کد خبر: ۳۸۵۶۵
زمان انتشار: ۲۰:۲۲     ۱۷ بهمن ۱۳۹۰
سوء استفاده از اشتراک خط اینترنت سبب شد تا کارشناسان پلیس فتا تحقیقات خود را آغاز کرده و در ادامه متهم را شناسایی و دستگیر كنند.
برنا، سرهنگ اله وردی رییس پلیس فتا استان خراسان شمالی اعلام کرد: طبق گزارشات ارسالی از یکی از شرکت‌های خدمات دهنده اینترنت پر سرعت، فرد یا افرادی با دسترسی غیر مجاز به خط اشتراک ADSL یکی از مشتریان این شرکت، اقدام به سوء استفاده از حق اشتراک وی کرد که ماموران برای دستگیری متهم، اقدامات خود را آغاز کردند.

رییس پلیس فتا استان خراسان شمالی ادامه داد: در بررسی‌های اولیه مشخص شد حق اشتراک مربوط به یکی از اتحادیه‌های اصناف شهر بوده و مسوولان مربوطه از این موضوع مطلع نبودند.
 
سرهنگ اله وردی در ادامه نکات قابل توجهی را عنوان کردند که متهم با سوء استفاده از عدم آگاهی لازم شاکی بر نحوه استفاده صحیح اینترنت و چگونگی کاربرد آن، به سیستم نفوذ کرده که در گام اول متهم اقدام به شناسایی رمز شرکت خدمات دهنده اینترنت کرده است و در گام بعدی توانسته به سیستم دیگر مشتریان نیز دسترسی پیدا کند که این امر ناشی از پایین بودن سطح امنیت شرکت مذبور است و نکته دیگر به دلیل این‌‎که کاربر سیستم هدف برای مودم خود نام کاربری جدید ایجاد نکرده است، متهم از این شکاف امنیتی استفاده کرده و با وارد کردن نام کاربری و پسورد پیش فرض مودم به سیستم و اکانت آن دست پیدا کرده و به این ترتیب توانسته از اعتبار اشتراک وی سوء استفاده کنند.
 
لذا پلیس فتا به کاربرانی که از اینترنت‌های پر سرعت بهره می‌برند، هشدار داد که تمامی نکات امنیتی مربوطه را رعایت کرده تا از سوء استفاده از اشتراک آن‌ها به این روش‌ها جلوگیری شود.
اخبار ویژه
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها