کد خبر: ۳۸۵۴۰۰
زمان انتشار: ۱۳:۱۵     ۲۹ تير ۱۳۹۵
بر اساس گزارشی جدید، گرم شدن کرۀ زمین تا سال 2030، سالانه بیش از 1.5 تریلیون پوند به اقتصاد جهان ضربه می‌زند.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از پرس تی وی، گزارشی که به تازگی در همایش دانشگاه سازمان ملل و برنامۀ توسعه سازمان ملل متحد در کوالالامپورِ مالزی ارائه شد، نشان می‌دهد تا چند سال آینده هوا آنچنان گرم می‌شود که انجام بسیاری از کارها غیرممکن و از این رو بهره‌وریِ جهانی کم خواهد شد.

بر این اساس، تا 14 سال آینده کشور هند، که پیش از این نیز به خاطر گرما تلفات و خسارت بسیاری داده است، سالانه 340 میلیارد پوند ضرر خواهد کرد.

چین، اندونزی، مالزی و تایلند نیز دیگر کشورهایی هستند که به خاطر افزایش دما بیشترین ضرر اقتصادی را متحمل خواهند شد.

دیگر گزارش‌های ارائه شده در این نشست، افزون بر گرما بر خطر باران‌های سیل‌آسایی که می‌توانند با ایجاد محل پرورش حشرات، و فراری دادن جوندگان از محل زندگی‌شان و آلوده شدن آب‌ها، سبب شیوع بیماری شوند و همچنین آلودگی هوا به خاطر آتش‌سوزی و طوفان گرد و غبار، سیل، رانش زمین، خشکسالی و بادهای شدید، هشدار داده‌اند.

دکتر تورد کیِلستورم، نویسندۀ گزارشی مربوط به تاثیر گرما بر اقتصاد، گفت: «تا کنون به تاثیر گرما بر زندگی روزمرۀ مردم و به ویژه کار آنها توجه کافی نشده است.»

وی افزود: «اگر برای کارتان فعالیت فیزیکی زیادی دارید، هرچه هوا گرمتر شود، سرعت کار شما پایین می‌آید. بدن شما به گرما عادت می‌کند و در این راستا از شما در برابر گرما محافظت می‌کند.»

دکتر کیِلستورم همچنین تصریح کرد افزایش دما تا حدود سال 2050 اجتناب‌ناپذیر است، با این وجود، کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای در سطح جهان می‌تواند از تاریخ مذکور به بعد، تغییرات بسیاری ایجاد کند.

وی افزود با این وجود به نظر می‌رسد برخی کشورها به جای آنکه جلوی تغییرات پیش رو را بگیرند، تصمیم گرفته‌اند با آنها کنار بیایند.

این کارشناس نیوزیلندی خاطر نشان کرد بسیاری از کشورها در چند سال گذشته تمرکز خود را روی پذیرفتن مساله‌ای گذاشته‌اند که می‌توان در آینده راههایی برای سازگار شدن با آن و حفاظت از مردم و جوامع‌مان پیدا کرد.

    کیِلستورم تاکید کرد: «به شخصه فکر می‌کنم هنوز روی لزوم کاهش (انتشار گازهای گلخانه‌ای) که به معنی کاهش تغییرات آب‌وهوایی است، تمرکز کافی نشده است. بسیار ضروری است که اکنون اقدام کنیم، نه 40 سال دیگر.»

گاردین چندی پیش اعلام کرد تغییرات آب و‌ هوایی بیش از همه روی کشورهای فقیر تاثیر مخرب خواهد داشت.

این نشریه به نقل از محققانِ دانشگاه شرق آنجلیا (UEA) انگلستان نوشت گرم شدن کرۀ زمین سبب می‌شود مناطق گرمسیری روزهای گرمِ بیشتری را تجربه کنند.

از مدت‌ها پیش انتظار می‌رفت مردمِ فقیرِ جهان بیش از سایرین بارِ تغییرات آب‌ وهوایی را به دوش بکشند، چرا که اکثرِ مردم فقیر جهان در مناطق گرمسیری زندگی می‌کنند و افرادِ غنی‌تر تمایل دارند در مناطق معتدل به لحاظ آب و هوایی زندگی کنند.

به گفته بانک جهانی، تغییرات آب و هوایی یک میلیارد و 300 میلیون نفر را در معرض خطر قرار می‌دهد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها