کد خبر: ۳۸۵۷۶۰
زمان انتشار: ۱۴:۲۵     ۳۱ تير ۱۳۹۵
يك كارشناس عراقي گفت: شكست‌هاي سنگين اخير داعش و خشك شدن منابع مالي و تنزل كامل محبوبيت اين گروهك در باقيمانده مناطق تحت سيطره آن، كارش را به استخدام مجرمين و معتادين به مواد مخدر كشانده است.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از فارس، حملات تروريستي اخير داعش از نسل جديدي از تروريست‌هايي كه اين گروهك براي اجراي حملات انتحاري خود به خدمت مي‌گيرد، پرده برداشت.

اين افراد شامل معتادين، جنايتكاران، فاحشه‌ها و همجنس گراياني است كه نام آنها در فهرست تروريست‌هاي تحت تعقيب دستگاه امنيتي يا مظنونين به تروريسم نيست.

وزارت كشور عربستان نيز عامل اجراي حمله تروريستي اخير عليه مسجد النبي را يك معتاد مواد مخدر اعلام كرد و عامل كشتار نيس نيز سابقه ارتكاب جرايمي همچون دزدي و خشونت داشته است، كما اينكه نيروهاي امنيتي تونس نيز سه روزپيش يك زن را كه براي اجراي عمليات انتحاري در نزديك بانك مركزي در قلب پايتخت اين كشور آماده شده بود دستگير كردند.

«احمد الحلقي»، كارشناس مسائل گروه‌هاي تروريستي مقيم لندن در گفت‌وگو با خبرنگار دفاتر منطقه‌اي فارس تاكيد كرد: شكست‌ها و ضربات دردناكي كه داعش طي مدت اخير متحمل شده، خشك شدن منابع مالي و محدود شدن جغرافياي تحت سيطره تروريست‌ها درعراق عواملي است كه در كاهش محبوبيت و جذب عناصر جديد داعش تاثير زيادي داشته است.

وي با بيان اينكه داعش از  اصول و ارزش‌هاي اسلامي بويي نبرده و با خوي وحشي‌گري خود قدرت نمايي مي‌كند، گفت:ورشكستي تروريست‌ها در عراق كارشان را به جايي رسانده كه براي حملات انتحاري خود به معتادين به مواد مخدر و غيره متوسل شده  است.

اين كارشناس امنيتي افزود: اينكه داعش بخواهد مسلمانان را جذب خود كند كار سختي است از همين رو به افراد داراي سوء سابقه و مجرمين روي مي‌آورد همان گونه كه پيش از اين در عمليات‌هاي انتحاري معلولين ذهني را به خدمت مي‌گرفت.

الحلقي گفت: مدارس تروريستي داعش در عربستان است كه با جذب اين نسل جديد مجرمين، و آموزش عقايد وهابي و شستشوي مغزي كشته شدن در عمليات انتحاري را تنها راه پاك شدن آنها از جناياتشان و رفتن به بهشت معرفي مي كنند

وي راه مقابله با مشكل پيوستن مجرمين به صفوف داعش را امنيتي و فرهنگي خواند و گفت: اين عناصر تروريستي مظنون يا تحت پيگرد نيستند اما به دليل تجربه جنايي و سابقه ارتكاب اقدامات غيرانساني حملات تروريستي آنها خونبارتر خواهد بود بنابراين جامعه و شهروندان نقش زيادي در شناسايي اين گونه افراد دارند.

وي گفتمان هاي ديني و  برگزاري سمينارهاي فكري و فرهنگي در كنار تشديد تدابير امنيتي را راه مقابله با حملات تروريستي داعش خواند.


اخبار ویژه
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها