کد خبر: ۳۸۹۲۸۲
زمان انتشار: ۱۳:۵۸     ۲۶ مرداد ۱۳۹۵
در ساليان گذشته شرط اجرا در تالار وحدت دارا بودن «درجه الف هنري» بود اما جالب است بدانيد كه طي اين دوران گروه‌هايي در تالار وحدت اجرا كرده و مي‌كنند كه حتي يك آلبوم رسمي منتشر شده هم ندارند!

به گزارش پایگاه 598، فارس نوشت: تالار وحدت طي سه سال اخير دوران تازه و عجيبي را تجربه مي‌كند. دوراني كه ديگر برگزاري اجرا در مهمترين تالار موسيقي كشور، ارزش و معيار سنجش هنرمند نيست. حال ديگر تالار وحدت محل جولان و عرض اندام هنرمندان گمنام و دست‌چندمي است كه حاضرند براي پركردن رزومه و اجرا گذاشتن در تالار وحدت هزينه‌هاي چند ده ميليوني كنند. تالار وحدت دوراني را تجربه مي‌كند كه معيار سنجش هنرمندان براي اجرا در آن تنها و تنها اسكناس است و بس.

همين روز گذشته بود كه تالار وحدت اتفاق تازه ديگري را تجربه كرد. كنسرت پاپ كولي‌هاي اسپانيا طي دو روز و در 6 سانس در حالي در مهمترين تالار موسيقي كشور اجرا شد كه به لطف مديران كاسب‌كار روز به روز روند فرسايش اين محل تسريع مي‌يابد. گروه كولي‌هاي اسپانيا كه تهيه‌كنندگانش به دروغ و با كلاهبرداري تبليغاتي از عنوان «خواننده جيپسي‌كينگز» سو استفاده كردند، در شرايطي 6 بار روي صحنه تالار وحدت رفت كه به گواه حاضرين در سالن؛ پايكوبي‌هاي تماشگران، بالكن‌هاي تالار را با خطر ريزش و فروريزي بخشي از اين محل مواجه كرده بود.

در ساليان گذشته شرط اجرا در تالار وحدت دارا بودن درجه الف هنري بود كه دفتر موسيقي به هنرمندان و گروه‌ها اعطا مي‌كرد. اما جالب است بدانيد كه طي اين دوران گروه‌هايي در تالار وحدت اجرا كرده و مي‌كنند كه حتي يك آلبوم رسمي منتشر شده هم ندارند!

مسولان تالار وحدت براي هر سانس مبلغ 9 ميليون تومان از گروه‌هاي موسيقي دريافت مي‌كنند. شايد به خاطر همين هم باشد كه تقريبا هر روز در اين محل شاهد اجراهاي متعدد هستيم. سانس فوق‌العاده يازده شب هم شاهكاري ديگر از مسولان تالار وحدت و مدير جديد بنياد رودكي است كه به گروه كولي هاي اسپانيا اختصاص يافت!

اين روزها نه تنها چاره‌اي براي بازسازي تالار وحدت انديشه نمي‌شود كه مسولان مربوطه با بهره‌برداري‌هاي ناصحيح و با كاركشي‌هاي بيش از حد از مجموعه فرسوده تالار وحدت، رفته رفته اين مكان را به مخروبه‌ تبديل مي‌كنند. با اين رويكرد صرف تجاري به تالار پنجاه ساله وحدت، رفته رفته بايد شاهد نابودي مهمترين سالن موسيقي كشور باشيم. رويكرد اقتصادي كه حتي به لابي و محوطه اطراف تالار هم رحم نمي‌كند. تاسيس كافه‌ها در اطراف محوطه تالار وحدت و برگزاري نمايشگاه‌هاي فروش ساز در لابي تالار نمونه‌هايي ديگري از رزومه درخشان مسولان اين مجموعه است.

نوع برخورد مسولان با تالار وحدت يك هشدار جدي را به اهالي هنر و رسانه مي‌دهد، همه ما بايد بترسيم كه از گنجينه موسيقي كشور كه روزگاري محل آمد و شد بزرگان هنر اين سرزمين بوده، ويرانه‌اي بر جاي بماند كه نمونه بارز آن تالار شرقي كنار تالار وحدت است.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۱
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۲۴ - ۲۷ مرداد ۱۳۹۵
۰
۰
شادی حق مردم است! حتی به هر بهانه ای . از عزاداری خسته هستیم.
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها