواهد يافت، بيان داشت: بنده حدود يك ماه پيش، نامه‌اي خدمت رياست محترم جمهور نوشتم و رونوشت آن را به مقام معظم رهبري تقديم كردم كه خوشبختانه شاهد بوديم رهبر معظم انقلاب نيز بر روي قراردادهاي جديد نفتي بحث داشتند.

* تصويب پيش‌نويس قراردادهاي جديد نفتي به سخره گرفتن اقتصاد مقاومتي است

نماينده مردم ايذه و باغملك در مجلس شوراي اسلامي گفت: واكنش دولت عجيب بود و آن را به كميته اقتصاد مقاومتي برده و آن را تصويب كردند كه اين مسخره كردن مفهوم اقتصاد مقاومتي است.

وي اين تعبير دولت از اقتصاد مقاومتي به تعبيري خيانت مقاومتي خواند و با تأكيد بر اين كه قراردادهاي جديد نفتي نوعي باج دادن به طرف خارجي است، گفت: زماني در تاريخ مي‌خوانديم مسئولاني در گذشته با خارجي‌ها منافع مشترك داشته و امتيازات كلان به ‌آنها مي‌دادند تعجب مي‌كرديم كه آيا مي‌شود كسي منافع مملكت خود را در نظر نگيرد، اما امروز برخي مسئولين اصلاً منافع كشور را در نظر نمي‌گيرند و مي‌خواهند صنعت نفت كشور را در اختيار خارجي‌ها قرار دهند.

خادمي گفت: اگر جايي به وجود خارجي‌ها نياز بود بايد آنها را بياوريم اما جايي كه نياز نيست نبايد امكانات خود را به‌دست آن‌ها بدهيم.

وي خاطرنشان كرد: به نظر مي‌رسد بعضي مديران داخلي تلاش مي‌كنند تا 1+5 امتياز بيشتري از ايران بگيرد، حتي سه سال پيش، خود از برخي مديران دولتي مي‌شنيدم كه مي‌گفتند بايد صبر كنيم ببينيم تا در جريان مذاكرات 1+5 از ما چه مي‌خواهد.

* آيا برجام، باج قراردادهاي جديد نفتي را مجاز كرده است؟

عضو كميسيون انرژي مجلس شوراي اسلامي گفت: با القاي اينكه ما در داخل هيچ نداشته و كاري ازدستمان براي اقتصاد كشور برنمي‌آيد مديريت و امتيازات اقتصادي را به خارج از كشور مي‌سپارند؛ آيا برجام چنين دادن باجي را به غرب تصريح داشته است؟

وي از سؤال 12 نماينده مجلس از وزير نفت درباره قراردادهاي جديد نفتي خبر داد و اظهار داشت: اين سوال را تحويل هيات رئيسه داديم تا آقاي زنگنه در مجلس حضور يافته و درباره قراردادهاي جديد نفتي توضيح دهد.

نماينده مردم ايذه و باغملك در مجلس شوراي اسلامي با ابراز اميدواري نسبت به سياسي و گروهي تصور نكردن سوال از وزير نفت گفت: كسانيكه در پي اجرايي شدن IPC هستند در ايجاد ارتباط با شركت‌هاي خارجي ذي‌نفع هستند و دولت نبايد بگذارد چنين كلاهي بر ملت برود.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها