کد خبر: ۳۸۹۷۹۷
زمان انتشار: ۱۴:۲۰     ۳۰ مرداد ۱۳۹۵
معاون امور دام وزير جهاد كشاورزي با تأييد افزايش 10 درصدي قيمت گوشت قرمز در سال جاري گفت: مصرف داخلي گوشت قرمز 800 هزار تن است كه در برنامه ششم توسعه بدون افزايش جمعيت دامي و بالا بردن بهره‌وري، توليد به يك ميليون تن مي‌رسد.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از فارس، حسن ركني امروز در حاشيه آيين صدور گواهي محصولات ارگانيك در جمع خبرنگاران در مورد وضعيت تأمين گوشت قرمز در بازار و تأثير صادرات بر آن گفت: اكنون در حوزه تنظيم بازار داخلي مشكلي نداريم و نياز خود را بر اساس توليد داخل و 10 درصد باقيمانده را بر مبناي واردات بخش خصوصي و دولتي تأمين مي‌كنيم؛ چرا كه سرانه مصرف گوشت قرمز با ميانگين جهاني تفاوتي ندارد و فقط مصرف گوشت سفيد دو برابر نرم جهاني است.

وي اضافه كرد: حدود 800 هزار تن گوشت قرمز در داخل توليد مي‌شود كه در برنامه ششم قرار است اين رقم به يك ميليون تن افزايش يابد، ولي در كنار آن به دنبال افزايش جمعيت دامي كشور نيستيم و بيشتر افزايش بهره‌وري را دنبال مي‌كنيم.

ركني در مورد آخرين قيمت گوشت قرمز كه طي هفته‌هاي اخير نوسانات زيادي در پي داشته، گفت: در سال جاري قيمت گوشت قرمز 10 درصد افزايش دارد و آن هم به دنبال درخواست‌هاي متعدد دامداران و عدم افزايش قيمت گوشت در دو سال اخير بوده است.

وي در پاسخ به اينكه در برخي موارد براي تنظيم بازار داخلي آيا ممنوعيتي براي صادرات دام زنده اعمال مي‌شود، گفت: مزيت صادراتي گوشت در كشورهاي حاشيه خليج فارس داريم و براي حفظ اين بازارها نبايد روند صادرات قطع شود.


اخبار ویژه
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۱
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۵۰ - ۳۰ مرداد ۱۳۹۵
۰
۰
روحانی آماری که تو میدهی تورم تک رقمی شده است در محله شماست ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟گوشت قرمز گران و مرغ گران . برنج گران . حبوبات گران . آب .برق . گاز گران . اینترنت گران . برای ما مرئم در عرض 4 سال غیر از شعار دادن چه کار کردید
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها