کد خبر: ۳۹۰۰۲
زمان انتشار: ۱۲:۱۰     ۱۹ بهمن ۱۳۹۰

به گزارش خبرگزاری فارس، استان البرز که امسال در ششمین دوره جشنواره شعر فجر پس از تهران در رده دوم آثار ارسالی به جشنواره قرار گرفته است، 19 بهمن ماه میزبان استان‌های همدان و قزوین در دو نوبت صبح و بعدازظهر برای برگزاری برنامه‌های شعرخوانی منطقه‌ای است. 

در این مراسم یحیی طالبیان، قائم مقام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در امور شعر و رضا حمیدی، دبیر اجرایی جشنواره شعر فجر و برخی مسئولان فرهنگی استان البرز حضور خواهند داشت.

البته به گفته «هادی جان‌فدا» دبیر علمی جشنواره شعر فجر در استان البرز، به دلیل محدودیت های زمانی موجود اولویت برگزاری مراسم بر روی شعرخوانی گذاشته می‌شود و از زمان برپایی کارگاه‌های شعر کاسته می‌شود.

در برنامه استان البرز که به منظور شعرخوانی حدود 40 شاعر در نظر گرفته شده است، «سعید بیابانکی» به عنوان مجری و کارشناس حضور خواهد داشت. شاعرانی از استان‌های مهمان و البرز و همچنین کمال شفیعی، ایرج قنبری و مجید سعدآبادی از تهران به شعرخوانی می پردازد.

از جمله شاعرانی که در این مراسم به شعرخوانی می‌پردازند، می‌توان به مهدی مردانی و سیدمحمدحسین ابوترابی از قزوین، علی سلیمانی از همدان و مجید معارف‌وند و مریم آریان از کرج اشاره کرد.

 * 20 بهمن در تبریز؛ شاعران در محضر آیت‌الله شبستری شعرخوانی می‌کنند

برنامه‌های جشنواره بین المللی شعر فجر در استان آذربایجان شرقی 20 بهمن ماه با شعرخوانی 63 شاعر منطقه‌ای برگزار می‌شود.

استان آذربایجان شرقی امسال در ششمین دوره جشنواره شعر فجر در بخش استانی میزبان سه استان آذربایجان غربی، زنجان و اردبیل است و در برنامه‌های این منطقه 63 شاعر به شعرخوانی می‌پردازند.

از هر استان 12 شاعر که یک نفر آنها شاعر پیشکسوت است، 3 شاعر مهمان از تهران و باقی شعرا از منطقه حضور خواهند داشت.

همچنین عسگر شاهی از اردبیل، محمد رمزی از تبریز و مسعود احمدی از زنجان، شاعران پیشکسوتی هستند که در مراسم روز 20 بهمن تجلیل می‌شوند.

برنامه‌های جشنواره شعر فجر در تبریز در یک نوبت صبح و دو نوبت بعدازظهر برپا می‌شود که در نوبت صبح، شاعران در بیت «آیت الله مجتهد شبستری» امام جمعه تبریز گردهم می‌آیند و به شعرخوانی می پردازند. در نوبت بعد از ظهر نیز از ساعت 15 و 18 شاعران مورد نظر شعرخوانی را ادامه می‌دهند.

ششمین جشنواره بین المللی شعر فجر از 17 بهمن با برگزاری آئین افتتاحیه در کرمانشاه آغاز شد و اول اسفند ماه با برگزاری مراسم اختتامیه در تهران به پایان می‌رسد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها