کد خبر: ۳۸۷۵۸۰
زمان انتشار: ۱۶:۵۱     ۱۴ مرداد ۱۳۹۵
عضو کمیته اجرایی سازمان آزادیبخش فلسطین، اعلام کرد رهبر ایران بر خلاف موضع مثبت دولت، در چندماه اخیر با سفر محمود عباس به ایران مخالف بوده است.

به گزارش پایگاه 598 به نقل از فارس، «احمد مجدلانی» عضو کمیته اجرایی سازمان آزادیبخش فلسطین «ساف» گفته، نامه‌ای که ایران برای «محمود عباس» (ابومازن) رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین فرستاده احتمالا بیشتر حامل سرزنش باشد تا تهدید.

مجدلانی به وبگاه خبری «رایه» فلسطین گفت روابط تشکیلات خودگردان با گروهک مجاهدین خلق (منافقین) به دهه پنجاه برمی‌گردد و عباس در دیدارش با مریم رجوی قصد متشنج کردن روابط با ایران را نداشته است؛ تشکیلات خودگردان جانبداری یکی از طرفین را نمی‌کند و در امور داخلی ایران دخالت نمی‌کند.

وی افزود: به عقیده من روابط فلسطینی (تشکیلات خودگردان) - ایران با همان مرزهای قبلی باقی خواهد ماند، در روزهای آینده متشنج نخواهد شد و سفارت ما در تهران باقی می‌ماند.

مجدلانی با اشاره به موضع مثبت دولت «حسن روحانی»، گفت: سید علی خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی ایران مانع از سفر عباس به تهران در طول دو سال اخیر شده است و علیرغم موضع مثبت «حسن روحانی» رئیس‌جمهور ایران ، تمام تلاش‌ها برای توسعه روابط تشکیلات خودگردان با ایران را شکست خورده است.

خبر دیدار محمود عباس با مریم رجوی شنبه هفته جاری منتشر شد و واکنش‌های بسیاری از جهات مختلف از جمله در ایران داشت.

در همین راستا چهارشنبه (دیروز) «سلمان الهرفی» سفیر ایران در فرانسه اعلام کرد پیام مکتوب ایران برای محمود عباس را از طریق سفیر ایران در این کشور (فرانسه) دریافت کرده و به دست محمود عباس رسانده است.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها