کد خبر: ۳۸۸۵۸۸
زمان انتشار: ۱۳:۵۷     ۲۲ مرداد ۱۳۹۵
گزارش های دریافتی از سوریه از نبردهای سنگین در محورهای جنوب شهر حلب میان ارتش سوریه و گروههای مسلح حکایت دارد.

به گزارش پایگاه 598 ، شبکه روسیاالیوم گزارش داد: تروریستها جبهه جدیدی در محمیه الغزلان در خناصر در جنوب حلب گشوده اند و ارتش سوریه برخی مواضع را در داخل محمیه الغزلان پس از یورش سنگین تروریستها تخلیه کرده است. درگیری ها هنوز ادامه دارد. هدف تروریستها قطع جاده خناصر با مرکز و غرب سوریه است.

این در حالی است که حملات هوایی به مواضع گروههای مسلح در همه محورهای حلب بدون توقف ادامه دارد. در نتیجه حملات گروههای مسلح به منطقه الحمدانیه در حلب یک نفر کشته و ۴ نفر دیگر زخمی شدند.

درگیری های شدیدی میان ارتش سوریه و گروههای مسلح در محور دانشکده های نظامی و الدباغات در منطقه الراموسه در جنوب حلب جریان دارد. در جبهه جنوبی حلب نیز درگیری های سنگین گزارش شده است.

ارتش سوریه با موشک هدایت شونده یک خودرو متعلق به گروههای مسلح را در الراموسه در جنوب حلب هدف قرار داد و همه سرنشینان آن را به هلاکت رساند.

همچنین ارتش سوریه به شدت مواضع گروههای مسلح را در الراموسه، الشرفه و المقلع در جنوب منطقه ۱۰۷۰ دستگاه و بازاری در شرق الراشدین الرابعه در غرب حلب با توپخانه و موشک زیر آتش گرفت.

ارتش سوریه در محور ۱۰۷۰ دستگاه، پیشروی کرد و بر برخی مناطق مسکونی مسلط شد.

از سوی دیگر رسانه های سوری گزارش دادند: نیروی هوایی سوریه حملات سنگینی به مواضع گروههای مسلح در اطراف الراموسه-العامریه-خان طومان انجام داده است و شمار زیادی از ادوات تروریستها را منهدم کرده و شماری زیاد از سرکرده های گروههای تروریستی را به هلاکت رسانده است.

رسانه های سوری همچنین گزارش دادند: نیروی هوایی سوریه ستون متعلق به تروریستها را در محور معرة النعمان-سراقب به جاده بین المللی حلب هدف قرار دادند.

در همین حال منابع سوری اعلام کردند: ۴۰ کامیون حامل ۱۰۰۰ تُن کمک به شهر حلب از طریق بنی زید ارسال شده است. دولت سوریه یک معبر در شمال حلب برای کمک رسانی ایجاد کرده بود.

از سوی دیگر استفان دیمیستورا نماینده سازمان ملل در سوریه اعلام کرد: آتش بس سه ساعته برای کمک رسانی کافی نیست و حداقل ۴۸ ساعت زمان نیاز است.

قطع جاده امداد رسانی تروریستها در حومه قنیطره

ارتش سوریه مورد حمایت نیروهای دفاع ملی جاده امداد رسانی تروریستها را در مناطق الحمیدیه و  الحریه در حومه قنیطره پس از نبرد سنگین قطع کرد.

انهدام سکو موشکی تروریستها در حومه لاذقیه

ارتش سوریه دو خودرو تروریستها را در تپه رشا در جبل الاکراد در حومه لاذقیه منهدم کرد. همچنین ارتش سوریه سکو موشک تاو گروههای تروریستی را در تپه حداده در حومه لاذقیه منهدم کرد.

هلاکت شماری از تروریستها در حومه درعا

در حومه درعا نیز ارتش سوریه مواضع گروههای تروریستی را هدف قرار داد و منهدم کرد. در این حملات شماری از تروریستها به هلاکت رسیدند.

انهدام مواضع داعش در السویداء

ارتش سوریه در حومه السویداء نیز مواضع داعش را هدف قرار داد. این عملیات که در منطقه چاههای نفتی در الرشیده در اطراف البادیه صورت گرفت به انهدام سه تانکر سوخت منجر شد. در خربه صعد در السویداء نیز ارتش سوریه سه خودرو داعشی ها را منهدم کرد.

از سوی دیگر العهد گزارش داد: داعش بیش از ۱۶۰ غیر نظامی شهر جرابلس در حومه شمال شرقی حلب را ربود و به مناطق نامعلومی منتقل کرد.

نقض آتش بس در سوریه ادامه دارد

مرکز هماهنگ کننده آشتی ملی در سوریه اعلام کرد: هفت مورد نقض آتش بس طی ۲۴ ساعت گذشته گزارش شده است. گروههای جیش الاسلام که خود را وابسته به معارضان می خوانند، ۶ منطقه را در دمشق هدف قرار داده اند.

این مرکز بیان کرد: این مناطق عبارتند از؛ عربین، حوش نصری، النشابیه، القابون، دوما، زملکا. همچنین  گروه احرار الشام منطقه ابوعلی در حومه لاذقیه را  گلوله باران کردند.

در بیانیه این مرکز آمده است: توافق آشتی با ۱۲ منطقه در حومه حماه و  السویداء صورت گرفته است تا تعداد مناطق مشمول آتش بس در سوریه به ۳۸۳ منطقه برسد. اما گروههای جدیدی به توافق آتش بس ملحق نشده اند.

این مرکز اعلام کرد: کمکهای غذایی به ساکنان منطقه البدروسیه درحومه لاذقیه ارسال شده است.دو تُن آرد به نانواها در شهر حمص داده شده است و هواپیماهای شرکت آباکان ایر روسیه ۲۱ تُن کمک غذایی برای ساکنان   شهر دیرالزور که از سوی داعش در محاصره به سر می برند ارسال کردند.

مرکز حممیم گزارش داد: تروریستهای جبهه النصره و داعش به عملیات هدفمند برای مانع تراشی در مسیر آتش بس ادامه می دهند. تروریستها طی ۲۴ ساعت گذشته منطقه الشفیق در حومه حلب، محله الانصاری و مناطق اطراف مرکز تجاری کاستیلو را در حلب هدف قرار داده اند. در حومه دمشق تروریستها حوش الفاره، حتیته الجرش، عربین، دوما، حرستا، البحاریه و کفربطنا را هدف قرار داده اند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها