کد خبر: ۳۸۷۱۸۷
زمان انتشار: ۱۵:۱۲     ۱۲ مرداد ۱۳۹۵
معاون حمل و نقل و ترافيك شهرداري تهران اعلام كرد:شبكه آب تهران حدود 12 الي 13 درصد نشتي دارد كه به طور طبيعي وقتي شبكه‌اي فرسوده باشد، پتانسيل براي ايجاد حفره دارد و بايد اين شبكه در معابر ترافيكي نوسازي شود.
 به گزارش پایگاه 598 به نقل از فارس، مازيار حسيني در حاشيه حضورش در سامانه 1888 شهرداري تهران گفت:مساله اصلي كلانشهرها، آلودگي هوا است و تنها راهكار مقابله با آن نيز توسعه حمل و نقل عمومي پاك است، پس تمام تلاش خود را براي توسعه حمل و نقل پاك انجام خواهيم داد.

وي گفت: بررسي‌ها نشان داده است كه ذائقه و نوع درخواست‌هاي مردمي طي مرور زمان تغيير كرده است به گونه‌اي كه در گذشته 99 درصد تماس‌ها مربوط به مشكلات شخصي بوده اما حالا عمده مشكلات مردم عمومي است.

حسيني با بيان اينكه عدم پرداخت حقوق كارگران خط قرمز حمل و نقل است، گفت: دستور ويژه‌اي در رابطه با اين مسئله داده‌ايم. رد نكردن حق بيمه به خصوص در حوزه تاكسيراني يكي ديگر از مشكلات مطرح شده در سامانه 1888 بوده است.

حسيني درخصوص سرانجام طرح LEZ نيز ادامه داد: با كمك طرح LEZ و اعمال مقررات موثر براي خودروهايي كه توليد آلاينده‌اي بالايي دارند، هواي تهران را به وضعيت پاك و سالم برسانيم.

وي ادامه داد: با اجرايي شدن طرح LEZ كنترل معاينه فني خودروها سيستماتيك انجام مي‌شود و معاينه فني به صورت سيستماتيك و با استفاده از سامانه سيمفا ‌(سامانه يكپارچه معاينه فني ايران) به سامانه پليس و مركز كنترل ترافيك، ارسال مي‌شود.

معاون حمل و نقل و ترافيك شهرداري تهران گفت:  داشتن هواي پاك بايد به مطالبه مردمي بدل شود چون داشتن هواي پاك حق عمومي مردم است كه برخي آن را ضايع مي‌كنند كه از لحاظ شرعي و قانوني مشكل دارد.

حسيني در مورد اينكه خودروهاي دولتي نيز به طرح LEZ ملحق مي شوند يا خير، گفت: ما ابتدا بايد به سراغ خودروهاي خود و دولتي برويم و انتظار داريم سازمان‌هاي دولتي در اجراي طرح LEZ زودتر از مردم عادي اقدام كنند و الگو باشند.هيچ استثنايي قائل نمي‌شويم و LEZ مطابق با سامانه سيمفا و سيستم منطقي  اجرايي مي‌شود.

معاون حمل و نقل و ترافيك شهرداري تهران درباره حادثه شهران گفت: در جلسه بررسي حادثه شهران بنده به همراه ناصر اماني معاون برنامه‌ريزي شهرداري تهران و صادقي رييس سازمان مديريت بحران حاضر شده و دستگاه‌هاي مختلف و مرتبط گزارش‌هاي خود را درباره چرايي حادثه شهران اعلام كرده‌اند.

وي تصريح كرد: موضوعي كه مهم است، اين است كه شبكه آب تهران حدود 12 الي 13 درصد نشتي دارد كه به طور طبيعي وقتي شبكه‌اي فرسوده باشد، پتانسيل براي ايجاد حفره دارد كه راه‌حل اساسي اين است كه به عنوان يك طرح فوريتي از محل بودجه سازمان مديريت بحران، شبكه اصلي آب و برق تهران در معابر ترافيكي نوسازي شود.

حسيني با اشاره به ضرورت ايجاد كانال تأسيسات مشترك شهري گفت: نمي‌دانم چرا توجه جدي به اين مساله نمي‌شود، ما تجربه موفقي درخصوص كانال تاسيسات شهري داشتيم و لازم است كه اين كانال تاسيسات مشترك ايجاد شود.

معاون حمل و نقل و ترافيك شهرداري تهران درخصوص غرامت افراد آسيب‌ديده در حادثه شهران نيز گفت: قوه قضاييه در حال بررسي موضوع است و با تعيين مقصر غرامت اين افراد نيز پرداخت خواهد شد.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها