کد خبر: ۳۸۹۲۸۴
زمان انتشار: ۱۴:۰۰     ۲۶ مرداد ۱۳۹۵
فعالان اقتصادي پاكستان در ديدار با سفير ايران در اين كشور خواستار صادرات رسمي نارنگي و سيب‌زميني به ايران شدند و سفير ايران نيز خواستار تسهيل مبادلات بانكي ميان دو كشور شد.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از پاكستان تودي، سفير ايران در پاكستان در ديدار رياض ختاك، معاون اتحاديه اتاق بازرگاني و صنايع پاكستان گفت: «الان زمان مهمي است كه موانع تجاري برداشته شده است از اينرو به همراه يكديگر مي‌توانيم يك بلوك قوي اقتصادي در منطقه ايجاد كنيم. در اين راستا، هر دو طرف ممكن است يك توافق ترجيحي منعقد كنند و اولويت‌هاي امضا شده در سال 2006 را اجرايي كنند.»

معاون اتحاديه اتاق بازرگاني و صنايع پاكستان خواستار اعزام هيئتي از ايران به ايالت خيبرپختونخواه براي بررسي پتانسيل‌هاي سرمايه‌گذاري در اين ايالت شد. اين ايالت داراي منابع طبيعي و پتانسيل غني در هيدروكربن، معادن و مواد معدني و همچنين انواع ميوه است اما «ما نيازمند آن دسته از همكاري‌هاي مشترك هستيم كه اين منابع را به سرمايه تبديل كند... ما معتقديم سرمايه‌گذاران ايراني براي اين مورد ايده‌آل هستند.»

احمد جواد، رئيس كميته دائمي منطقه‌اي اتحاديه اتاق بازرگاني و صنايع پاكستان گفت «ما به دنبال اين هستيم كه وزارت كشاورزي ايران اجازه دهد كه نارنگي كينو و سيب‌زميني به صورت رسمي به ايران صادر شود.»

وي همچنين به پتانسيل دو كشور در زمينه گوشت حلال كه با تقاضاي بالايي در ايران روبروست، اشاره كرد.

مهدي هنردوست، سفير ايران با اشاره به فرصت به دست آمده براي حضور در اقتصاد پاكستان گفت: «ما دوست امتحان شده پاكستان است و هيچ زمان نمي‌خواهد در موضوعات داخلي پاكستان يا هر كشور ديگري دخالت كند.»

وي تصريح كرد خط لوله ايران و پاكستان براي اسلام‌آباد پروژه‌اي ايده‌ال است تا بر نيازهاي انرژي خود با قيمت‌ مناسب غلبه‌ كند.

وي خواستار فوريت در افزايش تجارت با پاكستان و همچنين آغاز فعاليت بر روي پروژه‌هاي دوجانبه شد. «تجارت دوجانبه ميان ايران و افغانستان حتي در زمان تحريم‌ها 2.5 ميليارد دلار بود درحالي‌كه با پاكستان اين حجم بيش از نيم ميليارد دلار فراتر نرفته است.»

هنردوست افزود پاكستان بايد مبادلات بانكي را سريعا تسهيل كند چراكه روابط تجاري در اين صورت بهبود مي‌يابد. وي از عدم افزايش همكاري ميان دو كشور در 3 دهه گذشته علي‌رغم اينكه ديگر كشورها روابط تجاري شان با ايران را افزايش داده‌اند، انتقاد كرد.

سناتور غلام علي، معاون اتاق بازرگاني اسلامي پاكستان از بانك مركزي پاكستان خواست تا موضوع تسهيل مبادلات بانكي ميان 2 كشور را تسريع كند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها